Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ با نفت را ۴.۴ درصد و بدون نفت ۳.۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک مرکزی نماگر‌های اقتصادی سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ را با اعلام شاخص‌های عمده اقتصادی در سه بخش واقعی، خارجی و مالی منتشر کرد.

شاخص‌های عمده اقتصادی در سه بخش واقعی، خارجی و مالی تفکیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش واقعی شامل حساب‌های ملی، انرژی، صنعت، ساختمان، روند قیمت و بازرگانی داخلی است و در بخش دوم یا همان بخش خارجی به تراز پرداخت‌ها، بدهی‌های خارجی، سررسید بدهی‌های خارجی، وضعیت بازرگانی خارجی کشور و نرخ ارز اشاره شده است؛ همچنین در بخش مالی به تفکیک نرخ‌های سود بانکی، متغیر‌های پولی و اعتباری، وضع مالی دولت و فعالیت بورس اوراق بهادار تهران آمده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ با نفت ۴.۴ درصد و بدون نفت ۳.۹ درصد اعلام شده است.

همچنین در این مدت تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه ۶۵،۲۶۳ هزار میلیارد ریال و تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ۱۷۹۲۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

در گزارش بانک مرکزی هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی ۲۸،۸۰۹ هزار میلیارد ریال و هزینه‌های مصرفی بخش دولتی ۹۵۰۴ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید ناخالص داخلی بانک مرکزی اقتصاد ایران نماگرهای اقتصادی تولید ناخالص داخلی هزار میلیارد ریال بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین با اقدام بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پس از این تصمیم، ین در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره خود را در صفر درصد حفظ خواهد کرد.  

این تصمیم به دنبال افزایش قبلی نرخ‌ها در ماه مارس گرفته شد، زمان پایان دوره نرخ بهره منفی ژاپن که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

نکته کلیدی بیانیه سیاست بانک ژاپن، حذف اشاره به خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به ارزش حدود ۶ تریلیون ین است.

ین ژاپن در روز جمعه پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در صفر درصد نگه دارد، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  

به نقل از بیزنس، دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۵۶.۰۲۱ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی