Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: استان گلستان می‌تواند الگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد و مردم شیعه و سنی این استان در میدان عمل، بیش از ۴۰ سال است تجربه زندگی در کمال صفا و صمیمیت در کنار هم را دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیداری که جمعی از علمای کشور سوریه اظهار داشت: وقتی که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد، دشمن چون به حقیقت این انقلاب پی برد، در سراسر کشور مخصوصا در نقاطی که شیعه و سنی زندگی می کند، شروع به توطئه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان ما هم در اوایل انقلاب گروه‌های مختلف فکری و اعتقادی آمدند و می‌خواستند این منطقه را به هم بزنند. گروه‌های ضد اسلام و منافقین وارد استان شدند و دو بار در این استان جنگ بوجود آوردند، اما با بصیرت علمای شیعه و سنی نتوانستند کاری از پیش ببرند و خدا را شاکریم که در این استان مردم شیعه و سنی در کمال صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند، البته هنوز هم دشمن ما را رها نکرده و به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است. ولی شکر خدا تا حالا با بصیرت مردم شیعه و سنی منطقه موفق نشده و نخواهند شد.

امام جمعه گرگان عنوان کرد: امروز امت اسلامی گرفتاری‌های بسیار زیادی دارد، به نظر بنده مهم‌ترین مسئله‌ای که امت اسلامی باید به آن توجه کند تا از زیر بار این مشکلات رهایی یابد، مسئله وحدت است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان گفت: ممکن است با کشورهای غیرمسلمان رابطه هم داشته باشیم، اما نباید اجازه نفوذ در امت اسلامی را به آنها بدهیم. چون شاهد هستیم که برخی از آنها در کشورهای اسلامی توطئه می‌کنند و به دنبال مقاصد شوم خودشان هستند.

وی ادامه داد: مردم ایران و سوریه درمواقع سخت در کنار همدیگر بوده و هستند، در زمانی که صدام حسین به دنبال این بود که جنگ ایرن و عراق را جنگ عرب و عجم  معرفی کند، مرحوم حافظ اسد در کنار مردم ایران ایستاد و توطئه صدام حسین و برخی دیگر از کشورها  که در اصل توطئه اسرائیلی بود را خنثی کرد،  ایران هم در مشکلات سال‌های اخیر پیش آمده برای سوریه که بسیار رنج‌آور و تلخ بود، در کنار مردم سوریه ماند. این نشانه این است که کشورهای ایران و سوریه دو برادر و در کنار هم هستند، مواضع رهبر معظم انقلاب درباره سوریه در دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه با ایشان نیز نشانه این برادری است.

وحدت مسلمانان خاری در چشم دشمنان است استاندار کردستان: دشمنان وحدت شیعه و سنی را بر نمی‌تابنداشتیاق اهل تسنن درباره غدیرشناسی کمتر از شیعه نیست / واکاوی غدیرخم منجر به «وحدت» می‌شود+فیلم
نورمفیدی گفت: از این نشست‌ها و دیدارهایی که برادران عزیز مسلمان در کنار هم  می‌نشینند و گفت‌وگو می‌کنند، یقینا خدای متعال و پیامبر اسلام(ص) و همه اصحاب رسول خدا، خوشحال هستند و شیطان و ایادی آن از این گونه مجالسی را که امت اسلامی کنار هم می نشینند خشمگین و عصبانی می‌شوند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آن باشیم که پرچم اسلام در زیر پرچم توحید وحدت امت اسلامی و وعده‌هایی که رسول خدا بر گرد این وحدت و همگرایی داده است قرار بگیرد  و بدانید خدای متعال به آنهایی که قدم در چنین راه‌هایی می‌گذارند وعده نصرت داده است.  از صمیم قلب از شما قدردانی می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که به ما در این استان نعمت بزرگ وحدت شیعه و سنی را داده است.

به گزارش تسنیم، 17 نفر از علما و محققین برجسته کشور سوریه که در قالب هیئتی به ایران آمدند، به استان گلستان نیز سفر کردند، آنان ضمن دیدار با آیت الله نورمفیدی با بسیاری از علمای اهل سنت این منطقه نیز گفت‌وگو داشتند و در این نشست‌ها از تدبیر آیت‌الله نورمفیدی به جهت ایجاد فضای وحدت و همدلی و تقریب مذاهب، در استان گلستان قدردانی کردند.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان امت اسلامی شیعه و سنی کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حمایت های مردم ما از مردم مظلوم فلسطین موجب بیداری مردم جهان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در آئین نماز جمعه این هفته کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان جهان سیاست‌های آمریکا را زیر سوال برده‌اند، اظهار کرد: ایستادگی مردم ایران اسلامی در قبال مواضع حق و حقیقت مردم فلسطین باعث شده که هم اکنون شاهد یک بیداری جهانی علیه نظام سلطه و رژیم جنایتکار اسرائیل در جهان باشیم.

وی یادآور شد: تظاهرات دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه را می‌توان یکی از برکات طوفان الاقصی عنوان کرد که موجودیت اسرائیل را در بین افکار عمومی جهان خدشه دار کرده و زیر سوال برده است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: برگزاری این اعتراضات در کنار عملیات طوفان الاقصی و سپس وعده صادق ضربات محکمی را بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی وارد کرد به طوری که بزودی شاهد نابودی جبهه باطل خواهیم بود.

وی با اشاره به ثمرات انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که در مقابل سیاست استکبار جهانی توانسته با شجاعت قد علم کند و دانشجویان آمریکایی نیز باید بدانند که این اعتراضات آنها قطعاً نابودی استکبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از خطبه‌ها با مهم خواندن تقوای الهی گفت: باید تقوای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است و یاد خداوند را باید همواره در نظر داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری هستند که سیره عملی ایشان باید مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از درس‌هایی که باید از سیره امام صادق آموخت موضوع غیرت دینی و پرهیز از حضور در مجالس دارای گناه است به طوری که بر اساس روایتی امام صادق (ع) در مجلسی که حاکمان وقت تدارک دیده بودند، حضور یافتند اما به محض مشاهده آثار گناه مجلس را ترک کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو در تهران که با حضور ۷۰ کشور جهان در حال برگزاری است افزود: در این نمایشگاه فرصت‌های تجاری، صادرات و سرمایه‌گذاری کشورمان به نمایش گذاشته شده است که می‌تواند در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حتی معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

کد خبر 750338

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است