Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیستمین و یکمین جلسه خود، موارد دیگری از سیاست‌های کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه را در خصوص اصلاح ساختار بودجه، « اجتناب از تغییر سقف لایحه دولت در مجلس و ممنوعیت تعیین سهم درصد بودجه به‌ جز موارد مطرح در سیاست کلی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضاییه و ستاد مشترک نیروهای مسلح برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک موارد دیگری از سیاست‌های کلی برنامه هفتم در خصوص اصلاح ساختار بودجه، اجتناب از تغییر سقف لایحه دولت در مجلس و ممنوعیت تعیین سهم درصد بودجه را برای ارائه به صحن مجمع مورد بررسی قرار دادند.

اعضای کمیسیون همچنین مقرر کردند که « نظام مالیاتی با رویکرد تبدیل مالیات به منبع اصلی تامین بودجه دولت، ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی، محدود و هدفمندسازی معافیت‌ها، استقرار سامانه یکپارچه هوشمند مالیاتی و تقویت نقش هدایت و تنظیم‌گری مالیات در اقتصاد، با تاکید بر رونق تولید و عدالت مالیاتی متحول شود» باشد و همچنین در موضوع «اصلاح نظام پولی و بانکی کشور بر اساس سیاست‌های کلی مربوطه» به جمع‌بندی رسیدند.

در این جلسه اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام بر استقلال بودجه دولت از عواید حاصل از صادرات نفت تاکید کردند و مقرر کردند « تامین هزینه های دولت صرفا از محل درآمدهای عمومی باشد» و «عواید حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات و سایر دارایی های سرمایه ای به تامین طرح های زیرساختی ملی اختصاص یابد.»

اعضای کمیسیون همچنین مقرر کردند که «لوایح بودجه سالیانه باید منطبق با سیاست های کلی و در اجرای برنامه پنج ساله تنظیم و تصویب گردد. رسیدگی در مجلس با رعایت اهداف و حفظ ساختار کلی و انسجام لایحه در سقف لایحه دولت صورت گیرد و همچنین  «تعیین سهم درصد در بودجه» ممنوع است.

* تاکید کمیسیون مشترک مجمع بر اصلاح نظام پولی بانکی و تحول در نظام مالیات

اعضای کمیسیون دربیستمین و دومین جلسه خود هم مقرر کردند که « نظام مالیاتی با رویکرد؛ تبدیل مالیات به منبع اصلی تامین بودجه دولت، ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی، محدود و هدفمندسازی معافیت‌ها، استقرار سامانه یکپارچه هوشمند مالیاتی و تقویت نقش هدایت و تنظیم‌گری مالیات در اقتصاد، با تاکید بر رونق تولید و عدالت مالیاتی متحول شود» باشد و همچنین در موضوع «اصلاح نظام پولی و بانکی کشور بر اساس سیاست‌های کلی مربوطه» به جمع‌بندی رسیدند.

در این جلسه، پرویز داودی، سید مرتضی نبوی، محمدی عراقی، محمدجواد ایروانی، حسین مظفر، مجید انصاری، صادق واعظ زاده، سید مصطفی میرسلیم، سعید جلیلی و غلامرضا آقازاده از اعضای مجمع دیدگاه‌های خود را درباره برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاست های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه صادرات نفت کمیسیون مشترک مجمع مجمع تشخیص مصلحت اصلاح نظام پولی اعضای کمیسیون سیاست های کلی نظام مالیات برنامه هفتم مقرر کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند