Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با حضور حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و مجید کیانی، مدیر عامل منطقه آزاد ارس در خصوص اهمیت مهارت آموزی و نقش آن در جامعه با رویکرد اشتغالزایی در منطقه آزاد ارس بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، در ابتدای این دیدارعلی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به نقش آفرینی و نگاه فناورانه مدیریت سازمان منطقه آزاد تجاری ارس در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزود: مهم ترین چالش پیش رو عدم مهارت نیروی کار و فاصله بین

جامعه دانشگاهی و صنعت است که با تشکیل کمیته آموزش در صنایع، با اجرای آموزش در محیط کار واقعی و آموزش های جوار کارگاهی می تواند در تربیت و تامین نیروی متخصص مورد نیاز صنایع نقش مهمی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشایخی، در این نشست بااشاره به صنایع موجود در منطقه آزاد ارس گفت: با همکاری منطقه آزاد ارس این صنایع زیر چتر آموزش های فنی و حرفه ای قرار خواهند گرفت.

وی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را یکی از بهترین نوع آموزش ها در حوزه صنایع در راستای بهره وری و توانمندسازی نیروی کار ماهر عنوان کرد.

وی با اشاره به درخواست صنایع استان جهت تامین نیروی کار ماهر اهمیت آموزش های مهارتی برای جوانان را بیش از پیش مهم برشمرد و افزود: کارگاههای مهارت افزایی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آماده پذیرش علاقمندان به فراگیری آموزش های مهارتی در راستای ورود به بازار کار و چرخه تولید هستند.
حسین فتحی در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری ارس که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفت با بیان اینکه منطقه آزاد ارس نقش تاثیر گذاری در پیشبرد و بهبود فضای کسب و کار دارد اظهار کرد؛ به لحاظ پیچیدگی فعالیت های منطقه آزاد ارس و وسعت فعالیت های صورت گرفته نیازمند توجه جدی به ساختارهای درونی و بیرونی است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه ادارات و سازمانهای تابعه وزارت در استان با تمام ظرفیت آماده همکاری در پیشبرد برنامه های منطقه می باشند افزود: مهارت از مهم ترین مولفه هایی است که آینده کار با آن مواجه خواهد بود و آموزش های مهارتی در اصلاح ساختار اقتصادی و توسعه منابع انسانی نقش مهمی ایفا میکند.
فتحی با ابراز خرسندی از انتصاب مدیرعامل مجرب، انقلابی و جهادی در سازمان منطقه ی آزاد ارس، از اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری در اصلاح ساختارها خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بر لزوم تربیت نیروی کار جوان و توجه به مهارت افزایی آنان تاکید کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس هم در این دیدار بر ایجاد جذابیت شغلی در بخش های خصوصی تاکید کرد.

مجید کیانی در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه افزایش بهره وری نیروها جزو برنامه های اولویت دار درون سازمانی است، اظهار کرد: بیش از هزار تن خواهان اشتغال در سازمان و نهادهای دولتی می باشند و این در شرایطی است که واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه با کمبود نیروی کار مواجه اند.
وی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی باید ملزم به ایجاد جذابیت های شغلی شوند، اضهار کرد: در کنار این اقدام باید کار فرهنگی نیز صورت گیرد. به عنوان نمونه در بازدید از یک واحد گلخانه ای با نیرویی آشنا شدیم که به عنوان کارگر در این مجموعه مشغول به کار شده و در بازه ی زمانی 2 ساله به عنوان نفر کلیدی مجموعه ماهیانه 25 میلیون تومان حقوق می گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه از توجه به جوانان مستعد درون سازمانی در اعطای مسئولیت خبر داد و گفت: فرماندهان دوران جنگ جوانان زیر 30 سال بودند که حراست از جان یک ملت به این جوانان سپرده شده بود. بنده نیز در 20 سال تجربه مدیریتی ام هرکجا به جوانان اعتماد کرده ام موفق شده ام و این رویه را نیز ادامه خواهم داد.
در انتهای این نشست لوح تبریک انتصاب و قدردانی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی ادارات و سازمانهای تابعه وزارت در استان به پاس تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه فضای کسب و کار در منطقه به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس اعطا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای استان عامل سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد ارس نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی