Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، با تصمیم اعضای این کارگروه هرگونه اقدامی برای دفن پسماندها در مجموعه عمارت آمل متوقف می‌شود و طرح جامعی که توسط اداره کل محیط زیست استان مازندران و وزارت نیرو تهیه شده است، در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد تا به مرحله عملیاتی برسد.

عمارت آمل میزبان ۲۵۰ تن پسماند از شهرها و روستاهای اطراف است که در یک دهه گذشته طرح سدسازی مازندران بر روی رودخانه هراز را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر آمل در مسیر جاده هراز، منطقه‌ای به نام عمارت وجود دارد که از سال‌ها پیش تاکنون محل دپوی زباله ۱۵ شهر وروستاهای تابعه آنها بوده است که معضلات زیست محیطی بسیاری را برای منطقه رقم زده است.

همچنین در این جلسه گزارش آخرین وضعیت پیشرفت مدیریت پسماند استان‌های گیلان و مازندران از جمله احداث تصفیه خانه شیرابه مرکز دفن سراوان رشت، تعیین تکلیف نهایی پروژه زباله سوز رشت، احداث خطوط جدید کارخانه کمپوست رشت، تکمیل پروژه کارخانه کمپوست تنکابن و تکمیل زباله سوز ساری توسط نماینده وزارت کشور ارائه شد.

استفاده از سوخت های مشتق شده از پسماندها (RDF)

در دستور کار دوم این جلسه به استفاده از سوخت‌های مشتق شده از پسماندها (RDF) پرداخته شد و کارخانه سیمان تهران برای دریافت بخشی از پسماند مجموعه آراد کوه به عنوان سوخت جایگزین در مجموعه کارخانه‌های داوطلبانه اعلام آمادگی کرد و مقرر شد کارگروهی عملیاتی با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگانی از سازمان‌های برنامه و بودجه و استاندارد، وزارت کشور، شهرداری تهران، انجمن سیمان تهران و انجمن سیمان کشور در این زمینه تشکیل شود.

پنج کارخانه سیمان کشور در استفاده از سوخت های مشتق شده از پسماندها (RDF) اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 692228 منبع: ایرنا برچسب‌ها پسماند استان مازندران زباله سوخت استان گیلان بازیافت شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند استان مازندران زباله سوخت استان گیلان بازیافت شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز