Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:11:04 GMT

پلمب و پر کردن چاه‌های غیرمجاز در استان قم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۷۷۲۹

پلمب و پر کردن چاه‌های غیرمجاز در استان قم

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم معتمدی عصر پنجشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم و نهمین جلسه کمیته استانی سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: استفاده از پساب می‌بایست طبق ضوابط و قانونمند باشد و سازمان جهاد کشاورزی استان قم باید لیستی از چاه‌های مجاز به استفاده از پساب را به آب منطقه‌ای ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: افرادی که به صورت غیر قانونی از پساب استفاده می‌کنند می‌بایست شناسایی شده و با آنها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی در استان قم ضرورت دارد و در این راستا شرکت توزیع برق استان با همکاری جهاد کشاورزی قم با تغییر منصوبات چاه‌ها طبق مجوزهای صادره از طرف آب منطقه‌ای، نسبت به صرفه‌جویی برق در بخش کشاورزی اقدام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول نیز موظف هستند با تأمین اعتبار لازم، ضمن تشویق کشاورزان به منظور استفاده از کنتورهای هوشمند، برای تغییر منصوبات تا پایان سال مالی آینده اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان قم با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول می‌بایست نسبت به پلمب و پر کردن چاه‌های غیرمجاز در استان قم اقدام کنند.

کد خبر 5543968

منبع: مهر

کلیدواژه: قم استانداری قم مصرف آب عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز خراسان رضوی مشهد اردبیل اربعین حسینی جهرم شیوع کرونا استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد