Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مهمترین و بزرگترین اعیاد مذهبی ما شیعیان عید غدیر خم است. به مناسبت این روز و دانشجویان با راه اندازی «پویش دانشجویی» به منظور کمک‌رسانی به خانواده‌های کم برخودار به یاری آن‌ها شتافتند.

 

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، یکی از مهمترین و بزرگترین اعیاد مذهبی برای ما شیعیان و عاشقان امامت و ولایت عید غدیر خم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنت اطعام و پذیرایی از مومنان، از سنت‌هایی است که بسیار در این روز بزرگ به آن سفارش شده است. به مناسبت این روز و دانشجویان جهادی با راه اندازی «پویش دانشجویی» به منظور کمک‌رسانی به خانواده‌های کم برخودار به یاری آن‌ها شتافتند.


در این راستا، علی معتبرنیا، مسئول گروه جهادی شهید همدانی از برگزاری پویش احسان علوی خبر داد و گفت: در این پویش ۴۰ بسته البسه شامل پیراهن، چادر مشکی و تیشرت به نیازمندان همدانی اهدا شد. در این پویش که به مناسبت عید غدیر و با سرکشی گروه‌های جهادی از خانوده‌های کم برخوردار همراه بود، در مجموع ۱۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی استان مشارکت داشتند.


بیشتر بخوانید:

توزیع ۴۰ بسته البسه بین خانواده‌های کم‌برخوردار همدانی
جشن عید غدیر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود
جشن عید غدیر در دانشگاه گلستان برگزار می‌شود

بیشتر بخوانید:

دانشجویان نهاوندی پویش پخت و توزیع ۲۰۰۰ وعده غذای گرم را راه‌اندازی کردند
پویش دانشجویی ضیافت علوی در روستای ریکان شهرستان بهار برگزار شد
ویژه‌برنامه «موکب هنر غدیر» به‌میزبانی دانشگاه هنر شیراز برگزار می‌شود

 
برگزاری مراسم اربعین حسینی

مراسم پیاده روی اربعین حسینی یکی از جلوه‌های مهمی است که شیعیان در چند سال اخیر به نمایش گذاشته‌اند، حضور میلیونی زائران امام حسین (ع) در مسیر پیاده‌روی به سمت حرم آن حضرت، بی شک یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در طول تاریخ را رقم زده است؛ جدا از مسائل اعتقادی شیعیان و انجام این حرکت بزرگ و تاثیرگذار عوامل مهمی در برگزاری هر چه بهتر این مراسم دارای اهمیت است که باید از سوی مقامات کشورمان و کشور عراق صورت بگیرد. با نزدیک شدن به ماه محروم وصفر دانشجویان سراسر کشور خود را برای این مراسم آماده می‌کنند در این راستا، ثبت نام اولیه کاروان زیارتی اربعین در برخی از دانشگاه‌های کشور آغاز شده است.


بیشتر بخوانید:

زمان ثبت‌نام کاروان زیارتی اربعین علوم پزشکی شیراز تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد

خلاء زیرساخت در مهران برای عبور زائران اربعین حسینی / چه تدابیری برای حمل و نقل و گرمای هوا باید اندیشیده شود؟

پیش‌بینی حضور ۱.۵ میلیون نفر در اردوی راهیان نور غرب

 

 

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم


فعالیت‌های جهادی از سوی دانشجویان در تمام فصول سال جاری است با شروع تابستان گروه‌های جهادی با برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم در حال خدمت رسانی هستند. در این راستا، به مناسبت دهه امامت و ولایت گروه جهادی دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی چهار روز از ۲۱ تا ۲۴ تیرماه در روستا‌های محروم زیدان و اِشک درمیان خدمات دندانپزشکی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

خدمات پزشکی جهادگران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نقاط محروم شهرستان درمیان

اردوی جهادی دامپزشکی به همت جهادگران دانشجو در قائن برگزار شد

 

 

هجوم آفت پرواه سفید برگ خوار به درختان بلوط

آفت پروانه سفید برگ‌خوار خسارت‌زایی بسیار بالایی دارد و در بعضی موارد تمام برگ درختان بلوط را از بین می‌برد. این پروانه، پروانه مهاجم و چند نسلی به نام leucoma wiltshire است که اکنون جنگل‌های درهم تنیده بلوط زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفته است آفت پروانه برگ خوار بی آنکه بسوزاند درخت را خشک و نابود می‌کند و ایستاده درختان تنومند را در مقابل مرگ به زانو درمی آورد. این پروانه به درختان بلوط و گیاهان گوناگونی مانند مرکبات، پسته، بادام و بسیاری دیگر از گیاهان حمله می‌کنند؛ این آفت به پنج نسل در طبیعت می‌تواند خسارت وارد کند. پروانه جوانه خوار بلوط که در چند دهه اخیر، گونه‌های مختلف بلوط را مورد حمله قرار داده آفتی بسیار مخرب است که باعث کاهش رویش چوب، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی شده و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

جنگل‌های زاگراس در اثر هجوم «آفت پروانه سفید برگ‌خوار» به سرعت در حال نابودی است + فیلم

 



دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین دریاچه‌های ایران است، که در استان آذربایجان غربی قرار دارد و در گذشته با نام‌های زیادی از جمله شور دریا، دریا شاهی و دریاچه رضائیه نامیده می‌شد. دریاچه ارومیه از دهه ۸۰ به بعد به دلایل مختلف تغییرات اقلیمی، زیست محیطی و انسانی روبه خشکی رفت. این دریاچه به دلیل وجود نمک بسیار زیاد پس از خشک شدن تبدیل به یکی از معضلات مردم منطقه شده است. با خشک شدن دریاچه ارومیه حدود ۷ برابر مساحت تهران تبدیل به بیابان همچنین شوره‌زار خواهد شد و این یعنی ۶۰۰ کیلومتری طوفان نمکی که معادل ۱۴ میلیون انسان در خطر بیماری‌های پوستی، سرطان و آسم قرار میگیرد.


بیشتر بخوانید

نگین فیروزه‌ای ارومیه در یک قدمی خشکسالی / ضرورت برنامه‌ریزی برای احیای دریاچه

  نتیجه سفر دولتی‌ها به اصفهان

یک ماهی می‌شود که از سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان اصفهان می‌گذرد. نتیجه سفر دولتی‌ها به اصفهان ۲۱۷ مصوبه به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و گفته می‌شود ۴۲ مصوبه در حوزه آب و خاک و کشاورزی است که یعنی یک سوم مصوبات در این سفر استانی. از آبان سال گذشته که کشاورزان اصفهانی، به ویژه اهالی شرق اصفهان نسبت به نرسیدن آب به کشت پاییزه شان اعتراضات گسترده‌ای را برگزار کردند، وعده‌های زیادی برای حل مشکل و احیای زاینده رود به مردم داده شد. نتیجه سفر رئیس جمهور به اصفهان تصویب ۴۲ مصوبه آبی خاکی کشاورزی با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود؛ اما مشخص نیست این مصوبات و بودجه برای چه اموری قرار است هزینه شود.

 

 

احتمال سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

نماینده  مردم دلیجان و محلات گفته که احتمالا آخر هفته، یعنی امروز یا فردا، رئیس جمهور و جمعی از وزرا به استان مرکزی سفر می‌کنند. این بیست و هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم است و هنوز جزییاتی از این سفر مشخص نشده، اما کارگران شرکت‌های بزرگی مانند هپکو و آذرآب انتظار دارند رئیسی توجه ویژه‌ای به وضعیت این شرکت‌ها داشته باشند. 

استان مرکزی حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و اقتصادش بر پایه صنایعی می‌چرخد که روزگاری در خاورمیانه حرف اول را در حوزه تخصص خود می‌زدند. از سویی، نوع آب و هوا و طبیعت این استان باعث شده منابع آبی در آن رو به نابودی برود و کشاورزی و دامداری مردم به خطر بیفتد.


بیشتر بخوانید

مصوبات آبی سفر دولت به اصفهان به کجا رسید؟ / خسارت کشاورزان شرق از رهاسازی ناقص آب زاینده‌رود

چشم امید هپکو به سفر رئیسی به استان مرکزی / دولت برای ایجاد فضای تعامل بین شرکت و معدن‌داران برنامه‌ای دارد؟

 



مسئله آب استان خوزستان در حوزه‌های محتلف روخانه‌ای این استان با دلایل و نتایج متعددی همراه بوده و مسئله عدم سیاستگذاری صحیح و مدیریت یکپارچه آب مهمترین مسئله‌ای است که مردم این استان را به ورطه مشکلات فراوان انداخته و وضعیت حوزه‌های آبریز مارون، کارون، کرخه، دز و... را در وضعیت قرمز قرار داده است.

مدتی پیش آتش سوزی گسترده مزارع روستای سید یعقوب از توابع شهرستان حمیدیه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی خبرساز شد و علت این آتش سوزی از طرف ساکنان و فعالان استانی، خشکی بیش از حد زمین‌های کشاورزی ناشی از عدم آبرسانی به مناطق حوزه آبریز سد کرخه بوده که این خشکی با وقوع تندباد همراه شد و بر شدت آتش افزود.

اقتصاد و اشتغال مردم شهرستان حمیدیه بیشتر با کشاورزی گره خورده و عدم تامین حق‌آبه پایین دست سد کرخه عملا معیشت خانوار‌های ساکن در مناطق غرب استان خوزستان را مشکلات فراوان مواجه کرده که این امر در شهرستان حمدیه پررنگ‌تر وجود دارد و با توجه به اینکه روستا‌های حوضه آبریز کرخه در کنار مرز واقع شدند، عدم وجود آب و توانایی کشاورزی باعث مهاجرت ایشان خواهد شد و تبعات امنیتی در پی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

 بی‌تدبیری، مزارع و معیشت کشاورزان حمیدیه را همزمان سوزاند / عدم تامین حق‌آبه، علت آتش‌سوزی مزارع

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عید غدیر خم جنگل های بلوط گروههای جهادی بیشتر بخوانید پویش دانشجویی اربعین حسینی استان مرکزی رئیس جمهور راه اندازی عید غدیر برگ خوار سفر رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان

دریافت 17 MB کد خبر 6094344

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال