Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد غلام نژاد گفت: واکسیناسیون راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و کاهش مجموع بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از آن است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون از زمان همگانی شدن کرونا در کشور و استان توانسته نتایج مثبت خود را نشان دهد می گوید: کارشناسان و مسئولان بهداشتی بارها تداوم تزریق واکسن کرونا را ضروری می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روند افزایشی بستری‌های کرونایی از چند روز گذشته در استان آغاز شده است.

غلام نژاد با بیان اینکه بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه سال ۹۸ تاکنون با فراز و نشیب‌هایی ادامه دارد، این بیماری با ظهور خود افراد زیادی را مبتلا و جانشان را گرفت می گوید: با آغاز تزریق واکسن، قدرت این بیماری تقریبا گرفته شده‌ تا جایی که توان تاخت و تاز گذشته را ندارد.

او با اشاره به اینکه واکسن کرونا تا یک زمانی ایمنی بدن را بالا نگه می‌دارد، گفت: تکمیل واکسیناسیون و تزریق مرحله یادآور برای افزایش ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا اهمیت زیادی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید: اغلب مردم مرحله اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته غلام نژاد، نزدیک به نیمی از گروه‌های هدف در استان نیز مرحله سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که البته نتیجه این مسئله کاهش چشمگیر همه گیری و مرگ و میر طی حدود یکسال اخیر بوده است.

او از در دسترس بودن واکسن کرونا در مراکز تزریق واکسیناسیون خبر داد و گفت: تزریق واکسن در کنار رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی تنها راه مبارزه با این ویروس است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی واکسن کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور