Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به عید غدیر خم و تبریک این روز اظهار داشت: خوشبختانه مردم در مراسمات و جشن‌های غدیرخم مشارکت گسترده‌ای داشته و از آن استقبال کردند و روز امامت و ولایت را باعظمت خواندند.

وی در ادامه با تقدیر از دست‌اندرکاران همایش ملی زکات در ارومیه تصریح کرد: در این رابطه نیز خوشبختانه همه پای کار آمده و مسئله زکات را تبلیغ کردند چون مسئله زکات از واجبات شرعی و از جمله فروع دین مبین اسلام است و از سوی دیگر، نماز نماد ارتباط با خدا و زکات نماد ارتباط انسان با مخلوقات به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید به مسئله زکات که واجب شرعی است اهمیت فراوان داد و با اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر پرداخت زکات در کشور است اما متاسفانه تنها پنج درصد مردم زکات مال خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: بی‌تردید اگر انسان زکات خود را پرداخت نکند برکت از زندگیش خارج می‌شود و علاوه بر آن، زکات برای امتحان کردن اغنیا و کمک به فقرا بوده که در جامعه اسلامی کسی گرسنه نماند.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرمود هر کس زکات ندهد برکت از زمین می‌رود و درختان و معادن و سرسبزی نابود می‌شود و برکت از مال انسان برداشته می شود بنابراین باید موضوع زکات را جدی گرفت.

وی ادامه داد: در روایات اسلامی نیز آمده است که مال خود را با دادن زکات حفظ کنید و در این راستا با توجه به اینکه جامعه امروزی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، اگر برخی زکات اموال خود را پرداخت نکنند نمی‌توانند در روز قیامت پاسخگو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه نیز با تاکید بر شرکت در نماز جمعه توسط مومنان و مسلمانان گفت: شرکت در نماز جمعه ثواب و پاداش فراوان و همردیف حج دارد و هر قدمی که برای شرکت در نماز جمعه برداشته می‌شود باعث حرام شدن آتش جهنم در روز قیامت است و بنابراین باید باشکوه و اقتدار خاصی برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: زکات حجت الاسلام قریشی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با آغاز برداشت محصول گندم، مسئولان کمیته امداد از افزایش ۵۰ درصدی زکات در این شهرستان خبرمی دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک