Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:04:39 GMT

خواب آشفته آمریکا با شکل‌گیری قطب جدید در شرق دنیا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۱۱۷۸

خواب آشفته آمریکا با شکل‌گیری قطب جدید در شرق دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه و اولین نماز جمعه با حکم امام راحل با امامت آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد ماه، اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه هم پایگاه معنویت و هم پایگاه مقاومت است که باید قدر این نماز جماعت را مردم به‌ویژه جوانان و خود امامان جمعه بدانند، چراکه این منبع و جایگاه بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش تمام افرادی که طی بیش از ۴ دهه گذشته چراغ نماز جمعه را روشن نگهداشتند، قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود نماز جمعه پایگاه مقاومت بوده به این دلیل است که طی ۴۰ و اندی سال پیش خاستگاه تمام شهدای ما نماز جمعه بوده است.

محمدی لائینی به فضیلت‌های مختلف نماز جمعه پرداخت و یادآور شد: نماز جمعه در جهاد تبیین، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و حمایت از دولت‌های انقلابی به‌ویژه دولت سیزدهم که تعطیلات ندارد و پیگیری‌ها برای رفع امور و احیای مجدد جهاد سازندگی اوایل انقلاب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به حضور روسیه و ترکیه در اجلاس سه قدرت در ایران اشاره کرد و افزود: در این اجلاس به بحث‌های مربوط به مقاومت، سوریه، روابط اقتصادی قدرت‌ها و اینکه قطب جدیدی در حال شکل‌گیری است و آمریکا تاکنون جهان تک قطبی بود و اکنون قطب دومی در شرق شکل می‌گیرد که همانند شوری سابق توخالی نیست.

محمدی لائینی اظهار کرد: اکنون قطب جدیدی در شرق شکل می‌گیرد مثل چین،روسیه، ایران، هند و ترکیه که با این روند آمال و آرزوی آمریکا که پایان تاریخ و تک‌‌قطبی بودن جهان تمامی این خواب‌ها دارد آشفته می‌شود.

وی یادآور شد: این نماز جمعه است که دارد مسائل را برای مردم بازگو می‌کند و آینده امیدوارانه و دولت‌ها و فعایت‌های انقلابی برای حمایت از چنین دولت‌هایی تشویق می‌کند و واقعا آینده امیدوارکننده‌ای است که اگر مردم حمایت و دولت هم به بازار توجه کند در عین حال از گردنه‌های سخت اقتصادی عبور می‌کند باید به اقشار آسیب‌پذیر توجه کند.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است که مردم از دین و انقلاب دور هستند، افزود: در شبکه‌های من و تو وابسته به وهابیت می‌خواهند مسائل را وارونه جلوه دهند ولی واقعیت چیز دیگری است.

وی ادامه داد: بسیاری از خانم‌ها و آقایان ظاهرشان شاید مناسب نباشد اما در باطن‌شان نور دین موج می‌زند ولی ما ملت امام حسین (ع) و شهادت هستیم و نباید فریب دشمنان را بخوریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اهمیت نماز جمعه در دلگرمی مردم و مایوس کردن دشمنان بر کسی پوشیده نیست و تمام نقشه‌های دشمنان را نقشه بر آب می‌کند و به تمام دشمنان اعلام می‌کنیم پایگاه‌های نماز جمعه همچنان سنگر معنویت و مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های طلایی پیش‌رو داریم، افزود: جریان انگشتربخشی امام علی (ع) از بعد اهمیت و فوری بودن انفاق مورد توجه است که همان سرنماز انجام دادند؛ چراکه انفاق امری فوری است و هر زمانی‌که تصمیم به کار خیر دارید زود باید انجام داد چراکه موانع در این راستا بسیار زیاد بوده و موضوع دیگر اهمیت انفاق و کمک به نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: مساله دیگر بحث مباهله است که این مهم فضیلتی در ارتباط با حضرت علی (ع) است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه روز تکریم خانواده و بازنشستگان را نیز پیش‌رو داریم، افزود: خانواده موجود در سن و سال مناسب بحث فرزندآوری و هم خانواده دیروز بازنشستگان زحمات، خدمات و مشکلات‌شان دیده شود و همچنین برای خانواده فردا نیز مشوق‌های لازم مدنظر قرار گیرد و این سه نگاه را باید به خانواده داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت حرفه‌آموزی و مهارت در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: توصیه‌ ما این است جوانان باید ماهر باشند نه اینکه فقط مدرک بگیرند؛ چراکه مدرک گرفتن بدون مهارت کافی نیست و دانشگاه‌ها نیز باید به بعد مهارت‌افزایی به دانشجویان توجه کنند و مردم به آموزش فنی و حرفه‌ای را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با دعوت همه نمازگزاران به تقوا، اظهار کرد: ویژگی دنیا فانی شدن و ناپایداری و ویژگی آخرت باقی بودن و پایداری است.

محمدی لائینی افزود: طبیعت انسان جاودانه‌خواه است به این معنا که دوست دارد همه نعمت‌ها همیشه باشد و آنها را از دست ندهد، فکر اینکه مال و داغ عزیزان انسان را می‌آزارد و این طبیعت انسان است.

وی بیان کرد: این جاودانه‌خواهی و باقی ماندن ریشه بخل و حرص است که طبیعت انسان بوده که یکی از ملاک‌های انسان برای انتخاب‌هایش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با بیان اینکه کلید واژه تمام امور خیر، تقوا است، گفت: اگر تقوا داشته باشیم همه مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران نماز جمعه آمریکای استکبار پایگاه نماز جمعه نماینده ولی فقیه در مازندران محمدی لائینی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 

 نماز جمعه اهل سنت بندرعباس

 شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با اشاره به نزدیک شدن به ایام حج، بر اهمیت توجه به این فریضه الهی تاکید کرد.

 نماز جمعه میناب

حجت الاسلام علی رنجبری امام جمعه موقت میناب با گرامیداشت روز کارگر و معلم گفت: علم و دانش آشکارترین وسیله برای عزت و قدرت کشور است.

نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه بندرلنگه گفت: صیانت از ارزش‌های فرهنگی، اسلامی و ملی کشور وظیفه همه مردم است و نقش بانوان در اعتلای جامعه و ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی بسیار تاثیر گذار است.

 نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

شیخ محمد حسین محمدی خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: امت اسلامی باید نقش ویژه خود را در حمایت از مردم مسلمان و مظلوم غزه بیش از پیش ایفا کند.

 نماز جمعه قشم

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با گرامیداشت روز معلم گفت: بزرگ ترین ماموریت معلمان در ایران اسلامی امروز، انقلابی بودن و جهاد تبیین است.

 نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب نماز جمعه اهل سنت قشم گفت: معاد، الهام بخش انسان مومن برای پیمودن مسیر درست زندگی است.

 نماز جمعه رودان

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان با اشاره به نامناسب بودن راههای روستایی این شهرستان گفت: برخی از جاده های روستایی منطقه متناسب با نیاز روز بهسازی نشده و متولیان حوزه راهداری و راهسازی باید چاره اندیشی کنند.

نماز جمعه بستک

حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه بستک با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از مسولان خواستار راه اندازی این رشته ورزشی در شهرستان بستک شد.

 نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام مهدی دُرّی امام جمعه حاجی آباد با اشاره به پاسخ موشکی و پهپادی ایران اسلامی به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

 نماز جمعه بندرخمیر

حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه بندر خمیرگفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای ترمیم کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

 نماز جمعه جاسک

حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه جاسک با اشاره به هفته کار و کارگر خواستار توجه و رفع مشکلات کارگران شهرداری در این منطقه و تامین امنیت شغلی آنان شد.

 نماز جمعه پارسیان

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه پارسیان با اشاره به مشکل موات اعلام شدن بخش زیادی از زمین‌ها منازل و ملک‌های مردم در این شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع در قوه قضائیه و رفع مشکل شد.

 نماز جمعه سیریک

حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت سیریک از مسئولان شهری و شهرداری خواست به شهرک کارمندان و جاده مرزبانی توجه بیشتری کنند.

 نماز جمعه بشاگرد

حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه بشاگرد با گرامیداشت روز کارگرگفت: مسئولان تلاش کنند زندگی کارگر با امنیت شغلی و رفاه در زندگی ارتقاء یابد.

نماز جمعه هرمز

 حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر با کشورهای منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • آمریکا عامل همه جنگ‌ها در دنیا است
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • نماز جمعه تهران
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان