Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی المیادین نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران را واکنش قوی ژئوپلتیک به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه دانست و تصریح کرد نشست تهران، تأکیدی بر قدرت سه طرف در اداره یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های منطقه بود.

المیادین گفت که این سه کشور نشان دادند بدون توافق آنها، راه حل سیاسی در سوریه به دست نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری برنامه المسائیه شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در سفر به ایران در پی اجلاس تهران، بر اصول دمشق که شامل مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و مخالفت با اقدام آنکارا در ایجاد مناطق امن و ترکیه‌ای کردن این مناطق است، تأکید کرد. موج پیام‌های سیاسی سوریه درباره اجلاس تهران ادامه دارد. فیصل المقداد که نتایج اجلاس تهران را از همتای ایرانی اش شنید، واشنگتن را بین دو گزینه بیرون بردن نیروهایش یا روبرو شدن با مقاومت ملت سوریه مخیر کرد و از آنکارا خواست سیاست ترکیه‌ای کردن مناطق شمال سوریه را کنار بگذارد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد اجلاس تهران موفق شد به راه حل سیاسی در شمال سوریه در برابر گزینه نظامی ترکیه اولویت بدهد. آیا ترکیه به این مسئله پایبند خواهند بود؟

مجری المیادین افزود: شاید مهمترین موفقیت در این اجلاس، منحصر کردن پرونده سوریه در مثلث آستانه بود. آیا در باز کردن کانال‌های تماس بین دمشق و آنکارا موفق خواهد شد؟ نگرانی اسرائیل از چشم انداز نزدیک شدن ایران و روسیه در اجلاس تهران، آشکار است. تل آویو از چه می‌ترسد؟ به ویژه آنکه نزدیک شدن دو کشور ممکن است بر معادلات سوریه و منطقه تأثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست تهران رژیم صهیونیستی جو بایدن اجلاس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ