Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@21:10:06 GMT

بحران خودساخته پرسپولیس به رهبری رضا درویش!

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۰۵۵۵

بحران خودساخته پرسپولیس به رهبری رضا درویش!

به گزارش "ورزش سه"، تمدید قرارداد با مهدی ترابی و میلاد سرلک و همچنین جذب بیرانوند، پورعلی‌گنجی، صادقی، رفیعی، اسماعیلی‌فر و گولسیانی، باعث شد تا هواداران پرسپولیس شاهد نقل و انتقالات رویایی از سوی تیم محبوبشان باشند. پرسپولیس کهکشانی، لقبی بود که اتفاقا از صفحات اینستاگرامی هواداری پرسپولیس تولید شد و به رسانه‌ها نیز رسید و واکنش اعضای تیم را هم در پی داشت اما حالا این پروژه به نظر متوقف شده و در مراحل نهایی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خروج 11 بازیکن، فهرست بزرگسالان پرسپولیس کاملا متحول شد و یحیی گل‌محمدی تیمی کاملا جدید را برای فصل بیست و دوم بست اما این تیم نواقصی جدی دارد که تیم مدیریتی پرسپولیس به رهبری رضا درویش از حل آنها ناکام مانده و تصویری که حالا طرفداران پرسپولیس از تیمشان در پیش فصل می‌بینند، با خواسته آنها تفاوت‌های جدی دارد و احتمالا یحیی گل‌محمدی نیز همین دیدگاه را داشته باشد.

این روزها اگرچه انتقاداتی از رضا درویش مطرح می‌شود اما این انتقادات شمایی کلی از عملکرد او در نقل و انتقالات را به دست نمی‌دهد؛ اینکه او فارغ از شروع پرشتاب با جذب بازیکنانی که البته هیچ یک تحت قرارداد تیمی نبودند، چه شکست‌هایی داشته که حالا موقعیت پرسپولیس را تا این حد تضعیف کرده است؟

آخرین شکست او در تدارک اردوی ترکیه بود که باعث شد پرسپولیس برای 48 ساعت در کُما برود و حالا دیگر زمانی هم برای سفر به ترکیه وجود ندارد اما اینجا تنها به ناکامی او در جذب بازیکنان پرداخته می‌شود:

10. امیر شهیم
جذب این بازیکن پروژه ساده‌ای به نظر می‌رسید و پرسپولیس که از وضعیت قرارداد او با خیبر و شکست این تیم اطلاع داشت، شهیم را به این باشگاه فراخواند و انتشار تصاویر حضور او در ساختمان باشگاه پرسپولیس، نام او را به عنوان یک هدف نقل و انتقالاتی مطرح کرد و در نهایت پرسپولیس نتوانست این بازیکن را جذب کند. مهره 18 ساله‌ای که حاضر بود قرارداد 5 ساله با پرسپولیس امضا کند.

9. رضا اسدی
پس از ناکامی در جذب هافبک دفاعی، یحیی گل‌محمدی درخواست برای تمدید قرارداد رضا اسدی را مطرح کرد اما باشگاه پرسپولیس حتی از تمدید قرارداد این بازیکن ناکام ماند و نتوانست نظر بازیکن فصل گذشته‌اش را جلب کند. این در حالی است که به نظر مذاکره پرسپولیس با اسدی، فارغ از مسائل مالی، محتوای دیگری هم داشت که مورد رضایت هافبک سرخپوشان قرار نگرفت.

8. محمد خدابنده‌لو
هافبک مرکزی تیم ذوب آهن که به عنوان یکی از استعدادهای لیگ برتر مطرح می‌شد، در پایان فصل جدایی از تیم سبزپوش اصفهانی را تائید کرد و از همان زمان گمانه‌زنی‌ها در مورد انتقال او به پرسپولیس آغاز شد. طرفین مذاکرات مثبتی هم داشتند اما تعلل باشگاه پرسپولیس در امضای قرارداد با این بازیکن باعث شد تا گل‌گهر وارد ماجرا شود و این بازیکن را به خدمت بگیرد.

7. میلاد زکی‌پور
در سالهای گذشته جذب بازیکنانی نظیر محمدحسین کنعانی‌زادگان هرگز با خواست عمومی هواداران پرسپولیس همراه نبود و اساسا محبوبیت در فضای هواداری، نمی‌تواند متغیر اساسی در پنجره نقل و انتقالات باشد اما باشگاه پرسپولیس تحت تاثیر موج‌های هواداری از جذب زکی‌پور انصراف داد تا او به سپاهان برود.

6. گادوین منشا
مهاجم نیجریایی در این پنجره به عنوان مهاجم دوم موردنظر یحیی گل‌محمدی مطرح شد و حتی شنیده‌ها از مذاکرات مثبت بین طرفین حکایت داشت و به نظر می‌رسید پس از مهاجم برزیلی، منشا دیگر خرید قرمزها خواهد بود و با جذب او نقل و انتقالات پرسپولیس به پایان می‌رسد اما این اتفاق رخ نداد و آقای گل لیگ برتر با مس رفسنجان قراردادش را تمدید کرد.

5. سجاد شهباززاده
گلزن تیم سپاهان با پایان قراردادش مذاکراتی را با پرسپولیس انجام داد و در روز پایان لیگ برتر، از او به عنوان یکی از سه خرید سرخپوشان از سپاهان نام برده می‌شد که به نوعی معادلات خط حمله پرسپولیس را هم تغییر می‌داد. با این حال در ادامه پنجره، با تعلل پرسپولیس در جلب رضایت سجاد، استقلال با مصطفی آجورلو وارد میدان شد و او را جذب کرد.

4. محمد حسینی
هافبک مس رفسنجان تحت قرارداد این تیم بود اما پس از ناکامی در جذب خدابنده‌لو، تحرکاتی در پرسپولیس برای خرید این بازیکن دیده و به نظر جلساتی هم بین طرفین برگزار شد اما باشگاه پرسپولیس حتی نتوانست باب مذاکره با مس رفسنجان را هم باز کند تا یک بازیکن تحت قرارداد دیگر هم از دست سرخپوشان برود.
3. کریم انصاری‌فرد
مهاجم سابق تیم ملی ایران که یک فصل در ترکیب تیم پرسپولیس حضور داشت و در فینال جام حذفی نیز گلزنی کرد، اخیرا به گزینه یحیی گل‌محمدی تبدیل شد اما تماس‌ها با او بی نتیجه ماند. پیشنهاد پرسپولیس به شکلی نبود که کریم را مجاب به بازگشت به ایران کند.

2. کاسیانو دیاز
بیش از 45 روز مذاکره با مهاجمی که هم خودش و هم باشگاه ویزلا حاضر به فروشش بودند اما پرسپولیس نتوانست در زمان لازم این بازیکن را جذب کند. او که سابقه آقای گلی در لیگ یک پرتغال را دارد، پس از اینکه پرسپولیس رقم رضایت نامه اش را پرداخت نکرد و آپشن‌های موردنظر را به او نداد، حالا مصدوم شده و مشخص نیست که چه وضعیتی خواهد داشت.

1. امید نورافکن
نورافکن گزینه ایده آل گل‌محمدی برای سمت چپ خط دفاعی بود اما اینکه او از تیم مدیریتی فعلی پرسپولیس انتظار داشت که چنین بازیکنی را جذب کند، به نظر ساده لوحانه می‌آمد. بنابراین مذاکره پرسپولیس با نورافکن و سپاهان در همان نقطه صفر باقی ماند تا پرسپولیس با حضور محمدمهدی احمدی جوان به استقبال لیگ برتر برود.

البته این تنها مواردی نیست که می‌تواند به عنوان شکست نقل و انتقالاتی مطرح شود؛ ناکامی در جذب دستیار خارجی، هافبک و مهاجم برزیلی و مهمتر از آن پرداخت مطالبات بازیکنان، نکاتی است که باعث شده تا پرسپولیس گرفتار یک بحران خودساخته شود.

 

گزارش از محمد همتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس نقل و انتقالات یحیی گل محمدی لیگ برتر باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی پورتو حضور طارمی در اینتر

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته پورتو موفق شد در دیداری از هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال، با سه گل از سد تیم چاوز عبور کند. مهدی طارمی در این مسابقه موفق شد یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز بدهد.

درست در لحظاتی که طارمی در زمین مسابقه برای پورتو مشغول بازی بود و گل سوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر به‌صورت رسمی از جذب مهاجم ایرانی خبر داد.

در پایان دیدار پورتو، این موضوع به سوال خبرنگاران از کونسیسائو تبدیل شد. او در این خصوص گفت: فوتبال امروز این‌گونه است و در گذشته نه تنها در پورتو بلکه در باشگاه‌های دیگر رخ داده است. مهم است که بازیکنان از این موضوع آگاه باشند. طارمی یک بازیکن حرفه‌ای نمونه است و طوری بازی کرد که انگار قرارداد 10 ساله دارد. احمقانه است که او را بازی ندهم.

سرمربی پورتو اضافه کرد: اگر طارمی خوب باشد بازی می‌کند وگرنه روی نیمکت می‌ماند. او همیشه به تصمیمات من احترام گذاشته است. استفاده از بازیکنان تا پایان مدت زمان قراردادشان طبیعی است. برخی بازیکنان هستند که شاید چهار سال قرارداد داشته باشند اما گاهی نمی‌توانند همانند طارمی با همه توان خود بازی کنند و در نهایت باشگاه را ترک کنند. شرایط همیشه اینگونه است، من به قراردادها نگاه نمی‌کنم، بلکه به فداکاری در تمرینات و در زمین بازی نگاه می‌کنم.

کونسیسائو در پایان گفت: طارمی یک بازیکن حرفه‌ای است و او را همانند دیگر بازیکنان تیمم دوست دارم، زیرا آنها بچه‌های من هستند. فوتبالیست‌ها وقتی به یک سنی می‌رسند، باشگاه‌ها هزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و گزینه‌های آنها با بازیکنان می‌تواند متفاوت باشد که باید به آن احترام بگذاریم.

دیگر خبرها

  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • آغاز مذاکرات: معاوضه رقیب سردار با ستاره ناپولی
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • واکنش رسمی پورتو حضور طارمی در اینتر
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • گزینه محبوب نکونام استاد فسخ قرارداد شد! | عکس
  • رسمی؛ مارکو رویس پس از 12 سال از دورتموند جدا می شود