Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان غربی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی و فرماندار سردشت و جمعی از مقامات و مسوولان محلی از بازارچه مرزی کیله و معبر مرزی غیر رسمی اشکان در سردشت بازدید کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و هیات همراه در این بازدید ضمن بررسی روند مبادلات مرزی، از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این مرز قرار گرفته و برای حل آن‌ها قول مساعد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدصادق معتمدیان در حاشیه این بازدید با اشاره به موانع رویه مبادلات مرزی گفت: رفع موانع صادرات و واردات در این بازارچه مرزی و ایجاد مکانی برای تردد مسافر جهت رونق بخشی و توسعه منطقه بسیار حائز اهمیت و ضروری است و تلاش داریم اقدامات اساسی در این راستا انجام شود.

فرماندار سردشت نیز در توضیحاتی در خصوص فعالیت این بازارچه مرزی گفت: در این شهرستان ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول رویه کولبری و ۸۹۰ کارت پیله وری نیز برای فعالان این بخش صادر شده است.

خسروپور می گوید: علیرغم وجود حجم بالایی از تبادل کالای صادراتی و وارداتی، مردم شهرستان حداقل انتفاع را از رویه موجود داشته و ان هم فعالیت کولبری است.

او دغدغه اصلی مردم را بازگشایی معابر «اشکان و قاسم رش» و ایجاد گذر مسافری در مرز کیله دانست و گفت: بسته شدن این معابر مشکلات جدی برای معیشت مردم ایجاد کرده است.

فرماندار سردشت با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این شهرستان جهت رفع موانع و توسعه مبادلات مرزی و تردد مسافر خواستار نگاه ویژه مسوولان به این موضوع مهم شد.

حسین پور نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سردشت دارای یک بازارچه و دو معبر غیر رسمی «اشکان و قاسم رش» است، گفت: با توجه به اینکه  واردات برای ۱۰۰ قلم کالا با ۸۲۶ ردیف تعرفه جزو مصوبه هیات وزیران است، اما واردات عملا برای ۶ یا ۷ قلم کالا انجام می‌شود ضمن اینکه واردات کالا از سال ۹۶ از طریق این ۲ معبر غیر رسمی قطع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار آذربایجان غربی معاون امنیتی وزیر کشور بازارچه مرزی کیله سردشت ساماندهی بازارچه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل اصلی ماندگاری پزشکان و بیتوته بودن آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت، وجود محل زیست مناسب پزشکان است و با احداث مکان‌های مناسب تمام تلاشمان را می‌کنیم تا راه ارائه خدمات سلامت باکیفیت بالاتر به مردم با حضور همیشگی پزشکان هموار شود.

وی تصریح کرد: پانسیون پزشکان دالکی در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در محوطه مرکز خدمات جامع سلامت دالکی احداث خواهد شد.

فرهادی گفت: شهر دالکی با جمعیتی در حدود ۹ هزار نفر، به دلیل قرار گرفتن در محور مواصلاتی استان بوشهر به استان فارس، بار مراجعات به بخش درمانی مرکز خدمات جامع سلامت دالکی بالا است و باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های درمانی در این شهر شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان دشتستان در خصوص پیگیری و ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که قدم‌هایی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برداریم و با تکمیل زیرساخت‌ها، سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی درمانی مردم بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

کد خبر 6088250

دیگر خبرها

  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد