Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@17:14:11 GMT

ایجاد کوچه‌باغ در محلات خرم‌آباد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۳۰۲۱

ایجاد کوچه‌باغ در محلات خرم‌آباد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: کوچه‌هایی با عرض هشت متر در سطح شهر به کوچه‌باغ تبدیل می‌شود.

احد بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی سال آینده و در فصل کاشت، کوچه‌هایی با عرض هشت متر در سطح شهر تبدیل به کوچه‌باغ می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ایده همکاران ما در سازمان است، افزود: برای این منظور درختان آماده کاشت را در نهالستان این سازمان داریم و شش هزار اصله نهال توت برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه طرح کوچه‌باغ در تمام محلات سطح شهر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح، درختان ۲.۵ تا سه متری بر در هر خانه کاشته می‌شود، اما نگه‌داری این درختان برعهده اهالی این کوچه‌ها خواهد بود.

بیرانوند تصریح کرد: هدف از اجرای طرح ایجاد کوچه‌باغ در محلات شهر، بهره‌مندی شهروندان از فضای خنک همراه با درختان میوه در فصل تابستان و بهار است، تلاش شده تا درختان کاشت‌شده در این کوچه‌باغ‌ها از یک گونه باشند و در فصل کاشت ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای این منظور چندین کوچه در منطقه گلدشت را به عنوان پایلوت انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک، این طرح در تمام محلات شهر اجرایی شود.

کد خبر 589777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوچه های شهر شهرهاي ايران شهر خرم آباد استان لرستان شهرداری خرم آباد شهردار خرم آباد شهر شهرداری ها پروژه هاي عمراني پروژه های شهری بودجه شهرداری خرم آباد شهرداری مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی برنامه ریزی شهری محلات شهر محلات شهری شهر زیست پذیر زیست پذیری شهر زیست پذیری شهرها زیست پذیری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کوچه باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نظامی‌ گنجوی شاعر و حکیم ایرانی است که بعضی کشور‌های جدیدالتأسیس اطراف برای هویت تراشی برای خود مدعی غیر ایرانی بودن او شده‌اند در حالی که این شاعر ایرانی با استناد به اشعار نظامی و البته تأیید سازمان جهانی یونسکو در خانه‌ای در روستای «تا» به دنیا آمده و زندگی داشته است.
مهم‌ترین این مستندات، اشعار نظامی در دلتنگی برای طاد بود: «چو در گرچه در شهر گنجه گُمم، ولی از کهستان شهر قُمم/ به تفرش دهی است «تا» نام او، نظامی از آنجا شده نامجو»

روستای «تا» روستایی آراسته و زیبا با کوچه‌های سنگفرش و هوایی دل‌انگیز است که علاوه بر اینکه زادگاه حکیم نظامی است بلکه اولین روستا در کشور است که کوچه‌هایش به اسم یک فرهیخته اسم گذاری شده است.
تکیه روباز تاریخی، مسجد جامع در کنار خانه حکیم نظامی و طبیعت این روستا از جاذبه‌های آن است.
از آثار حکیم نظامی می‌توان به مثنوی‌های عاشقانه‌ مثل خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر اشاره کرد که در اوج زیبایی به زبان فارسی سروده شده است.

دیگر خبرها

  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)