Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:32:24 GMT

کسی که تربیت‌یافته نباشد نمی‌تواند مربی باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۵۶۸

ایسنا/کرمان معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر ما روی تربیت خودمان کار کنیم، اثر تربیت‌مان بر دیگران نیز مشخص شده می‌شود و کسی که تربیت‌یافته نباشد نمی‌تواند مربی باشد.

اصغر باقرزاده عصر امروز ۳۰ تیرماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رویش در کرمان با بیان اینکه دو نگرش نسبت به تربیت اسلامی وجود دارد، افزود: یک نگرش به تربیت اسلامی همان نگرش به تعلیمات اسلامی است و فکر ‌می‌کنند اگر همین تعلیمات را منتقل کنند افراد تربیت می‌شوند اما تربیت اسلامی تعلیمات اسلامی نیست اگرچه از آن‌ها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: معلمان ما مدام در معرض نگاه دقیق کودکان (دانش‌آموزان) هستند و رفتار و گفتارشان مورد توجه قرار می‌گیرد.

باقرزاده تأکید کرد: به تفاوت تعلیمات دینی و تربیت دینی بسیار باید فکر و توجه کرد. نقطه تغییر تربیت از تعلیمات و تربیت دینی معلمان هستند.

وی عنوان کرد: چرخشی که ما به کمک معلمان به وجود می‌آوریم این است که معلمان را مربیان می‌دانیم که در کنار آن از اردوها، جشنواره‌ها و ... به عنوان ابزار این کار استفاده می‌کند.

باقرزاده اضافه کرد: اگر ما روی تربیت خودمان کار کنیم، اثر تربیت‌مان بر دیگران نیز مشخص شده و رؤیت می‌شود. تمام انبیاء و امامان نیز همینگونه بودند.

همچنین رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین با اشاره به اینکه باید از دید دیگری به ریش نگاه کنیم،گ گفت: رویش در مقابل ریزش است؛ در جریانات مختلف، انقلاب هم رویش داشته است و هم ریزش که معلمان باید به رویش بسیار توجه داشته باشند.

وی افزود: رویش یعنی این نوشته‌ها و سایر آثار و یافته‌های دوران دانشگاه را در عمل پیاده کنیم.

رضایی تصریح کرد: قرار است امسال بخشی از کمبود نیرو را با استفاده از دانشجو معلمان ورودی ۹۸ استفاده کنیم ضمن اینکه دانشجو معلمان نباید در ابتدا به دنبال رسیدن به مرکز استان باشند؛ رسالت در ابتدا معلمی است و قدر خود را به این عنوان باید بدانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی معاون وزیر آموزش و پرورش جشنواره رویش كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند

ایسنا/لرستان دبیر خانه کارگر لرستان گفت: کارگران در عین صداقت در گفتار و عمل به‌عنوان سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی به‌شمار می‌روند.

محمدحسن موسیوند امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) در آیین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران بیش از نیمی از جمعیت کشورند و همواره در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از حرم، امنیت و سلامت و مهمتر از همه، ایثار در چرخه تولید و توسعه اقتصاد کشور در مقابله با دشمنان داخلی و خارجی نقشی بی‌بدیل ایفا کرده‌اند که تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید مصداق بارز آن است.

وی بیان کرد: کارگران در عین صداقت در گفتار و عمل به‌عنوان سربازان بی ادعای جبهه اقتصادی به‌شمار می‌روند.

موسیوند ادامه داد: کارگران باید قدر خود را بدانند، کارگران نجیب لرستان با وجود مشکلات شدید اقتصادی در پایبندی به نظام و ولایت استوار و ثابت قدم هستند. بنابراین از دولت انقلابی و حامی محرومان انتظار می‌رود، جوانان، بخصوص کارگران و بازنشستگان این خطه را مورد توجه ویژه قرار دهند.

دبیر خانه کارگر لرستان گفت: اگر کارفرمایی نباشد کارگری نیست و اگر کارگری نباشد کارفرمایی وجود نخواهد داشت و هر دو در کنار یکدیگر در توسعه اقتصاد و اشتغال نقش دارند. جا دارد دولتمردان از این قشر حمایت ویژه داشته باشند. از دولتمردان استدعا داریم واقع‌بینانه‌تر به کارگران و بازنشستگان بنگرند و در زمینه معیشت و زندگی کارگران کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز مراکز تولیدی ما به دلایل مختلف حال خوبی ندارند و به حمایت‌های جهادی شما نیاز دارند که به تعطیلی کشیده نشوند، بیان کرد: معیشت، امنیت شغلی، مسکن و حذف قراردادهای موقت اجرای طرح همسان‌سازی و جلوگیری از افزایش سن بازنشستگی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین