Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به میزبانی آستان سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام با بیان اینکه هر دولت و دولتمردی که با آمریکای جنایتکار دست دوستی بدهد محکوم به شکست است و نمونه بارز آن سقوط پهلوی در ایران، صدام حسین در عراق و … محسوب می‌شود، تاکید کرد: باید به داشته‌های داخل تکیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گرانی‌ها و ناملایمات اقتصادی از چندین سال گذشته شروع شده و باید از مسئولان وقت انتقاد کرد که چرا با بی تدبیری پای میز مذاکره و برجام رفتید و همه چیز را به برجام نسبت دادید، حال آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تذکر دادند که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست.

امام جمعه بسطام با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، از مسئولان درخواست کرد خدمت خالصانه کنند و نگذارند نقشه‌های دشمن در کشور عملیاتی شود.

رضوی نسب در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به بیست و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله بیان کرد: در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.

وی افزود: روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت (ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده است. رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر (ص) پژوهش کنند با او به محاجه پرداخته، سرانجام بحث شأن به جایی کشید که حضرت محمد (ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند، بیان کرد: هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم (ص) با عزیزترین کسانش می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد (ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده‌اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.

رضوی نسب با اشاره به اوج‌گیری مجدد کرونا از مردم درخواست کرد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا این ویروس منحوس به طور کامل شکست بخورد تا بتوان روز عاشورا را عزاداری کرد.

وی همچنین پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و اهمیت و برکات آن بعد از گذشت سال‌ها امروز بر همگان آشکار است.

امام جمعه بسطام به نقش آفرینی مردم شهرستان شاهرود در عملیات مرصاد نیز اشاره کرد و بیان داشت: پنجم مردادماه یادآور دلیرمردانی است که با خلق حماسه‌ای ماندگار در تنگه مرصاد، به وعده گاه الهی برای نابودی و اضمحلال نفاق و منافقان همت گماردند و آخرین تلاش مذبوحانه آنان را با پاسخی دندان شکن، به شکستی ابدی تبدیل کردند.

کد خبر 5544239

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان برجام مباهله عملیات مرصاد خطبه های نماز جمعه عید غدیر 1401 بوشهر عید غدیر خم ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز خراسان رضوی مشهد اربعین حسینی اردبیل جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد