Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) اعلام کرد صادرات نفت این کشور از میادین جنوبی احتمالاً تا ماه سپتامبر از ۳.۳ میلیون بشکه فعلی به ۳.۳۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس‌پی‌گلوبال پلتس، معاون رییس شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) اعلام کرد صادرات نفت این کشور از میادین جنوبی احتمالاً تا ماه سپتامبر به 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

35 میلیون بشکه در روز می‌رسد. تولید نفت جنوب عراق در حال حاضر حدود 3.3 میلیون بشکه در روز است. دومین تولیدکننده بزرگ اوپک تولید خود را همگام با قرارداد اوپک پلاس افزایش می‌دهد.

وی گفت:«محدودیت صادرات و فعالیت‌های احیا و نوسازی که گاهی باعث توقف تولید نفت می‌شود، ظرفیت تولید ما را روی سطح فعلی 3.3 میلیون بشکه در روز نگه داشته‌است. اما این رقم مطمئنا بالاتر خواهد رفت. باید منتظر طرح‌های توسعه تأسیسات صادرات باشیم».

سومو انتظار دارد صادرات نفت سنگین و نفت متوسط بصره در ماه جاری میلادی به‌ترتیب حدود 1.1 و 2.2 میلیون بشکه در روز باشد.

توانایی عراق برای افزایش تولید نفت تا 6 میلیون بشکه در روزافزایش صادرات نفت عراق تا 3.8 میلیون بشکه در روز

اطلاعات سومو نشان می‌دهد عراق در ماه ژوئن 1.12 میلیون بشکه در روز نفت سنگین و 2.146 میلیون بشکه در روز نفت متوسط بصره را صادر کرده است. کل صادرات نفت جنوب عراق در این ماه به 3.266 میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات کل این درجه‌های نفتی از پایانه‌های جنوب عراق در خلیج‌فارس انجام‌شده است که ماه‌هاست درحال توسعه هستند، اما طرح‌های توسعه‌ آنها بارها به تعویق افتاده‌است.

تولید نفت عراق 1 درصد در ماه ژوئن نسبت‌به ماه قبل‌از آن افزایش‌یافته بود، چون این کشور بالاتر از سهمیه خود طبق قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کرد.

سهمیه تولید عراق در قرارداد اوپک پلاس برای ماه ژوئیه به 4.58 میلیون بشکه در روز رسیده‌است، درحالی‌که در ماه قبل برابر با 4.509 میلیون بشکه در روز بود.

کل تولید نفت عراق که شامل تولید از منطقه نیمه‌خودمختار کردستان هم می‌شود، در ماه گذشته میلادی به 4.515 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه قبل‌از آن برابر با 4.47 میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام/50

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز صادرات نفت تولید نفت نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید