Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر کریمی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:  با توجه به اعلام سفر، آیت‌الله رئیسی و هیات دولت به استان مرکزی ، به طور قطع مورد استقبال بالای مردم قرار خواهد گرفت چرا که مردم استان از قبل علاقه و ارادت خود را به رئیس جمهور در ۲ مرحله انتخابات در سال های ۹۶ و ۱۴۰۰ نشان دادند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۶ در یک رقابت تنگاتنگ جناب آقای رئیسی با اخذ ۴۷ و ۳۵ صدم درصد کل آرا بالاتر از رغیب خود قرار گرفت و این نشان از علاقه مردم به وی داشت و در سال گذشته نیز نزدیک به ۷۰ درصد آرای مردم استان به آیت الله رئیسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتظار مردم از دولت مردمی، توجه به مطالبات به حق مردم استان به ویژه در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب که نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند، است.

کریمی ادامه داد: خواسته ها و مطالبات مردم از سوی نمایندگان استان و استاندار همچنین حلقه مدیریتی استان در نشست ها و مکاتبات متعدد پیگیری و بخش عمده ای از آنها در پیش نویس مصوبات سفر درج شده که به طور کلی مسائل را در پنج محور می‌توان عنوان کرد.

وی تامین آب شرب و کشاورزی را به عنوان مهمترین دغدغه دانست و افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی فاقد منابع پایدار برای تامین آب است و آب شرب شهرهای استان گاهی خارج از استان تامین می شود بنابراین نیاز است اقدامات جدی برای تامین منبع پایدار آب به ویژه در مرکز استان پیش بینی شود و در حوزه قنوات نیز باید اعتبار خوبی لحاظ شود تا بیشتر روستاها از احیا و بازسازی قنوات بهره مند شوند
و آب شرب شهر جدید امیرکبیر نیز بحث جدیدی است که در مصوبات لجاظ نشده و باید پیگیری شود.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع فاضلاب به ویژه در شهر کمیجان نیز مطالبه جدی است و همچنین رفع شبکه های فرسوده موجود در شهرها و روستاها و اجرای طرح های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی از دیگر مطالبات است.

کریمی در خصوص وضعیت جاده های ارتباطی استان نیز گفت: وضعیت نامطلوب برخی جاده های ارتباطی استان از جمله تعریض و اجرای روکش آسفالت مسیر اراک به کمیجان از آهنگران به ساروق و کمیجان و میلاجرد باید در دستور کار باشد و امید است در این سفر این مهم محقق شود، جاده هزاوه به داودآباد و  جاده قره کهریز، تقاطع سنجان، ورودی جاده خنداب، ورودی شهرک صنعتی خیرآباد و زیرگذرهای ورودی سه راهی داوودآباد و ایبک آباد و سایر زیرگذرهای جاده تهران  نیز باید مورد توجه باشد.

کریمی ضمن تاکید بر اینکه انتظار می رود مسیر قره کهریز از جاده روستایی به فرعی تغییر پیدا کند گفت: همچنین می طلبد تامین اعتبار برای احداث کنارگذر شمالی اراک که با مشارکت شرکت جهادنصر انجام می شود و مسیر آزاد راه بروجرد به اراک نیز مورد توجه باشد.

وی در خصوص فعال کردن فرودگاه اراک با توجه به زیرساخت های مناسب آن گفت: متاسفانه در یک بازه زمانی بلندمدت، انجام پروازها به علت کرونا متوقف و انتظار است دستور ویژه ای برای برقراری مجدد پروازها در مسیرهای زیارتی برقرار شود همچنین توسعه راه آهن و دو خطه کردن راه آهن اراک به قم نیز می تواند از اولویت ها در حوزه راه آهن باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در این حوزه نیز مشکلات جدی در خصوص تامین اعتبار و  فضاهای فیزیکی درمانی و بیمارستانها، خانه های بهداشت و بیمارستان های مهم استان به ویژه ولیعصر( عج)  اراک وجود دارد و برای بیمارستان ولیعصر (عج)  اراک اعتباری بالغ بر پنج هزار  میلیارد ریال نیاز است که در این سفر پیش بینی شود. کریمی تصریح کرددهمچنین نیاز است  بیمارستان تخصصی زنان و زایمان و سوانح سوختگی در اراک و تکمیل فازهای بعدی بیمارستان آیت الله خوانساری نیز در مصوبات سفر مورد توجه قرار گیرد همچنین تامین اعتبار برای تجهیز بیمارستان خنداب نیز از اولویت های مردم است.

وی فزود: همچنین علاوه بر تامین فضاهای فیزیکی، در این حوزه بحث نیروهای متخصص مورد تاکید است که در بسیاری از این شهرها و روستاها امکان فیزیکی هست اما نیروی متخصص وجود ندارد و تامین این نیروها از اولویت های مطالبات مردم در این شهرستان ها است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت بیان داشت: انتظار می رود در حوزه تولید و صنعت و معدن و اشتغال مصوبات خوبی هدفگذاری شود چرا که مهمترین دغدغه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای سرمایه گذاری های جدید تولیدی در شهرستان اراک است.

کریمی گفت: رفع مشکل و ایجاد  شهرک صنعتی شماره چهار اراک و تامین زیرساخت های مورد نیاز صنایع از جمله تامین برق و احداث پست های جدید برق در شهرک های صنعتی استان و تامین گاز و آب مورد نیاز صنایع از دیگر مباحثی است که امید است در سفر هیات دولت به استان مورد توجه قرار گیرد. 
کریمی ابراز داشت : یکی دیگر از مهمترین دغدغه‌های مردم اراک، بالاترین نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و رفع مشکل واحدهای بزرگ صنعتی است و رفع مشکل واحدهای تولیدی بزرگ از جمله آذرآب، هپکو و ماشین سازی جزو اولویت ها است و امید است تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.

وی مشکل آلودگی هوای اراک و برخی شهرستانها را یکی دیگر از مهمترین مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به عنوان نماینده ویژه در اراک تعیین شده، امید است در نشست شورای اداری اراک  که موضوع رفع آلودگی هوا و حفظ محیط زیست مطرح خواهد شد، از رئیس جمهور انتظار می رود قول حذف کامل سوخت مازوت از نیروگاه و حذف گازهای مضر از فلرهای پالایشگاه و پتروشیمی را در دستور کار وزارت نفت قرار دهند و تسریع در اجرای طرح آندسازی شرکت آلومینیوم  ایران را که جز منابع آلوده کننده اراک است و سایر آلاینده های اراک نیز در دستور کار باشد، همچنین بازنگری طرح کاهش آلودگی نیز باید جز مصوبات این سفر باشد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه توسعه شهری و روستایی نیز انتظار داریم این سفر دستاوردهای خوبی برای کلانشهر اراک و شهرداری های اراک، ساروق، کارچان، داودآباد، جاورسیان ، خنداب، میلاجرد و کمیجان به همراه داشته باشد و امکان تامین ماشین آلات و تجهیزات برای شهرداری ها و دهیاری های اراک و کمیجان و خنداب مورد مصوبات باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: امید است اقدامات دولت انقلابی در قالب این سفر محقق و این امید روز به روز بیشتر شود و شاهد دستاوردهای بیشتر از دولت برای مردم باشیم.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: تعمیر و مرمت بازار تاریخی اراک، حوزه علمیه امام خمینی(ره)در اراک و سایر بناهای تاریخی از مطالبات جدی مردم در این حوزه است و امید است اعتبار مناسبی برای تکمیل مجتمع ورزشی فرهنگی و تفریحی کارگران تامین اجتماعی که از مطالبات جدی است تخصیص و این ظرفیت مهم در اختیار افراد تحت پوشش این سازمان قرار گیرد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی نماینده مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی نماینده مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی رئیس جمهور مورد توجه اولویت ها مردم اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در نشست شورای اداری استان تهران که با حضور وزیر کشور و استاندار تهران در محل تالار آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد با اشاره به ابلاغ اصول ۱۲گانه رئیس جمهور در پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح گشت ارشاد مدیران پرداخت و گفت: شفافیت، جلوگیری از تعارض منافع، شایسته گزینی، تسهیل در انجام امور، شناسایی بسترها و گلوگاه های فساد و مبارزه قاطع با فساد مورد تاکید دولت مردمی است و برای اجرای آن با کسی تعارف نداریم.

وی افزود: برای جذب و تقویت مشارکت مردمی که مورد تاکید معظم رهبری در شعار امسال نیز قرار گرفته است، نیازمند تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و راه اندازی کسب و کار بخش خصوصی هستیم. به طور مثال اقدام وزارت اقتصاد در حذف امضاهای طلایی در این دولت می‌تواند نمونه برجسته‌ای از این اقدام باشد و همه دستگاه‌های اجرایی هم در این مسیر هستند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس‌جمهور در ادامه ضرورت نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را هم تدوین کنیم اما به نظارت آن‌طور که باید توجه نکنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. نظارت به معنی عدم اعتماد به مدیران نیست و معتقدم مدیران اجرایی کشور، سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند. مهمترین راه صیانت از مدیر، نظارت و نگهداری اوست. بسیاری از مدیرانی که پرونده‌ای برای آنها در محاکم تشکیل شده، به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم اطلاع کافی از قوانین و آئین نامه ها دچار مشکل شده اند.

درویشیان با بیان اینکه در اصول ۱۲گانه ضدفساد آیت‌الله رئیسی، هیچ خط قرمزی نداریم، تصریح کرد: رئیس جمهور فرمودند نباید هیچ حدود و ملاحضه ای در برخورد با فساد باشد، پس بازرسی و نظارت در همه سطوح و همه زمان ها جاری است. البته رد نمی‌کنم که گاهی ممکن است مدیری تحت فشار سیاسی یا غیرسیاسی باشد اما موظف است از مسیر حق و قانون خارج نشود و از توصیه‌ها تاثیر نپذیرد؛ گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است

وی با ذکر تعبیر رهبری از مبارزه با فساد در دستگاه اجرایی، اظهار کرد: ایستادگی در برابر اژدهای هفت سر به فرموده رهبر معظم انقلاب، ممکن است باعث تبعاتی شود اما باید مقاومت کرد. ما هم پشتیبان چنین مدیرانی هستیم، به طور مثال مدیر منابع طبیعی یکی از شهرستان های شمالی به دلیل اجرای قانون با فشارهای افراد سیاسی و دستور مدیر استانی عزل شده بود، ولی به این نوع برکناری ورود کردیم و مدیر شجاع مذکور را به جایگاه قبلی در همان شهر بازگرداندیم. حتی اصرار مدیرکل استان مبنی بر ارتقای او را رد کردیم و گفتیم باید به همان اداره شهرستان برگردد تا همگان، جدیت دولت در حمایت از مبارزان با فساد را ببینند و درس عبرت شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد خطاب به مدیران اجرایی استان تهران، توجه آنها را به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر معطوف کرد و گفت: حضرت که به رئوفیت و گذشت زبانزد بودند، فرمودند "مفسدان را نقره داغ و خادمان را حمایت و تشویق کن" این رویه نصب العین دولت خدمتگزار سیزدهم است.

درویشیان در بخش بعدی سخنرانی خود به مسائل اصلی و محوری استان تهران پرداخت و اظهار کرد: اجرای قانون هوای پاک در تهران حیاتی است و دستور ویژه رییس‌جمهور برای پیگیری هوای پاک، دغدغه ملی است و فقط استانداری مسوول آن نیست و همه دستگاه ها باید پای کار باشند.

حاشیه نشینی در کنار تقاضای فراوان برای سکونت موقت در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران و استان های همجوار شمالی و تفرج‌گاه‌های خصوصی باعث افزایش قیمت زمین و وقوع بزه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری در معاملات و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی شده است، درویشیان با طرح این موارد، گفت: عدم توجه به حریم جاده و بستر رودخانه‌ها و تصرفات غیرقانونی باید متوقف و با جزای سنگین مواجه شود. اصلاح مرز تقسیمات کشوری و تعیین مرز شهرستان های تهران، ایمنی بازار تهران با قدمت تاریخی و اهمیت اقتصادی، و توجه به مقوله آموزش در ارتقا سلامت نظام اداری هم از دیگر سرفصل های مهم استان است که باید به آن اهتمام ورزید.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور در پایان توصیه‌ای به مدیران استان تهران کرد و گفت: به اسناد بالادستی توجه کنید، آنها را مطالعه کنید. از جمله اصول یاری رسان به مدیران در موفقیت همین اصل مهم است. از نگاه بخشی و جزیی و آلوده به سیاست و برخورد حزبی دوری کنید. شما مکلف به اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری هستید و نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی باشید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است