Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به واقعه مباهله، اظهار داشت: واقعه مباهله یکی از اسناد مهم حقانیت اسلام و پنج تن آل عباست و همه مسلمانان و شیعیان به آن افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان باید مباهله را خوب بشناسند و به عنوان برگ زرین حقانیت پیامبر و اهل بیتش آن را در دفتر جان خود ثبت کند، افزود: در حسینیه ها و مساجد و محافل گوناگون باید مباهله را جشن بگیریم و این پیروزی بزرگ را قدر بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تکریم و احترام خانواده و تحکیم بنیان آن با رفق و مدارا و تسامح و گاهی تغافل و نرم خویی و خوش اخلاقی حاصل می شود، افزود: کنترل فضای مجازی و حقیقی مثل چراغ قرمز چهارراه باعث ایجاد نظم و امنیت است که هردو از پلیس خدمتگزار و محبوب مطالبه می کنیم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه ضمن تشکر از بازنشستگان محترم که سالهای زیادی به مردم خدمت کردن، گفت: بازنشستگی به معنای از کار افتادگی نیست بازنشستگان می توان در عرصه های جدیدی همچنان مفید و اثرگذار باشند؛ رسیدگی به معیشت بازنشستگان و گسترش خدمات بیمه آن‌ها مطالبه این عزیزان از نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: از کارآفرینان محترم که برای ایجاد اشتغال ثروتمند گنج استعدادهای انسانی را به میدان عمل می آورند سپاسگزاری می کنیم؛ توسعه فرهنگ کار و تقویت تولید ملی مرهون مدیون آموزش های فنی و حرفه ای است که باید با پرورش نیروی کار متخصص و ماهر مدنظر دولت سیزدهم قرار داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تلفیق دانش، مهارت و خلاقیت منجر به اشتغال مولد و تقویت اقتصاد مقاومتی می شود، افزود: دولت باید منابع مالی بیشتری را برای مراکز فنی و حرفه ای و کارآفرینان اختصاص دهد و آنان را دست چندم حساب نکند.

خطیب جمعه دماوند در ادامه با بیان اینکه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ است، گفت: نثار ارواح طیبه همه ائمه جمعه فقید شهدای محراب و آیت الله طالقانی و امام امت درود و صلوات میفرستم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر اخراج آمریکا از منطقه و ضدیت با توسعه‌طلبی غرب و مخالفت با تجزیه طلبی و سلطه غرب بر خاورمیانه است، افزود: ما بر همکاری سه جانبه چین، روسیه و ایران تاکید داریم به دنبال از بین بردن سلطه غرب بر سیستم مالی جهان هستیم.

وی افزود: دستاورد سفر پوتین به ایران بیشتر از منافع سفر بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان بود، خبرگزاری فرانسه و رویترز سفر بایدن را شکست خورده توصیف کردند؛ برخلاف میل آمریکا، ایران منزوی نیست ما در منطقه و جهان و کشورهای زیادی مذاکره و تبادل اقتصادی داریم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: در جریان سفر پوتین به تهران قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار بین ایران و روسیه در جهت توسعه میادین نفت و گاز امضا شد؛ همچنین تهران و آنکارا قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه را به مدت ۲۵ سال تمدید کردند، ما و ترکیه قصد داریم حجم روابط تجاری را به ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: آیت الله رئیسی نشان داده است که بدون تکیه به کدخدا و با توکل به خدا می توان چرخ مذاکرات سودمند با کشورهای غیر دشمن را به حرکت درآورد؛ دولت های مستقل جهان باید سعی کنند به تدریج دلار را از معاملات جهانی خارج کنند و بر یکجانبه گرایی آمریکا خط بطلان بکشند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکایی ها هم زورگو هستند و هم حیله گر، امروز آمریکا و غرب از قبل ضعیف تر شده اند و برد سیاست‌های آنها در منطقه ما از جمله در سوریه، عراق و فلسطین بسیار کم شده است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند مذاکره دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند مذاکره دولت شهرستان دماوند مذاکره دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین