Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با اشاره به برگزاری بی‌نتیجه دومین مرحله مزایده اموال محکومان پروژه مسکونی آفتاب ری گفت: پرونده کثیرالشاکی آفتاب ری در مرحله اجرا قرار دارد و محکومان پرونده بازداشت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، پرونده کثیرالشاکی "آفتاب ری" مربوط به پروژه مجتمع مسکونی است که از سال 1394 پیش فروش آن آغاز شده اما کلنگ احداث ساختمان از 1 سال بعد بر زمین زده شد و متقاضیان زمانی که این پروژه تنها یک زمین خاکی بود به دفتر فروش این پروژه مراجعه کرده و با پرداختن مبالغی که با رنج و زحمت به دست آورده بودند نسبت به خریداری واحدهای مسکونی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به 350 خانواده‌ در این پرونده متضرر شدند و حاصل سال‌ها کار و تلاش آنها با امید خانه دار شدن بر باد رفته است. در این موضوع پیگیری‌ها مشخص کرد مالکان سودجو هر واحد را به چندین نفر فروخته‌اند و خبری از خانه دار شدن نیست.

این مجتمع 65 واحدی به بیش از 200 نفر فروخته شده لذا در دستگاه قضایی پرونده‌ای برای مالکان این مجتمع تشکیل و پس از ورود مدعی العموم به این واگذاری، متهم پرونده در مهر 1398 در مرز آستارا به اتهام انتقال مال غیر و کلاهبرداری دستگیر شد و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

در سال‌های قبل مالباختگان این پروژه در مقابل این مجتمع تجمعاتی را برگزار می‌کردند اما با ورود دادستان به این موضوع و پیشرفت پرونده در مدت اخیر تجمعی برگزار نشده و امید 350 نفر از مالباختگان به رعایت عدالت توسط دستگاه قضایی است لذا آخرین جزئیات این پرونده را از دادستان شهرستان ری جویا شدیم.

غلامرضا نوفرستی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به روند پرونده کثیرالشاکی پروژه مسکونی آفتاب ری اظهار داشت: پرونده پروژه آفتاب ری با 350 شاکی در حال حاضر در مرحله اجرا قرار دارد و محکومان پرونده کماکان بازداشت هستند و اموالی از آنها شناسایی شده که تا به حال 2 مرحله برای مزایده رفته اما به دلیل عدم استقبال خریداران املاک به فروش نرفته است.

وی با اشاره به سهم محکومان پرونده در پروژه و مشخص نبودن ابعاد این موضوع افزود: با نمایندگان مالباختگان جلساتی برگزار شده و دو پیشنهاد جهت احقاق حقوق این افراد ارائه شده که شامل رایزنی برای پیدا کردن مشتری جهت فروش اموال یا پذیرش سهم از اموال محکومان است و در واقع ماباختگان از اموال محکومان سهمی را دریافت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در ادامه گفت: خرید و فروش ملک به صورت کامل توسط بخش خصوصی انجام می‌شود اما اولویت ما در دستگاه قضایی ورود به این موضوعات و برطرف کردن مشکلات بود و در واقع به شهرداری اعلام کردیم که در صورت ارائه جواز متعدد بلافاصله حوزه قضایی مطلع شود تا در زمینه انتقال صحیح و دفترخانه معتمد جهت جلوگیری پرونده‌های قضایی اقدام شود.

تشکیل "پوشه ویژه" برای پیگیری پروند‌ه‌های کثیرالشاکی/ سامانه‌های "سامع" و "عدلیه" راه‌های ارتباطی مردم با دستگاه قضامتهمان فراری پرونده کثیرالشاکی "آی دیجی" در کرج بازداشت شدنددادستان کرج: متهمان پرونده کثیرالشاکی "آی دیجی" بازداشت شدند

نوفرستی در پایان خاطرنشان کرد: در بیش از 2 سال گذشته با تمهیدات صورت گرفته هیچ گونه پرونده کثیرالشاکی به رغم وجود زمینه ارتکاب جرم ایجاد نشده زیرا که رصد و نظارت این موضوع در زمینه ثبت در دفتر اسناد رسمی جهت پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرونده کثیرالشاکی آفتاب ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان درخواست کرد در تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با شورای معاونان، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان کردستان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

وی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسینی بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی نیز تاکید کرد.

کد خبر 748339

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم