Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دامپزشکی ورامین در حاشیه برپایی این میز خدمت به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه وجود برخی از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری‌های در شهرستان ورامین، میز خدمت مسئولان دامپزشکی ورامین با هدف آگاهی بخشی به مردم و رفع مسائل و مشکلات اعلام شده از سوی دامداران برپا شد و طی آن به مشکلات بیش از ۲۰ نفر از مراجعین رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی  اصغری گفت: مراجعین به میزخدمت دامپزشکی ورامین مسائلی از جمله نحوه تهیه گوشت سالم و بهداشتی، شرایط ذبح دام در منزل، قطعه بندی گوشت،تهیه مرغ و ماهی سالم و بهداشتی و سایر مسائل مربوط تهیه گوشت سفید و قرمز را جویا شده و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.

وی افزود: برخی از دامداران نیز با مشکلات مربوط به بیماری‌های دام مواجه بودند که قرار شد تا کارشناسان دامپزشکی با حضور در محل دامداری، مشکلات آنان را بررسی و رفع کنند.

اصغری با اشاره به توزیع بیش از یکصد بروشور اطلاع رسانی در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو گفت: بیماری تب کریمه کنگو از کنه به دام منتقل شده و از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در خود دام علامتی ندارد ولی بر اثر استفاده انسان از گوشت دام مبتلا، با علائمی همچون سردرد، تب، لرز، درد عضلانی ‌و نظایر آن در انسان همراه می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور آگاهی بخشی به مردم، برشورهای اطلاع رسانی در مناطق مختلف روستایی توزیع شده و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اطلاعات لازم از خطرات این بیماری و نحوه پیشگیری و مقابله با آن، به مردم به ویژه دامداران ارائه شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ورامین تب کریمه کنگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین تب کریمه کنگو ورامین تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور