Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:37:34 GMT

پیگیری سالانه ۴۰ پرونده ثبت آثار غیرمنقول و ناملموس

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۹۷۵۷

پیگیری سالانه ۴۰ پرونده ثبت آثار غیرمنقول و ناملموس

احمد آخوندی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هر نقطه از استان یزد گنجینه‌ای از مجموعه آثار ملموس، ناملموس و منقولی است که در راستای ثبت آن‌ها اقدام خواهیم کرد، اظهار داشت: سالانه ۴۰ پرونده غیرمنقول و ناملموس در دستور کار است.

وی عنوان کرد: معاونت میراث‌فرهنگی در نظر دارد تا این تعداد اثر را سالانه با در نظر گرفتن اولویت ثبت مورد پیگیری قرار دهد تا به این طریق بتوانیم حفاظت را در حوزه آثار ملموس، ناملموس و منقول شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان این‌که ثبت آثار ناملموس، آیین‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها جزو اولویت‌های ثبت و سیاست‌گذاری وزارتخانه است، عنوان کرد: خوشبختانه یزد در این زمینه نیز از تعدد آثار، تنوع فرهنگی بالا و اصیل برخوردار است و هر نقطه از استان یزد گنجینه‌ای از مجموعه آثار ملموس، ناملموس و منقولی است که در راستای ثبت آنها اقدام خواهیم کرد.

آخوندی با تأکید بر اینکه حفظ آیین‌ها، سنت‌ها، سبک و سیاق مردمان جای‌جای یزد بسیار اهمیت دارد، گفت: یکی از جاذبه‌های موردنظر گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی همین میراث‌فرهنگی است، در عین‌ حال حفاظت از میراث نامنقول و ملموس نیز بسیار اهمیت دارد و در این‌باره نیز با وجود بالا بودن تعداد بناهای موردنظر اقدام می‌کنیم.

آخوندی با بیان این‌که در سال گذشته، ۴۸ اثر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: تعداد آثار ناملموس ثبت‌ شده در شهرستان ابرکوه سه اثر بوده است در شهرستان اردکان نیز سه اثر غیرمنقول و یک اثر ناملموس به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از ثبت یک اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس در شهرستان بافق خبر داد و گفت: یک اثر غیرمنقول و سه اثر طبیعی نیز در شهرستان بهاباد به ثبت رسیده و در شهرستان تفت نیز شاهد ثبت سه اثر غیرمنقول بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که دو اثر غیرمنقول در شهرستان خاتم ثبت ‌شده است، گفت: دو اثر ناملموس ثبتی در شهرستان میبد داشتیم، البته تعداد آثار غیرمنقول ثبت ‌شده در شهر یزد ۱۰ مورد و ۶ اثر منقول و یک اثر ناملموس نیز در این شهر به ثبت رسیده است.

کد خبر 5544143

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد میراث فرهنگی یزد بافت تاریخی یزد احمد آخوندی عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز خراسان رضوی مشهد اربعین حسینی اردبیل جهرم اثر غیرمنقول میراث فرهنگی ثبت رسیده اثر ناملموس استان یزد سه اثر یک اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!