Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@14:45:17 GMT

تولید سالانه ۹۵ تن انواع ماهی در کاشمر

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۹۲۷۶

تولید سالانه ۹۵ تن انواع ماهی در کاشمر

شجعی گفت: بیش از 95 تن ماهی خوراکی نظیر کپور، قزل آلا و آمور در واحدهای پرورش ماهی و استخرهای کشاورزی شهرستان کاشمر تولید می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شجعی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفت و گو با صبح توس؛ اظهار داشت: سالانه ۹۵ تن ماهی خوراکی در استخرهای کشاورزی این شهرستان تولید و حدود ۱۱۰ تا ۱۳۰ تن از همین انواع ماهی ها در شهرستان کاشمر مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ماهی ها از نوع کپور، قزل آلا و امور هستند، خاطرنشان کرد: هم اکنون در واحد پرورش بخش های مختلف تولید شیلات از جمله ۴ واحد از ماهیان زینتی، ماهیان دیسکس، گپی، کوی و ماهی قرمز در کاشمر فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین در ادامه تصریح کرد: جهاد کشاورزی از ابتدای سال ۱۷ هزار قطعه بچه ماهی کپور در بین پرورش دهندگان توزیع کرده که در ۱۴۵ استخر ذخیره آب کشاورزی رها سازی شده است.

وی ادامه داد: در دوران کرونا حوزه پرورش ماهی خوراکی و زینتی با کاهش تولید، عدم وجود بازار مصرف و کاهش فروش مواجه بود که آسیب هایی زیادی به این حوزه وارد شد.

شجعی مهمترین مشکل حوزه پرورش ماهی زینتی را نداشتن مجوز های آن در کاشمر دانست و اذعان کرد: کارت صدور مجوز برای این واحد ها در دست پیگیری می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر امروز گفت: مواد غذایی احتکار شده و قاچاق به ارزش بیش از چهار و نیم میلیارد ریال از یک واحد صنفی در شهر کاشمر کشف شد.   سرهنگ حسن مشهدی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این واحد صنفی موادغذایی، کالای احتکار شده را کشف کردند.   وی گفت: کالاهای احتکارشده در این واحد صنفی برنج، قند بسته بندی، روغن و مواد شوینده بود و در این رابطه یک متهم به مراجع قضایی معرفی شد.   فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر اظهار کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلفند فهرست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.   مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود