Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:32:44 GMT

دین اسلام با تحمیل اعتقادها سازگاری ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۵۲۶

دین اسلام با تحمیل اعتقادها سازگاری ندارد

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: تمام احکام دین پشتوانه عقلانی دارد و لذا اهانت به قرآن در غرب ناشی از عجز آنها در مواجهه با عقلانیت اسلام است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: اسلام هیچگاه به کسی و گروهی توهین نمی‌کند چون اعتقادها، اخلاق و هم احکام اسلامی دارای پشتوانه عقلانی فطری است به همین خاطر تقلید و مراجعه به متخصص دینی نیز مبتنی بر دستور عقلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به مذاکرات برجامی اضافه کرد: برغم پیشرفت حداقلی در مذاکرات ولی نتیجه رضایت بخش نبوده است، بهمین خاطر، ضمن اینکه  همه تحریم ها باید لغو شده و برای پایداری آن به ایران تضمبن داده شود.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: در حالی‌که استکبار به عهد و پیمان خود وفا نمی‌کنند چرا که تنها الزام آور برای عمل به پیمان، عقل و شرع است که استکبار ندارد به همین دلیل ما به عهد و پیمان غربی‌ها اعتماد نداریم‌.

وی تصریح کرد: اگر ضمانتی لازم است ارایه شود، باید در اختیار ایران باشد نه خود غربی‌ها و جا دارد مجلس باید به این مسایل و درخواست ها توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به ناکامی سفر بایدن به منطقه، اظهار کرد: ‌ افزایش تولید نفت عربستان و اجماع علیه ایران ۲ هدف عمده بایدن از سفر به منطقه بود که هیچ کدام محقق نشد  و در آینده شاهد افول آمریکا و فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی با اشاره  به مهمترین نکات سفر رییس جمهور روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن تفاهم نامه های ایران با روسیه، هوشیاری روسیه در برابر توطئه‌های غرب، نیاز همکاری بیشتر ایران و روسیه برای حوادث آینده، ضرورت همکاری اقتصادی بیشتر ایران و روسیه، هشدار نسبت به خطر ناتو، مخالفت با حمله نظامی به روسیه و رفع اشغال مناطق شرق فرات در سوریه توسط آمریکا و تحسین برانگیز دانستن موضع روسیه در برابر رژیم صهیونیستی از مهمترین مواردی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با رییس جمهور روسیه مطرح کردند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به پنجم مرداد سالروز تشکیل نماز جمعه، اظهار کرد: حضور در نماز جمعه در روایات و دستورات دینی بسیار تاکید کرده است.

برچسب‌ها اصفهان خطبه ها سید ابوالحسن مهدوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان خطبه ها سید ابوالحسن مهدوی اصفهان خطبه ها سید ابوالحسن مهدوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • مطهری امام
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند