Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبرداری خبر داد که با ترفند برنده شدن کمک هزینه عتبات عالیات، مبلغ ۲ میلیارد ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرد.

سرهنگ قدرت‌الله الوانی اظهار کرد: در پی مراجعه مرد میانسالی به پلیس فتا شهرستان سرایان و ارائه شکوائیه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ ۲ میلیارد ریال با ترفند برنده‌ شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد مدتی پیش شخص ناشناس تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده همراه اول عنوان داشته که در قرعه‌کشی همراه‌ اول برنده سفر عتبات عالیات شده‌اید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: فرد کلاهبردار برای ارسال جایزه، اطلاعات هویتی و بانکی شهروند را گرفته و رسید جعلی مبنی بر واریز وجه را به او ارسال کرده است.

وی بیان کرد: بعد از دقایقی فرد ناشناس مجدد تماس گرفته و عنوان کرده برای تایید تراکنش، پیامک ارسال شده به تلفن همراهش که حاوی کد است را به گوشی او ارسال کند که بعد از ارسال پیامک متوجه خالی شدن حسابش شده است.

سرهنگ الوانی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی همچنین با بررسی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی حساب مقصد بلافاصله توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان سرایان مسدود و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شد.

وی به شهروندان هشدار داد: هرگز به پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی توجه نکنند و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف، نیاز نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود مبلغی را پرداخت یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال و به عابر بانک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و شماره تماس مرکز فوریت سایبری ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عتبات عالیات كلاهبرداري اينترنتي پليس آگاهي خراسان جنوبی عتبات عالیات برنده شدن پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد | زائران خانه خدا نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تاکید شده است: «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

کد خبر 848542 منبع: ایسنا برچسب‌ها هزینه خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس