Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خورموج، حجت الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه شهرستان دشتی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر خورموج اظهار داشت: پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در کشور است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ به همین مناسبت این روز را روز نمازجمعه نیز نامیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه شهرستان دشتی افزود: سفر رئیس جمهور فرتوت آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و شرکت در همایش جده در عربستان بود که نه تنها بنده بلکه بسیاری از تحلیل‌گران و رسانه‌های غربی تحلیل کردند که این سفر با ناکامی پایان یافت.

وی ادامه داد: آنچه که برای ثمرات این سفر پیش‌بینی کرده بودند همه پیش‌بینی‌ها برعکس از آب درآمد. در واقع سفر رئیس جمهور آمریکا غیر از اینکه آنچه که پیش‌بینی کرده بودند در مباحث مختلف خصوصا در اجماع علیه جمهوری اسلامی که به لطف الهی محقق نشد، می‌توانیم این سفر را مجلس ختم معامله قرن هم نامید.

زاهددوست بیان کرد: معامله قرنی که یک طرح از پیش مرده‌‌ای بود. چرا که رئیس جمهور آمریکا برای شاید اولین بار از راهکار دو دولتی در فلسطین سخن گفت و از آن طرف نیز عربستان و سایر کشورهایی که بایدن توقع داشت همکاری کنند از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال نکردند و این به معنای ناکامی بایدن در این سفر منطقه‌ای بود که به لطف خدا اتفاق افتاد.

این مقام مسؤول گفت: جمهوری اسلامی این روزها کانون دیپلماسی است و دیدارهای امیدوارکننده‌‌ای را با کشورهای همسایه شاهد بودیم که در سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه رقم خورد که این دیدارها و این دیپلماسی فعال دولت انقلابی با قاطعیت باعث وحشت و سراسیمگی آمریکا و اروپایی‌ها شده است.

خطیب نمازجمعه شهر خورموج با اشاره به برخی مسائل درون شهرستان توضیح داد: تعطیل بودن برخی نانوایی‌ها و پایین بودن کیفیت نان که چیز آشکاری است و متاسفانه در سطح شهرستان مسأله نان کیفیت بسیار پایینی دارد و انشاله این انتظار مردم، بحث کیفیت نان یک انتظار به حقی است و باید رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه بخشی از نانی که در نانوایی ها پخته می‌شود حتی قابل استفاده هم نیست. لازم است که متولیان امر در این زمینه نظارت و پیگیری جدی داشته باشند و دنبال کنند. ممکن است بحث عدم کیفیت نان نانوایی‌ها به کیفیت نامناسب آرد برگردد که باز هم مسئولان امر باید پیگیری کنند که آرد نامرغوب و بی‌کیفیت وارد شهرستان نشود‌ که نتیجه آن چنین می‌شود که نان بی ‌کیفیت در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

زاهددوست تأکید کرد: هم در بحث تعطیلی برخی نانوایی ها در برخی ساعات لازم پیگیری و نظارت جدی بشود و در بحث کیفیت نان هم با نظارت بر کیفیت آرد و کیفیت پخت، کیفیت نان هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

پاسخ به حواشی به وجود آمده

امام‌جمعه شهرستان دشتی همچنین در تصریح فیلمی که اخیرا از ایشان در فضای مجازی منتشر شده بود عنوان نمود: اتفاقات اخیر که خیلی راضی هم نبودم به خطبه نمازجمعه هم کشیده شود اما هیاهویی شد با وجود اینکه مساله بسیار عادی و معمولی بود، صدای رسانه‌های ضد انقلاب نظیر من و تو و بی بی سی و اینترنشنال و ... امثال آنان بیرون آمد.

این مقام مسؤول اظهار داشت: راضی نبودم مسأله‌ای در این مورد در نماز جمعه عنوان کنم همچنانکه تا امروز دفتر و ستاد ما حتی یک اطلاعیه هم  برای توضیح و دفاع از این موضوع بیرون نداد و همچنان تاکید کردیم که چنین اتفاقی نیفتد اما سه نکته کوتاه را عرض کنم.

خطیب نمازجمعه شهر خورموج افزود: نکته اول اینکه یکی از عزیزان همشهری ما همتی کرده و در این اوضاع نابسامان بیکاری اشتغالی را ایجاد کرده، اصطلاحا در این اشتغال خرد خودش و فرزندش مشغول شده و دو نفر دیگر نیز آنجا مشغول شدند و ماه ها از این موضوع میگذرد، چون ایام بهزیستی بود و از طرف بهزیستی به این عزیز کمک شده بود ایام دهه ولایت و امامت هم بود به دعوت بنیاد غدیر و اداره بهزیستی برای ایجاد انگیزه به این برادرمان و تشکر از ایجاد اشتغالی که در شهر کرده و ترغیب ایشان، حضور پیدا کردم و از حضورم و کاری که کردم نیز پشیمان نیستم.

وی ادامه داد: چراکه من قبلا هم این کار را کرده بودم. یک کارگاه ام‌دی‌اف را افتتاح کردیم، یک کافه دیگری نیز با چند تن سرکشی کردیم. نانوایی‌ها هم حضور پیدا کردیم و کمک کردیم. مرتب و مکرر با کمیته امداد و بهزیستی در ارتباط هستیم و در بحث اشتغال خرد افراد پیگیر هستیم و من‌بعد نیز این مسائل را دنبال می‌کنیم.

زاهددوست تصریح کرد: برخی‌ها نوشتند در شأن امام جمعه نبود. به آنها گفتم و به شما عرض میکنم امام جمعه شانی بالاتر از شان مردم ندارد. شان امام جمعه پایین‌تر از شان مردم است. امام جمعه نوکر و خادم مردم است. این القا که بگوئیم ما بالاتریم و برویم پتروشیمی افتتاح کنیم، این حرف درستی نیست. ما در اینجا حضور پیدا کردیم و جای پایین تر و کوچکتری هم باشد فرقی نمی‌کند تشویقی و تشکری باشد آنجا هم حضور پیدا میکنیم. ما از امام و رهبری آموخته‌ایم که در هر حال نوکر مردم باشیم و برای نوکری مردم از جانمان هم مایه بگذاریم.

امام‌جمعه شهرستان دشتی ابراز کرد: از روابط عمومی و ستاد دفتر امام جمعه دشتی هیچ خبری بیرون ندادیم منتهی بعضی‌‌ها خودجوش در فضای مجازی دفاع کردند که از همگی تشکر می‌کنم. منتهی در این دفاعیه ها برخی به طور ناخواسته یک مطلبی در مورد برادر عزیزمان صاحب این کارگاه بیان شد که مایه شرمندگی من شد و من قبل از اقامه نماز از ایشان دعوت کردم حضورا از ایشان بخاطر این موضوع عذرخواهی کردم و الان هم در نمازجمعه حضور دارند و من در حضور شما مردم از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

این مقام مسؤول گفت: البته ما این مطلب را ننوشتیم و آنهایی که نوشتند نیت خیرخواهی داشتند ولی چون نوشتند و ذهن ‌ها به سمت این برادرمان رفت من از ایشان عذرخواهی می‌کنم. هرچند انسانی که وضعیتی داشته باشد و خودش را از آن وضعیت نجات دهد یک شهامت است و به این افراد قهرمان میگوییم و به این افراد مدال قهرمانی می‌دهیم.

وی افزود: خصوصا که دست انسان دیگری نیز بگیرد و انسان دیگری نیز نجات دهد این کار بسیار ارزشمندی است. کار ایشان در بحث اشتغال بسیار ارزشمند بوده است و بخاطر این کار از ایشان تشکر می‌کنم و بخاطر مسائلی که ناخواسته سمت ایشان آمد من در حضور شما نمازگزاران عزیز هم از این برادر که الان حضور دارند عذرخواهی می‌کنم.

زاهددوست خاطرنشان کرد: هرجا دیدیم شبکه‌های معاند هیاهو و شلوغ کردند و به تکاپو افتادند و نسبت به مسائل کوچکی اظهار ناراحتی کردند، ما این نکته را از مکتب امامین انقلاب آموختیم که آنجا نقطه قوت ماست و باید بر آنجا پافشاری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حواشی امام جمعه شهرستان دشتی خورموج افتتاح قهوه خانه حجت الاسلام زاهددوست امام جمعه شهرستان رئیس جمهور نانوایی ها کیفیت نان حضور پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت به دعوت دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و... )، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • واکنش سخنگوی دولت به افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه ایرانی‎ساز در سریلانکا
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی