Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهید دشت‌دار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: مشکل عمده در تحقق کامل تعهدات ارزی مربوط به صادرکنندگانی است که به صورت ریالی کار کردند و عده ای نیز در سال ۹۷ بخاطر بی اطلاعی موفق به بازگشت تعهدات ارزی نشدند.

وی بیان کرد: در این زمینه انتظار است با به نتیجه رسیدن پیشنهاد کمیته تعهدات ارزی مشکلات آنان نیز برای ایفای تعهدات ارزی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشت‌دار ادامه داد: صادرکنندگانی نیز بودند که بعد از سال ۹۷ نیز باز صادرات ریالی داشتند که بخشی از مانده تعهدات ارزی مربوط به این گروه است.

وی عنوان کرد: بخشی از مانده تعهدات ارزی نیز مربوط به مرزنشینان است که سامانه خاص خود را دارند که در صورت اتصال به سامانه جامع تجاری بازگشت ارز آنها نیز لحاظ خواهد شد.

دشت‌دار ادامه داد: از سال ۹۷ به دلیل تشدید تحریم ها صادرکنندگان موظف شدند ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور برگردانند که در این مدت سختی های زیادی برای آنان ایجاد شد تا جایی که سال ۹۹ مطابق پیگیری تعهدات ارزی صادرکنندگان به وزارت صمت واگذار شد و کمیته اقدام ارزی تشکیل شد.

وی یادآور شد: این کمیته وظیفه دارد موارد خاصی که در بسته های سیاستی پیش بینی نشده را بررسی و برای مسائل و مشکلات صادرکنندگان راهکار پیدا کند.

دشت‌دار اظهار کرد: در مدتی که این کمیته در حال فعالیت است حدود ۲۰۰ مصوبه داشته که منجر به حل عمده مشکلات تولیدکنندگان شده ولی همچنان نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آنها تلاش کرد.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر محمدرضا مودودی صمت سازمان توسعه تجارت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر محمدرضا مودودی سازمان توسعه تجارت ایران بوشهر محمدرضا مودودی صمت سازمان توسعه تجارت ایران تعهدات ارزی دشت دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده شرکت تجاری برای ایفا نکردن 69 هزار و 603 یورو تعهدات ارزی به ارزش 39 میلیارد و 20 میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نشدن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن ارز رفع تعهد نشده و محرومیت یک ساله فعالیت بازرگانی، شرکت را به پرداخت 78 میلیارد و 41 میلیون ریال جریمه نقدی معادل 2 برابر میزان ریالی ارز تعهد نشده بر اساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی از زمان دریافت ارز، محکوم کرد.

نجف زاده گفت: با گزارش بانک سپه پیرامون عمل نکردن یک شرکت به تعهدات ارزی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد