Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پایدار گفت: یکی از اقدامات مهم بهزیستی بحث پیشگیری است، این پیشگیری هم حوزه معلولیت‌ها و هم حوزه طلاق، اعتیاد و ... را شامل می‌شود. بررسی علل طلاق نشان می‌دهد که ۵۰ درصد طلاق‌های استان به راحتی قابل پیشگیری است.

وی افزود: در بحث پیشگیری از معلولیت، سالانه غربالگری بینایی و شنوایی کودکان استان در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سال گذشته با غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد و غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال توانستیم ۷۰۰ کودک نیازمند مداخلات درمانی را شناسایی کرده و از معلولیت شنوایی و بینایی آن‌ها در دوران بزرگسالی پیشگیری کنیم.

پایدار در ادامه در بحث اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری از طلاق، به فعالیت ۱۰۰ مرکز مشاوره در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۵ مرکز بصورت تخصصی در حوزه خانواده و ازدواج و طلاق فعالیت دارند. تمام زوجین پیش از ازدواج باید دوره‌های شش ساعته مشاوره را در این مراکز بگذرانند و زوجینی هم که در خواست طلاق دارند باید به این مراکز مراجعه کنند.

پایدار گفت: سال گذشته با مشاوره‌های صورت گرفته در این مراکز از فروپاشی ۱۴۰۰ خانواده پیشگیری شده و از اینکه دو هزار کودک "تک والد" شده و فرزند طلاق شوند هم جلوگیری شده است. همچنین با این اقدامات از ارجاع چهار هزار پرونده به مراجع قضایی و دادگاه جلوگیری شده است و در مجموع سال گذشته ۳۰ هزار جلسه مشاوره برای زوجین در آستانه طلاق و ازدواج برگزار شده است.

پایدار با اشاره به ثبات نرخ خام طلاق در استان گفت: نرخ خام طلاق یعنی تنها آمار طلاق بدون در نظر گرفتن آمار ازدواج مد نظر قرار می‌گیرد که در این نرخ خوشبختانه چند سالی است ثبات داریم و روند افزایشی نداشته ایم.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق‌های استان قابل پیشگیری است گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته و آمار موجود اولین علت طلاق در استان عدم مهارت‌های زناشویی است که قطعا این عامل با مشاوره تا حد زیادی قابل رفع است؛ اعتیاد، دخالت اطرافیان و نداشتن سلامت روان هم به ترتیب سایر علل طلاق در استان به شمار می‌روند.

پایدار به اقدامات بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد هم اشاره کرد و افزود: در بحث شیوع اعتیاد در استان جزو استان‌های متوسط کشور هستیم و حتی میزان شیوع اعتیاد استان از استان‌های همجوار هم کمتر است. آنچه موجب پررنگ شدن مسئله اعتیاد در استان شده بحث شدت اعتیاد است و متاسفانه بسیاری از معتادان استان زود به مرحله تهاجر می‌رسند که دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. در بحث پیشگیری از اعتیاد تمام دستگاه‌ها باید پای کار آمده و انجام این کار از عهده یک دستگاه و دو دستگاه برنمی آید.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلاق در کرمانشاه بهزیستی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا پارسایی کیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم به‌خصوص سرقت مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در فروردین سال جاری با اجرای طرح‌های مختلف پیشگیرانه و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط مأمورین کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی این استان، یک هزار و ۸۵ فقره انواع سرقت کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا ۶۲۷ متهم که عمده آنها را سارقان تشکیل می‌دهند، دستگیر شده‌اند.

وی به کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: تمامی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده قضائی جهت تعیین تکلیف تحویل محاکم قضائی شدند.

کد خبر 6091051

دیگر خبرها

  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی