Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:50:30 GMT

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آماده شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۲۱۰

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آماده شد

ابراهیم مرادیان در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که با توجه به آماده شدن تفریق بودجه ۱۴۰۰ چه اقداماتی صورت خواهد گرفت، بیان داشت: در اقدامی بی سابقه دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را شش ماه زودتر از موعد قانونی تهیه و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی کرد. ارائه گزارش مذکور تحقق شعار ما می توانیم در پرتو حرکت جهادی و انقلابی تحت زعامت مقام عظمای ولایت در جهت ضرورت پاسداری و صیانت به هنگام از بیت المال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادیان افزود: در گزارش عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که مورد بررسی حسابرسان قرار گرفته است با ذکر موارد انحراف از قوانین و مقررات، گزارشات تحلیلی و حسابرسی، اقدامات پیشگیرانه، وجوه واریزی به حساب خزانه یا حساب دستگاههای اجرایی در اثر پیگیری دیوان محاسبات به همراه نظرات فنی، کارشناسی و تحلیلی و همچنین پیشنهادات لازم جهت استفاده در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ ذکر شده است.

مرادیان عنوان کرد: در استان هرمزگان تلاش مضاعفی صورت گرفته تا ضمن اجرای قوانین و مقررات، نگاه توسعه محور مبنای نظارت قرار گیرد و مشاوره های لازم و به موقع ارائه شود تا مدیرانی که قصد خدمت و کمک به توسعه استان را دارند با استفاده از راهکارهای قانونی به وظایف خود عمل کنند و خوشبختانه در این راستا در حد توان کمک های شایانی به دستگاههای اجرایی جهت تحقق اهداف آنها صورت گرفته است.

وی افزود: لیکن در برخی موارد نیز انحرافات مالی متعددی رخ داده که با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد و پرونده های آنها در حال آماده سازی جهت ارسال به دادسرای دیوان محاسبات کشور جهت رسیدگی است.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان، دیوان محاسبات کشور باستناد آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موظف است گزارش تفریغ بودجه هر سال را تا پایان دی ماه سال بعد تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند ولی در اقدامی جهادی و انقلابی و تلاش شبانه روزی کارکنان دیوان محاسبات این اقدام تحسین برانگیز رخ داد و برگ زرین دیگری برافتخارات دیوان محاسبات کشور افزوده شد.

لازم به ذکر است، اخیرا اقدامات تحولی این نهاد تخصصی مالی به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری مورد تایید و تقدیر معظم له قرارگرفته است.

کد خبر 5544190

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دیوان محاسبات هرمزگان لایحه بودجه ۱۴۰۰ عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز مشهد خراسان رضوی اربعین حسینی اردبیل جهرم دیوان محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است. 

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌ شده‌اند. 

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند. 

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی توضیح می‌دهد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود ۴، ۳ و ۲.۵ برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. 

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

پایان پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است