Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:00:37 GMT

10 درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۲۰۴

10 درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه خدمات از سوی بهزیستی به 10 درصد جمعیت استان خبر داد.

دکتر فرحناز محمدی، امروز(۳۰ تیر) در نشستی خبری به مناسب هفته بهزیستی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ خانوار در سطح استان در حوزه اجتماعی و توانبخشی مستمری بگیر بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار پرونده در حوزه اجتماعی داریم که عمده آنها مربوط به زنان سرپرست خانوار است

محمدی گفت: در حوزه توانبخشی هم بیش از ۴۵ هزار پرونده داریم که بیشترین آنها با ۱۶ هزار پرونده مربوط به معلولین جسمی و حرکتی است.

این مسئول افزود: در زمینه شدت معلولیت در حال حاضر ۱۰ درصد پرونده ها مربوط به معلولیت خیلی شدید، ۴۰ درصد  شدید، ۳۰ درصد متوسط و ۲۰ درصد خفیف است.

محمدی در تشریح خدمات حق پرستاری هم گفت: در حال حاضر ۲۴۷۰ نفر از مددجویان از حق پرستاری استفاده می‌کنند که از این تعداد 695 نفر آنها معلولین ضایعه نخاعی هستند.

وی با اشاره به وجود شش هزار پشت نوبتی در این زمینه گفت: همه این افراد حائز شرایط نیستند، اما به هرحال این تعداد نفر در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت حق پرستاری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از فعالیت 20 مرکز شبانه روزی توانبخشی در استان  خبر داد و افزود: همچنین 34 مرکز روزانه در این زمینه در استان فعال هستند.

وی افزود: تعداد مراکز پیشگیری استان هم 40 مرکز است ویک مرکز ماده 16 نیز داریم که متاسفانه ظرفیت آن جوابگوی تعداد معتادان متجاهر استان نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو برابرظرفیت از این مکان استفاده می شود و با توجه به تعداد بالای معتادان متجاهر استان نیاز است که مرکز دیگری در استان راه اندازی شود.

محمدی با تاکید بر لزوم توانمندسازی و ایجاداشتغال برای معتادان بهبود یافته گفت: تا زمانی که این دو محقق نشود، چرخه درمان عملا ناقص است و این افراد پس از ترک به دلیل نبود شغل و حمایت لازم دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.

این مسئول به بخشی از فعالیت های بهزیستی در حوزه پیشگیری هم اشاره کرد و افزود: در این زمینه  هرسال غربالگری شنوایی و بینایی انجام می شود و از همان دوران طفولیت جلوی بسیاری معلولیت ها گرفته می شود.

محمدی با اشاره به انجام غربالگری شنوایی برای تمام نوزادان در بدو تولد گفت: تقریبا 100 درصد نوزادان استان غربالگری شنوایی می شوند که سال گذشته 54 نوزادی که نیازمند مداخلات کاشت حلزون و استفاده از سمعک بودند شناسایی شدند.

این مسئول گفـت: در بحث بینایی سنجی هم حدود 85 درصد کودکان سه تا شش ساله استان غربالگری می شوند که سال گذشته 7600 کودک نیازمند مداخلات تخصصی چشم پزشکی از میان آنها شناسایی شد و 40 نفر ازاین کودکان تحت اقدامات تخصص چشم پزشکی از جمله جراحی چشم قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی كرمانشاه منطقه کرمانشاه حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد برای یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درخواست دو هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

قزوینیان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

کد خبر 748031

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی