Web Analytics Made Easy - Statcounter

«صفدر مظفری راد» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسکن یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات مددجویان زیرپوشش بهزیستی است افزود: از این تعداد ۳۱۱ واحد مسکونی در دست ساخت، ۱۶۰ واحد آن در شهرستان هرسین، ۳۵ واحد در شهر کرند، ۳۵ واحد در شهرستان اسلام آباد غرب و بقیه در دیگر شهرستان استان ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری راد همچنین با اشاره به آیین واگذاری ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان سراسر کشور در هفته بهزیستی؛ گفت از این تعداد  ۴۵ واحد مسکونی آن به مددجویان بهزیستی شهرستان جوانرود واگذار شد.

وی در ادامه اذعان داشت: سال گذشته نیز ۲۳۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان برای مددجویان بهزیستی واجد شرایط( خانواره های داری ۲ فرزند معلول به بالا) در سطح استان احداث و تحویل آنان داده شد.

ثبت نام هشت هزار خانواده مددجو استان در نهضت ملی مسکن

معاون  مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه صحبت های خود؛ با اشاره به مشکل حاد ودیعه مسکن در شهر کرمانشاه و معضل بی خانمانی مددجویان زیرپوشش این نهاد، گفت: اغلب مددجویان این نهاد جزو سه دهک پایین جامعه هستند و مسکن یکی از حادترین مشکلات آنها است.

مظفری راد در ادامه طرح نهضت ملی مسکن را یک فرصت بسیار خوب و عالی برای خانه دار کردن مددجویان بهزیستی عنوان کرد و بیان داشت: هشت هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی استان که فاقد مسکن هستند در این طرح مهم  برای خانه دار شدن  ثبت نام کنند.

وی در ادامه گفت: در تلاش و کوشش هستیم سهم آورده اولیه ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان با رایزنی با دیگر نهادهای خیر و مشارکت دهنده مانند بنیاد مستعضفان، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها برای آنها  کاهش دهیم .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فصل جا به جایی مستاجران در فصل تابستان گفت: سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان بلاعوض و هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به مددجویان زیرپوشش پرداخت کرده ایم که امیداوری با گرانی سرسام آور اجاره بها مسکن این اعتبارات نیز افزایش چشم گیر کنند تا کمک به مددجویان شود.

تخصیص ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجوان بهزیستی

معاون مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در بخش اشتغال نیز گفت: امسال از محل اعتبارات تبصره ماده ۱۶، ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان زیرپوشش در نظر گرفته شده  که نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

مظفری راد افزود: تاکنون در سه ماه اول سالجاری از این ۴۱۱ میلیارد تومان، برای ۱۰۱ میلیارد تومان آن پرونده به بانک های عامل معرفی کرده ایم اما در حال حاضر هشت درصد این پول جذب شده است.

وی همچنین بیان داشت: از محل اعتبارات اشتغال تبصره ۱۸ نیز ۳۱ میلیارد تومان که بیشتر به بخش خود اشتغالی تخصیص یافته است که در تلاش هستیم با رایزانی با واحدهای اقتصادی و کارخانه در اشتغال مددجویان این نهاد در کارخانه های خود این اعتبارات جذب شود.

مظفری راد یکی از مهم ترین محورها و راهبردهای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی را  سیستم کارآفرینی و کارفرمایی عنوان کرد گفت: یعنی مزیت راهبرد تشویقی است و تولیدکنندگان و بنگاه های اقتصادی به ازای به کار گماردن هر مددجو،تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند، حق بیمه مددجویان نیز پرداخت نمی کند و در صورت ناکارآمدی مددجو به کارفرما در راستای جبران کار سالیانه هزینه پرداخت می شود .    

هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مشارکت های مردمی جمع آوری شده است

معاون  مسکن، اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه در بخش جذب مشارکت های مردمی نیز گفت: سال گذشته این نهاد توانست هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی ، خدمات از افراد خیر و ارگان ها جذب کنند که ۹۱۲ میلیون تومان آن کمک نقدی، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی و کالا، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خدمات شهری مانند برق، گاز، عوارض شهرداری پزشکی و درمانی بوده است.

از جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۷۶ هزار نفر زیرپوشش سازمان بهزیستی است.

برچسب‌ها سازمان بهزیستی اشتغال زایی مشارکت های مردمی کرمانشاه مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی اشتغال زایی مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی اشتغال زایی مشارکت های مردمی کرمانشاه مسکن مددجویان بهزیستی مددجویان زیرپوشش مشارکت های مردمی برای مددجویان بهزیستی استان میلیارد تومان میلیون تومان واحد مسکونی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات