Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از عملیاتی شدن ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار در ایلام خبر داد و گفت: برای این اقدام از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده است. - اخبار استانها -

حسین نورعلیوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از عملیاتی شدن ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار در ایلام خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع کودکان خیابانی و لزوم هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت شرکای اجتماعی، اداره‌کل بهزیستی استان ایلام به عنوان متولی ارائه خدمات تخصصی و حمایتی و روانی، اجتماعی با هدف تأمین سلامت اجتماعی کودکان موظف است به عنوان یکی از تکالیف قانونی در این راستا با همکاری دستگاه‌های مشمول آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در حیطه‌های اجتماعی، قضایی و انتظامی گام‌های موثری بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ باید با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی فعال در موضوع کودکان خیابانی خدمات مناسبی را در راستای جذب، شناسایی و توانمندسازی کودکان و همچنین خانواده‌های آنها اجرایی کرده‌ایم و تاکنون 200 کودک کار در ایلام ساماندهی شده‌اند.

اجرای فاز نخست جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی ایرانی در کلانشهرهاشناسایی 400 کودک کار در زنجان/ حذف پدیده کودکان کار با یک نهاد امکان‌پذیر نیستدستور فوری دادستان کرمانشاه برای حمایت از کودکان کار

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به پیگیری‌ها و تعامل صورت گرفته توسط این اداره کل تصریح کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع برای بهزیستی و مقامات قضایی استان، از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متهدد برگزار که نتیجه این هم‌افزایی و مشارکت سایر دستگاه‌ها در امر ساماندهی کودکان کار اخیر 123 نفر کودک نیز شناسایی شده‌اند که در مجموع 200 کودک کار در ایلام شناسایی و به سامان رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر کودکان کار و متکدی در استان ایلام غیربومی بوده که در راستای کنترل و نظارت و اقدامات پیشگیرانه کمیته ساماندهی روزانه امور کودکان کار در ایلام را رصد و در این راستا از توان تمام دستگاه‌های مرتبط استفاده می‌شود.

انتهای پیام/180/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانمندسازی کودکان کودکان کار کار در ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: دستگاه‌ها در تجهیز و راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با شهرداری همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدسبحان حسنی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست سامان‌دهی معتادان متجاهر اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز ماده (۱۶) یکی از ضروریات مهم استان، و یک کار ارزشمند برای کمک به جامعه است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتیاد معضل بزرگ اجتماعی است امید می‌رود با کمک به راه‌اندازی این مرکز به ترک اعتیاد معتادان متجاهر کمک کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: علاوه بر شهرداری ایلام به عنوان دستگاه بهره‌بردار، تمام دستگاه‌های زیرساختی باید همکاری لازم را برای جهت تکمیل خدمات زیرساختی مرکز ماده (۱۶) انجام دهند تا زودتر راه‌اندازی شود.

حسنی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای و استانداردهای لازم در مرکز ماده (۱۶)، افزود: در این مرکز علاوه بر نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر، باید با نگاه بلندمدت برای مهارت‌آموزی و شغل آنها نیز اقدام شود.

وی گفت: این مجموعه‌ای دارای آب و برق و شبکه فاضلاب است، برآورد اعتبار برای اجرای کارهای زیرساختی و تأمین تجهیزات این مرکز مشخص شود تا کمک‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، مرکز ماده (۱۶) استان ایلام به عنوان مرکز نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان متجاهر طبق قانون مبارزه با مواد مخدر و در راستای سیاست دولت و تأکیدات رئیس جمهور راه‌اندازی می‌شود بنابراین در این نشست مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این مرکز را به شهرداری ایلام به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار، و شورای مبارزه با مواد مخدر استان و بهزیستی استان به عنوان دستگاه ناظر اختصاص دهد.

کد خبر 751553

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی