Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کیفیت تحقیقات  صورت گرفته در خصوص وضعیت روستاها گفت: تحقیقی که برپایه منطق علمی نباشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید منطقی، علمی و بر پایه اطلاعات بروز باشد تا مسئولان بتوانند از خروجی این تجزیه و تحلیل‌ها استفاده کنند.

«علی‌اکبر بسطامی»، امروز پنج‌شنبه سی‌ام تیر، در جلسه شورای برنامه ریزی استان با گرامیداشت هفته ملی مهارت و نقش مهارت‌های فنی و حرفه ای در تولید و اشتغال در کشور و استان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت، تسهیل گری و بالابردن سطح زندگی روستاییان است که در چرخه اقتصاد نقش آفرینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اواخر برنامه ششم توسعه قرار داریم و باید  در این بازه زمانی مشخص شود که چه اقداماتی با توجه به ظرفیت‌های موجود که در روستاها است صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات باید بر مبنای تسهیل گری امور در روستاها باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کیفیت تحقیقات  صورت گرفته در خصوص وضعیت روستاها خاطرنشان کرد: تحقیقی که برپایه منطق علمی نباشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و هم‌اکنون که در اواخر برنامه ششم توسعه قرار داریم، مطالعه ۶۳ روستا از ۲۲۵ روستای هدف باید منطقی، علمی و بر پایه اطلاعات بروز باشد تا مسئولان بتوانند از خروجی این تجزیه و تحلیل‌ها استفاده کنند.
بسطامی تصریح کرد: شعار دولت سیزدهم، عدالت محوری است و نگاه دولت، توجه به روستاهای محروم است و یقینا خروجی تحقیقاتی که صورت می‌گیرد باید راهگشای مشکلات موجود در روستاها باشد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی مانند بنیاد مسکن و گاز در روستاها اقدامات بی نظیری انجام داده اند که باید به آنها در تحقیقات سند مطالعه روستاها توجه شود، تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که همچنان بسیاری از روستاها محروم هستند و به دامداری و کشاورزی استان صدمات زیادی وارد شده است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند؛ که در این راستا  نیازمند اجرای طرح‌های توسعه روستایی در کشور هستیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.   به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.   وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.   رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.   با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟ هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) آیت الله نوری همدانی : آغاز برنامه « طرح نور » در زمینه حجاب توسط نیروی انتظامی امری مبارک و مورد حمایت است / درباره حجاب به شدت‌ حساس هستيم/ درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگرانیم

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها