Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:59:49 GMT

شرط روسیه برای صادرات نفت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۹۱۹۸

شرط روسیه برای صادرات نفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک نوشت: اگر سقف قیمتی که غربیها درباره آن مذاکره می کنند، پایینتر از هزینه تولید نفت باشد، طبیعتا روسیه نفت به بازارهای جهانی عرضه نخواهد کرد یعنی ما نفت را با ضرر تولید نمی کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک روز پیش گفته بود اگر سقف قیمت روی نفت روسیه اعمال شود، قیمتهای نفت سر به فلک خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با توقف خرید نفت روسیه از سوی پالایشگاههای اروپایی، کشورهای برزیل، چین، هند و بعضی از کشورهای خاورمیانه واردات از روسیه که تخفیفهای بالایی در مقایسه با قیمتهای بازار جهانی عرضه می کند را افزایش داده اند.

هفته هاست آمریکا و شرکایش سرگرم گفت و گو درباره راههای کاهش درآمدهای نفتی پوتین هستند. یکی از ایده های مطرح شده، ممنوعیت تمامی خدمات حمل نفت روسیه است مگر این که خریداران، نفت روسیه را به قیمت مشخصی خریداری کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل ماه میلادی جاری در نشست وزیران دارایی و روسای بانکهای مرکزی کشورهای گروه ۲۰ در بالی اندونزی گفته بود: سقف قیمت روی نفت روسیه، یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما برای رسیدگی به موضوع افزایش قیمتهای سوخت و مواد غذایی است.

والی ادیمو، معاون وزیر خزانه داری هک در مجمع امنیتی اسپن در کلرادو گفت: آمریکا امیدوار است درباره اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه تا دسامبر، توافقی حاصل شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن بالا ماند و درآمدهای صادراتی این کشور به دلیل قیمتهای بالاتر نفت، جهش یافت. صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه مه کاهش داشت و به ۷.۴ میلیون بشکه در روز رسید. اگرچه حجم صادرات ماه گذشته، پایینترین میزان از اوت سال ۲۰۲۱ بود اما درآمد صادراتی روسیه در ژوئن به میزان ۷۰۰ میلیون دلار در مقایسه با ماه مه افزایش یافت و به ۲۰.۴ میلیارد دلار رسید که ۴۰ درصد بالاتر از میانگین سال گذشته بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه روسیه نفت صادرات هزینه تولید مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه نفت روسیه سقف قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت