Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست رودبار از دستگیری شکارچی حرفه ای و بیرحم پلنگ ایرانی و گوزن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ئیس اداره شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت: بعد از دریافت گزارش از اقدامات مجرمانه یک شکارچی غیر مجاز که در چند ماه پیش به این اداره واصل شده بود ماموران یگان حفاظت این اداره تحقیقات خود را در خصوص این گزارش آغاز نمودند که با بررسی همه جانبه و محرز شدن صحت گزارشات واصله و شناسایی کامل متهم و مخفیگاه آن، با همکاری اداره پلیس اطلاعات این شهرستان اقدام به دریافت دستور قضایی از منزل مسکونی این وی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فرهی افزود : در تفتیش انجام شده از منزل مسکونی متخلف ، بقایا لاشه و پوست متعلق به گونه پلنگ ایرانی، بقایا و پوست گونه مرال و همچنین پوست یک راس گراز کشف و ضبط شد.

وی گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف نموده و اظهار داشته که پلنگ را تقریباً ۶ ماه قبل در یکی از مناطق جنگلی شهرستان رودبار شکار کرده است.

فرهی افزود: متهم در حال حاضر با دستور قضایی در بازداشت بوده و پرونده ای تخلف بزرگ، با طرح شکایت از سوی اداره رودبار، فردا به مراجع قضایی رودبار ارسال خواهد شد.

فرهی تصریح کرد: پلنگ ایرانی و مرال جزو گونه های حفاظت شده و در معرض انقراض کشورمان می باشند که جرایم ضرر و زیان آنان مجموعا یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال بوده که علاوه بر آن جرایم و محکومیت های دیگری نیز از سوی مراجع قضایی برای این مجرم صادر خواهد شد.

این گزارش می افزاید رودبار بیش از ۲۰ درصد است خاک استان گیلان را به خود اختصاص داده و از این مقدار، تقریباً نیمی از رودبار به صورت مناطق چهارگانه و شکار ممنوع بوده و بدون شک یکی از بهترین زیستگاه های گربه سانان و پستانداران بزرگ در کشور محسوب می شود که در مناطق آن چهار نوع گربه سان و سه نوع پستاندار بزرگ زیست می نمایند.

 انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گوزن پلنگ ایرانی شهرستان رودبار پلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد صالحی در این خصوص گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل، در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد نموده که پس از شناسایی این متخلفین و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از گروه اول که در سطح رودخانه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه شش عدد تور ماهیگیری و سه عدد قلاب کشف و ضبط گردید.

صالحی افزود: در ادامه گشت و کنترل در این شهرستان به گروه دیگری از متخلفین زیست محیطی برخورد نموده که از آن‌ها اداوت شکار کشف و ضبط گردید.

صالحی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده که متخلفین با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902664

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی یسنا
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روانسر