Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی دختران ایران زمین جایگاه ویژه‌ای دارند.

به گزارش ایسنا اصغر باقرزاده در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان دختر عشایر از توجه ویژه این معاونت در برنامه‌ریزی برای دختران دانش‌آموز خبر داد و از دختران عشایر خواست که فکر و اندیشه خود را هرچه بیشتر به حضرت زهرا(س) نزدیک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید بگوییم "مناطق محروم"

باقرزاده گفت: برخی همکاران و دوستان کلماتی را درباره عشایر به کار می‌برند که مناسب نیست و من در این فرصت می‌خواهم خواهش کنم که واژه "محروم" را برای مناطق عشایری به کار نبریم و این موضوع را ابتدا به خودم یادآوری می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در روایت داریم "محروم کسی است که از رحمت خدا به دور باشد". مگر ما از رحمت خدا دور هستیم، که ما را محروم خطاب کنند؟! ما غرق در رحمت خدا هستیم؛ هم شما، هم ما و هر کسی که در این ایام نورانی و بابرکت به زیارت حضرت امام رضا(ع) آمده است.

وی تاکید کرد: بنابراین ما محروم نیستیم بلکه "مرحوم" هستیم یعنی مورد رحمت قرار داریم. لذا از این به بعد روی کلمه مناطق محروم برای عشایر عزیز خط می‌کشیم و آن را از ادبیاتمان حذف می‌کنیم.

باقرزاده ادامه داد: اگر به دعای روزهای آخر ماه رمضان رجوع کنیم، می‌بینیم که امام صادق(ع) مدام به خداوند متعال می‌گوید "اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِنَ الْمَرْحُومِینَ وَ لا تَجْعَلْنَا مِنَ الْمَحْرُومِینَ: خداوندا ما را از رحمت‌شدگان قرار ده، نه از محرومان."

 الگوهای ویژه و خاص دختران در تاریخ

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: نکته دیگر درباره شما دختران این است که به دخترانی که در طول تاریخ، ویژه و خاص بوده‌اند توجه کنید و از آنها الگو بگیرید. یکی از آن‌ها وجود نازنین حضرت زهرا(س) است و حتی رسول خدا به عنوان پدر بزرگوار این دختر نازنین، فرموده‌اند: «لَوْ کَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً [هَیْئَةً] لَکَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ‏ هِیَ‏ أَعْظَمُ‏...» یعنی اگر همه خوبی‌ها شبیه یک آدم می‌شد، آن خوبی چیزی غیر از زهرا(س) نبود و حتی زهرا(س) از همه خوبی‌ها بیشتر است. یک دختر دیگر حضرت معصومه(س) است که او هم خاص و ویژه است و دستش آنقدر باز است که می‌تواند به همه شیعیان جهان عنایت ویژه کند. 

باقرزاده تاکید کرد: از شما دختران می‌خواهم که برای اعتلای ارتباط خود با حضرت زهرا(س) این شعر زیبا را بیابید و آن را به خاطر بسپارید چون در تک تک مصرع‌های آن به ویژگی‌های آن حضرت اشاره شده است و شما می‌توانید با شبیه‌سازی، به دنبال یافتن راهی برای نزدیک شدن به این ویژگی‌ها و تحصیل آن‌ها باشید. در این صورت با حضرت زهرا(س) همراه و رفیق خواهید شد تا همچون ایشان پاک، درجه یک، درخشنده و زهرا باشید. 

برنامه ویژه معاونت پرورشی برای دختران 

باقرزاده افزود: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش سعی دارد به‌صورت ویژه برای دختران کار کند. من برای چندمین بار در جلسات متعدد بر این موضوع تاکید دارم که به صورت ویژه‌تر در زمینه‌های ورزشی، اردو و سفرهای تربیتی، کتاب و کتابخوانی و... برای دختران برنامه‌ریزی و اقدام کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دختران باید بتوانند با یکدیگر ارتباط، رفاقت و همفکری داشته باشند تا از آسیب‌های اجتماعی که آنها را تهدید می‌کند، ایمن بمانند بنابراین شما دختران تا جایی که می‌توانید رفاقت خود را با دوستان خوب گسترش دهید و ما هم کمک می‌کنیم که این اتفاقات خوب رخ دهد.

وی در پایان گفت: صحبت پایانی من با شما دختران عشایر این است که از حضرت امام رضا(ع) بخواهید که این عنایت را به شما داشته باشد و ان با خودتان به دیارتان ببرید. یعنی تصور نکنید که فقط همین سه روز بود و تمام شد. باید در این چند ساعت باقی مانده از اردو، این عنایت ویژه را برای دنیا و آخرت‌تان طلب کنید و با خود همراه داشته باشید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معاونت پرورشی برای دختران حضرت زهرا س شما دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان