Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان از اجرای طرح امانی رفع نقطه حادثه‌خیز محدوده آستانه امام‌زاده جعفر(ع)، واقع در محور راهجرد- سلفچگان خبرداد.

حامد قنبری درادامه خبر فوق تصریح کرد: با توجه به حجم چشمگیر ترافیک ترکیبی بزرگراه راهجرد- سلفچگان، که از محورهای ترانزیتی و مهم کشور است، اجرای طرح‌هایی اعم از پیمانی- امانی، به منظور کاهش حوادث و ارتقا ایمنی آن، هماره در اولویت اقدامات اداره کل متبوع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مهمترین اقداماتی که درقالب طرح‌های امانی درسطح محورراهجرد- سلفچگان به صورت مستمر صورت میگیرد، شناسایی، بررسی و رفع نقاط حادثه خیز است.

قنبری محدوده آستانه مقدسه امام زاده جعفر ع محور راهجرد- سلفچگان را از حادثه خیزترین نقاط واقع دراین بزرگراه دانست و توضیح داد: به دلیل قرار گرفتن آستانه مقدسه درقوس محورو اختلاف ارتفاع 5 متری آن با سطح راه، و همچنین رمپ‌های دسترسی  ناایمن،  طرح ایمن سازی محدوده این آستانه مقدسه دردستور کار قرارگرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان دربخش دیگری از این خبر به اهم اقداماتی که درراستای ایمن سازی این قطعه از محور راهجرد- سلفچگان صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اختلاف ارتفاع 5 متری بنای آستانه مقدسه با سطح راه و عدم بازدارندگی  گاردریل‌های منصوب درشانه راه، نسبت به جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل‌های موجود اقدام شد.

حامد قنبری طول مسیر اجرایی طرح را 300 متر عنوان و یادآور شد: 50 قطعه نیوجرسی مفصلی 6 متری، به موازات راه با بنای امام زاده ع در محل نصب شده که به دلیل اتصال نیوجرسی‌ها به وسیله مفصل تعبیه شده، درصورت انحراف و برخورد خودرو،عکس العمل واحدی داشته و تاحد چشمگیری از سقوط و سائط نقلیه جلوگیری می نمایند.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته درراستای ایمن سازی محدوده آستانه مقدسه، به اجرای شیارهای لرزاننده اشاره و افزود: پنج ردیف شیار لرزاننده( رامبل) به مساحت 45 متردر عرض راه اجرا شده که به دلیل نقش هشداری که به صورت لرزش و تولید صدا به راننده منتقل میشود میتواند درکاهش سرعت خودرو و رعایت جوانب ایمنی توسط راننده موثر واقع شود.

قنبری نصب ده‌ها عدد انواع تابلوهای هشداری اطلاعاتی درمحل اجرای پروژه را از دیگر اقدامات اداره متبئوع دانست و تصریح کرد: ازجمله اقدامات ضروری که به منظور ایمن سازی محدوده آستانه صورت گرفته، ساماندهی رمپ‌های ورودی و خروجی آن است که از وضعیتی نامناسب برخوردار و با تعدد راه‌های دسترسی فاقد ایمنی موجب وقوع حوادث بسیاری شده بود.

وی درادامه به تسطیح و پاک‌سازی حریم وشانه راه درمحدوده آستانه امام زاده جعفر(ع)، اشاره و مطرح کرد: جهت اجرای این پروژه امانی که با مشارکت اداره ایمنی راه و حریم اداره کل متبوع صورت گرفت، 23 نفر از عوامل اجرایی با بهره گیری از ده دستگاه انواع ماشین آلات سنگین،نیمه سنگین راهداری، به صورت تمام وقت به انجام وظیفه پرداختند.

وی درخاتمه متذکرشد برای نخستین بار دراجرای طرح‌های امانی اداره متبوع  از ربات پرچم زن با قابلیت انتقال پیام‌های هشداری نوری( چراغ چشمک زن) استفاده شد.

انتهای پیام/78032

منبع: فارس

کلیدواژه: راهداری قم نقاط حادثه خیز حمل و نقل جاده ای محدوده آستانه آستانه مقدسه محور راهجرد ایمن سازی امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران

ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد به آتش نشانی این محدوده اطلاع داده شد که درپی آن چندین دستگاه خودروی آتش‌نشانی به همراه تانکر آب به محل اعزام شدند. همچنین با توجه به اینکه این محدوده از خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران قرار دارد، یک ایستگاه کمکی به همراه تجهیزات نیز از تهران به این محل اعزام شد.

درپی این حریق دود زیادی به آسمان بلند شده به‌طوریکه تا شعاع چندکیلومتری از محل وقوع نیز قابل رویت است. در حال حاضر عوامل آتش‌نشانی در حال عملیات اطفاء حریق در این محل هستند و گزارش و اخبار بیشتری از جزئیات این حادثه اعلام نشده است.

۱۵:۰۰ - در همین راستا سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیاتی بیشتر از این حادثه را اعلام کرد گفت: وقوع این حادثه در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، معاون عملیات و ستاد فرماندهی اقدام به هماهنگی با آتش‌نشانی این محدوده کرده و در نهایت مقرر شد تا یک ایستگاه به همراه تانکر آب به عنوان نیروی کمکی به محل اعزام شود.

ملکی با بیان اینکه عوامل آتش نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور، آتش‌نشانی باقرشهر و ... در محل حضور داشتند، گفت: آتش نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه ۲۰۰۰ متر مربعی تولید مبلمان پلیمری رخ داده و شعله‌های آتش بیش از ۶۰ درصد این فضا را دربرگرفته است. همچنین داخل این کارگاه مملو از تینر، مواد نفتی و ... بود که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه درپی شدت حریق بخش‌هایی از سقف‌ها نیز تخریب شده بود، گفـت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت. در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: شعله‌های آتش مهار شده اما خاموش نشده و آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند. به‌نظر می‌رسد که طی چند ساعت آینده آتش‌ به‌طورکامل خاموش شده و عملیات لکه‌گیری هم انجام شود.

به گفته ملکی این حادثه گرچه خسارت مالی بالایی برجای گذاشته اما تاکنون گزارشی از خسارت جانی ناشی از آن مخابره نشده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود