Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ریل‌گذاری تسهیلات بانکی به زیان تولیدکنندگان و صنعتگران است و سود فعلی تسهیلات بانکی به یکی از عوامل اصلی تعطیلی صنایع و کارخانجات تبدیل شده است. - اخبار استانها -

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره علت پیگیری خود برای اجرای طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اظهار داشت: متأسفانه امروز کار بانک‌ها در ارتباط با تولید اشکال زیادی دارد و میزان سودی که از تسهیلات می‌گیرند، از حد و اندازه تولیدکننده بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد داریم که این اشکالات مربوط به بانک مرکزی است، چون سیاست‌های پولی و مالی را بانک مرکزی تنظیم می‌کند.

وی اضافه کرد: ریل‌گذاری تسهیلات بانکی به زیان تولیدکنندگان و صنعتگران است و سود فعلی تسهیلات بانکی به یکی از عوامل اصلی تعطیلی صنایع و کارخانجات تبدیل شده است. همین ریل‌گذاری که از اساس در تضاد با رشد تولید است، موجب شده که تولیدکننده نتواند از پس وامی که می‌گیرد، بربیاید و آن را تسویه کند.

سیاهکلی ادامه داد: اگر هدف ما حمایت واقعی از تولید است، باید تسهیلات با سود تک‌رقمی و حتی وام‌های قرض‌الحسنه در اختیار تولیدکنندگان بگذاریم تا تولیدکننده بتواند با این وام روند تولید خود را تقویت یا ترمیم کند. تسهیلات بانکی باید دغدغه‌ تولیدکننده را در حوزه سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش برطرف کند، نه اینکه خودش به یک دغدغه بزرگ تبدیل شود.

وی تصریح کرد: کاهش سود تسهیلات تولید هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده است، چون بسیاری از تولیدکنندگان به خاطر پرداخت اقساط تسهیلات و جریمه‌های بانکی مجبورند که تولیدات خود را با قیمت بالا به دست مصرف‌کننده برسانند و بنابراین تسهیلات بانکی امروز به صورت زنجیره‌وار به افزایش تورم در محصولات مختلف می‌انجامد.

تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر ضرورت اصلاح نظام بانکیراهبردها و سیاست‌های بخش بانکی رونمایی شد/ 26 راهبرد جدید برای تحول در نظام بانکی کشورآسیب شناسی نظام بانکی از زبان مدنی‌زاده/ بانکداری خصوصی بی‌قاعده شروع شد/با این شرایط عملیات بازار باز به شوخی شبیه است+ فیلم

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد و تولید دانش‌بنیان موضوع تسهیلات بانکی خسارت‌بارتر است، گفت: بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ما در عرصه صنعت شرکت‌های نوپایی هستند که توانایی پرداخت تسهیلات سنگین را ندارند و به همین خاطر باید بانک‌ها با توجه به شعار سال از سود خود حداقل در ارتباط با دانش‌بنیان‌ها کم کنند.

سیاهکلی افزود: در مورد سیاست‌های غلط بانکی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تذکر دادیم و از او خواستیم که طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را هر چه زودتر به صحن مجلس بیاورد. البته اعتراض ما به سیاست‌های بانکی فقط منحصر به حوزه تولید نیست و اعتقاد داریم بسیاری از خانواده‌ها و مردم عادی هم از این سیاست‌ها آسیب دیده و زندگی خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس سود بانکی کمیسیون صنایع مجلس سود بانکی تسهیلات بانکی بانک مرکزی ریل گذاری سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود