Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه مدیریت‌ اشتباه موجب شد بازیکنان تیم ملی دودسته شوند، گفت: بازیکن تیم ملی نباید در مورد کادرفنی حرف بزند. زمانی که ما بازی می‌کردیم، جرات نداشتیم به صورت سرمربی نگاه کنیم.

پایان رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اکونومیست در رابطه با تصمیم برکناری اسکوچیچ توسط کمیته فنی که از سوی هیئت فدراسیون فوتبال رد شد، اظهار داشت: کمیته فنی هیچ وقت سرخود جلسه نمی‌گذارد و اگر هم تصمیمی گرفتند قطعاً با هماهنگی فدراسیون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مواضع اعضای کمیته فنی و فدراسیون تعجب می‌کنم و این موضوع خیلی عجیب است که هر کدام از آنها یک حرف می‌زنند.

وی افزود: ۴ ماه به شروع جام‌جهانی مانده و زمان مناسبی برای تغییر سرمربی نیست. مسئله مهمتر نوع رفتاری است که با اسکوچیچ داشتیم. همین رفتارها باعث می‌شود که مربیان باشگاهی خودمان هم مورد احترام قرار نگیرند و این برای فوتبال ایران اصلاً خوب نیست. ادعا داریم ایرانی هستیم و فرهنگ داریم، پس این چه برخوردی است که با سرمربی تیم ملی انجام دادیم.

رأفت تصریح کرد: اگر اسکوچیچ صلاحیت ندارد پس چرا او را انتخاب کردیم و حالا چرا پای امضا و تعهدمان نمی‌مانیم. اگر احساس می‌کنید کادر فنی تیم ملی ضعیف است، می‌توانید این کادر را تقویت کنید نه اینکه در فاصله ۴ ماه مانده به شروع جام جهانی سرمربی را تغییر دهید. با این نوع مدیریت‌تان کاری کردید که بازیکنان تیم ملی را به جان هم انداختید و اعصاب مردم را با این همه مشکل اقتصادی، خراب کردید. کجای دنیا سراغ دارید که بازیکن تیم ملی در مورد سرمربی حرف بزند؟ ما وقتی بازی می‌کردیم جرأت نداشتیم به صورت سرمربی نگاه کنیم.

مهاجم پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: برکناری سرمربی تیم ملی منطقی نبود، چراکه وی تیم ملی را به جام‌جهانی رساند و سرمربی جدید هم زمانی در اختیار نداشت که بخواهد کار خاصی انجام دهد.

پایان رأفت که در پایان لیگ ۰۱-۱۴۰۰ به کار خود در تیم دسته اولی شهرداری آستارا پایان داد، در مورد شرایط این تیم در لیگ فصلی که گذشت گفت: آستارا شهر کوچک با امکانات فوق العاده کمی است و مشکلات خیلی زیادی داریم. چون از این شهر شناخت داشتم، سعی کردم در این مدت هم کار سرمربیگری انجام دهم و هم به صورت همزمان کار را مدیریت کنم. بار اول که رفتم فقط نقش سرمربی را داشتم، اما مشکلات قابل تحمل نبود.

وی افزود: با توجه به اینکه من تیم را نبسته بودم و از هفته سیزدهم اضافه شدم، مشکلات زیادی بود و برای حل آنها سعی کردم بیشتر مدیریت کنم تا اینکه سرمربی باشم. سختی‌ها را تحمل کردیم و الحمدالله توانستیم با عنوان دهم، فصل را به پایان برسانیم. بعد از پایان مسابقات هم که خداحافظی کردم و الان تیم برای فصل آینده مربی جدید دارد.

سرمربی فصل گذشته شهرداری آستارا در پاسخ به این سوال که قصد دارد در کدام تیم به کار خود ادامه دهد، گفت: فعلا معلوم نیست. منتظر پیشنهاداتی هستیم که اگر خوب باشند به آن فکر کرده و هرچه خیر باشد، پیش می‌آید. قراردادهایی که مخصوصا در لیگ یک و دو بسته می شود، با توجه به درآمد پایین باشگاه‌ها، در زمینه مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو می شوند. بعضی از تیم‌ها متمول هستند و شرایط مالی بهتری نسبت به تیم‌های دیگر دارند و همان‌ تیم‌ها شانس‌های اصلی صعود هستند. لیگ یک ماراتن بسیار سختی است که باید مربی و بازیکن آمادگی ذهنی و روحی کامل داشته باشد.

رافت که سابقه بازی برای پرسپولیس در دهه ۷۰ را دارد، در مورد عملکرد نقل و انتقالاتی سرخ پوشان در فصل جاری تاکید کرد: پرسپولیس خدا را شکر عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشت و بازیکنان خوبی جذب کرده است. بازگشت بیرانوند و جذب بازیکنانی چون گولسیانی، رفیعی، اسماعیلی‌فر و ... عملکرد خوبی بوده ولی منتظر هستیم تا دو مهاجم تراز اول هم به تیم اضافه شود. در این صورت تیم تکمیل خواهد شد. البته باید این مهاجمان توانایی‌های بالایی داشته باشند تا پرسپولیس مشکلی در خط حمله نداشته باشد.

وی درباره بالا رفتن رقم قرارداد بازیکنان گفت: دلیل زیاد شدن قیمت بازیکنان کمبود ستاره در فوتبال ماست. وقتی بازیکن خوبی در بازار وجود ندارد، به محض اینکه یک گزینه پیدا می‌شود، به یکباره قیمتش چند برابر می‌شود. نکته دیگر این است که رقم قرارداد بازیکنان و مربیان نباید رسانه‌ای شود، چون نه به سود باشگاه هست و نه مربی و بازیکن.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حضور مربیان خارجی و سیدجلال حسینی در کادر فنی سرخپوشان تصریح کرد: حضور دو مربی خارجی بدنساز و دروازه‌بانی در کادر فنی تیم ‌نشان می‌دهد که‌ گل‌محمدی می‌خواهد برخورد با حاشیه‌ها را از کادر فنی تیم شروع کند و به همین دلیل دست به تغییر زد. البته مطهری، فنایی و ... در سال‌های گذشته خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیدند و جزو پیشکسوتان قدیمی باشگاه محسوب می‌شوند، ولی امیدوارم نفرات جدید بتوانند پرسپولیس را به خوبی آماده حضور در فصل آینده کنند. سیدجلال حسینی در زمانی که بازی می‌کرد، یک مهره باکیفیت و تأثیرگذار بود. او یک الگو برای تمام بازیکنان فوتبال است، نه در باشگاه‌هایی که بازی می‌کرد و نه تیم ملی هیچ وقت کم نگذاشت. حضور او در کادر فنی پرسپولیس هم می‌تواند به خودش کمک کند و هم اینکه به گل‌محمدی و سایر نفرات کادر فنی کمک خواهد کرد. سیدجلال در ابتدای مسیر تازه‌ای قرار گرفته است و باید کسب تجربه کند، او می‌تواند همانند دورانی که بازی می‌کرد در مربیگری هم موفق باشد.

 وی خاطرنشان کرد: سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال که مدعیان اصلی قهرمانی هستند، امسال از مربیان خارجی در کادر فنی خود استفاده می‌کنند. استقلال و سپاهان که تمام نفرات کادر فنی‌شان خارجی و پرتغالی شدند و در پرسپولیس هم گل‌محمدی از دستیاران خارجی استفاده می‌کند. به‌نظرم این موضوع می‌تواند به بالا رفتن کیفیت بازی این سه تیم کمک کند و فوتبال هجومی‌تری را از آنها شاهد باشیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید جلال حسینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید جلال حسینی کادر فنی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی

شاگردان اوسمار ویرا پس از بازگشت از اراک امروز عصر و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه کاظمی تمرین کردند. 

بازیکنان اصلی در بازی دیروز زیر نظر بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان به مدت ۷۵ دقیقه برنامه‌های مختلفی را انجام دادند. 

پاسکاری تحت فشار، ارسال از جناحین و مینی فوتبال از سوی کادر فنی برای این گروه از بازیکنان در نظر گرفته شده بود. 

امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین کردند و سایر بازیکنان در اختیار کادر فنی بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • مربی تیم ملی فوتبال از کادر فنی جدا شد
  • اوسمار:‌ بازی با سپاهان همیشه سخت و حساس است/ هیچ ضمانتی برای بازی کردن بیرانوند نیست+ فیلم
  • اوسمار: انقدر سپاهان را نبردیم که به بردنش نزدیک شدیم |‌ پاسخ سرمربی برزیلی به کری‌خوانی نورافکن
  • عالیشاه و بیرانوند تحت نظر کادر پزشکی و غیبت 3 مصدوم؛ گزارش تمرین پرسپولیس
  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • برگزاری تمرین امروز پرسپولیس با ۵ مصدوم
  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • کارشناس فوتبال: پرسپولیس با تعویض های اوسمار بازنده شد
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی