Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا پیمان‌پاک در بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک بزرگ صنعتی شیراز گفت: باید روش‌های سنتی صادرات اصلاح شود. تلاش شده که بازار‌های جدید را باز کنیم که این خود موتوری برای توسعه صنایع هر استانی می‌شود.

او گفت: بازار‌های تخصصی براساس نیازمندی‌های جهانی باید تعریف شود، عدم آشنایی واحد‌های صنعتی با فرصت‌های بین‌المللی یکی از دلایل مشکلات این واحد‌ها است که ما به عنوان دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم تا ظرفیت‌های جدید شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان‌پاک گفت: حمایت دولت در قالب پشتیبانی‌های اصلی است نه عدد رقم‌های کوچک چراکه این رقم‌ها نمی‌تواند مشکلی را حل کند، پشتیبانی لجستیکی، حل مشکلات ارزی و ایجاد راهبرد‌های کلان در نظر دولت است، چراکه اگر موانع رفع شود می‌تواند کمک و رونق به صادرات و تولید نیز ایجاد شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اتاق بازرگانی و واحد‌های صنعتی باید کمک کنند، بازار‌های خوبی برای فارس خلیج فارس و آفریقا وجود دارد، تمرکز بر آفریقا در دستور کار قرار گرفته، چون بازار خوبی دارد و حمایت و توجه ویژه هم در حوزه حمل و نقل و هم تسهیلاتی برای برگرداندن ارز می‌شود.

او گفت: صندوق ضمانت صادرات در بازار‌های پرریسک وارد می‌شود، سازوکاری برای فعال کردن بازار افریقا و خلیج فارس در نظر گرفته شده چراکه می‌تواند منجر به رشد و رونق صنعت و صادرات فارس شود، اما کانال ارتباطی اتاق بازرگانی است که باید فعال شود.

پیمان‌پاک با بیان اینکه اتاق فارس ارتباط را با سازمان توسعه دهد، گفت: سازمان تلاش کرده که در ارتباطات بین‌المللی توجه ویژه شود به گونه‌ای که در توافق با روسیه استان به استان متناظر می‌کنیم و ارتباط مستقیم با استان‌های ایران بر قرار می‌شود. در استان فارس قاره آفریقا و شرق آفریقا می‌تواند بازار خوبی باشد که از طریق صمت و اتاق بازرگانی واحد‌های توانمند معرفی شوند، چراکه برای دستیابی به بازار پایدار باید واحد‌های توانمند ورود کنند.

او با اعلام حمایت و پشتیبانی از بازار‌های تخصصی تاکید کرد: نباید معطل مشوق‌های صادراتی موقت و کوچک باشیم؛ فرصت‌های زیادی اصل است که این مشوق‌ها فرع می‌شود البته مشوق‌های صادراتی نیز جدی گرفته می‌شود و امسال تلاش شده که همه بودجه این مشوق‌ها در قالب بیمه نامه، حمل بار و دیگر اقدامات محقق شود، چون باید اقداماتی کرد که موثر برای صادرات باشد.

پیمان پاک همچنین در بازدید از کارخانه سورتینگ و صادرات میوه گفت: آمادگی حمایت برای استفاده از بازار روسیه برای صادرات میوه وجود دارد و این اقدام در دستور کار است.

معاون وزیر صمت با اشاره به ظرفیت این واحد گفت: هواپیما برای صادرات میوه به قطر با سوخت یارانه‌ای هماهنگ می‌شود چراکه تاکنون مشکل فقط بار بوده، اما زیرساخت‌های توسعه صادرات وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر صمت سازمان توسعه تجارت ایران پشتیبانی لجستیکی پیمان پاک واحد ها مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم