Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: ملاک و مبنا در اسلام بر اساس تقوای الهی است، گاهی در جامعه افرادی بر اساس تقوا عمل نکرده و یا سخن نگویند، این موجب نمی‌شود دیگران از سخن و رفتار برخواسته از تقوا فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد کسی را قبول نداریم، به ۲ شیوه می‌توان سخن گفت، نخست سخنی همراه با ظلم و ستم و دیگر سخنی بر مسیر حق و بر اساس عدل و انصاف است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت روز یکشنبه مبنی بر روز مباهله، بیان داشت: وقوع این روز در سال دوم هجری بود، همچنین بخشیدن انگشتر در رکوع توسط حضرت علی علیه‌السلام و نزول آیات سوره انسان در این روز بوده است.

شاهرخی بر گرامی‌داشت و تبیین مناسبت‌ها تاکید و تصریح کرد: این مناسبت‌ها ضمن حقانیت بودن رسول گرامی اسلام، بیانگر این است که ولایت، امامت و حاکمیت برای امیرالمومنین علیه‌السلام و اولاد معصومین ایشان بوده است.

وی بیان داشت: در آستانه روز پنجم مرداد و برگزاری نخستین نمازجمعه به دستور امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروزه قریب ۹۰۰ نمازجمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: تشکیل کمیته‌های مختلفی چون کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی و حضور عوامل انتظامی و امنیتی و سازمان‌های دولتی در شمیم خدمت در سال‌های اخیر در نمازجمعه برجسته بوده است.

شاهرخی ادامه داد: روز چهارشنبه مصادف است با پیروزی غرور آفرین رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، روزی که با وجود پذیرش قطعنامه، دشمنانی چون آمریکا با خوی ستم‌گری خود صدام را مجبور کرد که مجدد به مرزهای ایران اسلامی حمله کرده و تهران را تصاحب کنند، اما از سوی رزمندگان ضربه سهمگینی خوردند و توان نظامی منافقین نابود شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از شهدای عملیات مرصاد مربوط به استان لرستان بوده است، گفت: مردانی که در آخرین عملیات جنگی برگی درخشان بر تاریخ مقاومت استان افزودند.

امام جمعه خرم‌آباد به مناسبت روز تکریم خانواده و بازنشستگان اشاره و تصریح کرد: در قرآن کریم بیان شده که اساس و پایه خانواده بر اساس مودت است، دوستی جنبه طرفینی داشته اما رحمت جنبه ایثار دارد که این فداکاری گاهی باید از طرف مرد و گاهی زن باشد.

شاهرخی اظهار کرد: چرخه حرکت یک کشور حاصل بهره‌گیری از دانش و تجربه و کار کسانی است که علم و تلاش خود را به نسل بعدی منتقل کردند و از آنان به عنوان بازنشسته یاد می‌شود.

وی بر تامین معیشت بازنشستگان تاکید و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در یک زمان‌بندی منطقی عقب‌ماندگی معیشتی بازنشستگان را جبران کنند، همچنین بازنشستگان شیوه‌ای را برای بیان مطالبات خود انتخاب کنند که اسباب خوشحالی دشمنان را فراهم نکند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نمازجمعه خرم آباد عملیات مرصاد تامین معیشت بازنشستگان روز تکریم خانواده امام جمعه خرم آباد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود