Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@09:48:45 GMT

برگزاری مدرسه مخترعین به میزبانی دانشگاه اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۲۶۱۴

برگزاری مدرسه مخترعین به میزبانی دانشگاه اصفهان

یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: عمده کمپانی‌های روز دنیا از جمله اپل، مایکروسافت و سامسونگ در حیطه نوآوری و فناوری فعالیت می‌کنند و اهمیت اختراع و نوآوری بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ بنابراین برای تحقق این مسئله در ایران تصمیم به برگزاری مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان گرفته شد.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت و توسعه هر کشور نوآوری و اختراع است، اظهار کرد: فاصله‌ای که امروزه بین کشورهای غرب و شرق جهان ایجاد شده است در اثر دوره نوآوری مغرب به‌وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره اکتشافات و اختراعاتی که در جهان غرب انجام شد به مرور توسعه یافت و موجب پیشرفت کشورهای غربی شد. امروزه پیشرفت تنها با نوآوری و اختراع حاصل می‌شود و اقتصادی که در صنایع خلاق جریان دارد از صنایع، معادن و توریست بیشتر است.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: عمده کمپانی‌های روز دنیا از جمله اپل، مایکروسافت و سامسونگ در حیطه نوآوری و فناوری فعالیت می‌کنند و اهمیت اختراع و نوآوری بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ بنابراین برای تحقق این مسئله در ایران تصمیم به برگزاری مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان گرفته شد.

وی تصریح کرد: مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان در قالب بسته آموزش جانبی برای دانش‌آموزان متوسطه و دانشجویان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مدرسه روش اختراع، خلاقیت و مهندسی خلاقیت را فرا می‌گیرند.

شهبازی در رابطه با مهندسی خلاقیت گفت: مهندسی خلاقیت یکی از شاخه‌های مهم علمی است که در بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا شناخته شده و از اصول و نوآوری و خلاقیت استفاده می‌کند.

وی افزود: مدرسه مخترعین اصول و دانش مورد نیاز را به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهد و تلاش دارد با آموزش مهارت‌های فنی از جمله طراحی مکانیکی، آموزش الکترونیکی، برنامه‌نویسی و هوش‌مصنوعی به افراد کمک کند تا ایده‌های خود را طراحی و به عنوان اختراع ثبت کرده و فرآیند تجاری‌سازی آن را انجام دهند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: شیوه برگزاری مدرسه مخترعین در ابتدا با کلاس‌های آنلاین آغاز می‌شود و سپس کلاس‌های حضوری و کارگاه‌ها در داخل دانشگاه برگزار می‌شود. در کنار کلاس‌های آنلاین و کارگاه‌های حضوری برخی از آموزش‌ها به صورت آفلاین انجام می‌شود تا اصول و روش ساخت اختراع تفهیم یابد.

وی تاکید کرد: پس از گذراندن مدرسه مخترعین شرکت‌کننده از سوی دانشگاه اصفهان با همکاری انجمن علمی و مهندسی مکانیک دانشگاه مدرک گذراندن دوره دریافت می‌کنند.

شهبازی اشاره می‌کند: کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند علاوه بر دریافت مدرک می‌توانند در دوره‌های شتاب‌دهی کسب و کار شرکت کرده و بیزینس خود را آغاز کنند. علاوه بر آن برای جنشواره‌های بین‌المللی آماده خواهند شد و از مزایای عضویت در بنیان نخبگان بهرمند می‌شوند.

کد خبر 589700

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اختراعات اختراع ثبت اختراع اختراع بین المللی حق اختراع اختراعات ادیسون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه اصفهان هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان و معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دیدار کردند.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه اصفهان در بخش‌های فرهنگی و هنری و همچنین ارتباطات مستمر با دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  و برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانشجویان  و اجرای طرح نشاط در نگارستان امام خمینی(ره)، خواستار تداوم همکاری‌ها و هرچه پربارتر شدن این ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف در راستای آشنایی هر چه بیشتر اساتید و دانشجویان با اندیشه امام خمینی(ره) شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در اصفهان و برگزاری دوره‌های امام‌شناسی و نشست‌های علمی برای آنها تأکید کرد.

محمدرضا عبداللهی، معاون امور بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تولیدات این معاونت، خواستار همکاری هرچه بیشتر در بخش‌های بین المللی، راه اندازی پویش‌های علمی و برگزاری نشست‌های موضوعی شد.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) بی معنی ومفهوم است، ضمن اعلام آمادگی برای انجام فعالیت‌های مشترک بیشتر با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش‌های مختلف و تمجید از برگزاری طرح آموزشی نشاط در نگارستان امام خمینی(ره) ، پیشنهاد تعریف برنامه‌های جامع با توجه به توانایی‌های دو دستگاه را داشت  و خواستار ارائه موضوعات به روز برای پایان‌نامه‌های دانشجویی خصوصا در حوزه بین الملل و حمایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از آنها شد.

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود