Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته استان به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم اشاره کردند و دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب را نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته استان به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم اشاره کردند و دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب را نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه خلیل آباد:

امام جمعه تنها مختص روز جمعه نیست بلکه زبان گویای دین و مردم است

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان که در محل مصلی مسجد جامع برگزار شد، ضمن گرامیداشت 5 مرداد سالروز فرا رسیدن اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر مردم بدانند که نماز جمعه برای آنها چه فوایدی دارد در روز جمعه به سمت نماز جمعه خواهند شتافت.

وی با همچنین با بیان اینکه جمعه در اسلام به عنوان یک روز عید مطرح است و در این روز ذکرها و اعمالی دارد و اگر انسان در این روز به دنبال این موارد نباشد از خیلی از فواید این روز محروم می شوند، خاطرنشان کرد: جایگاه نماز جمعه در وصیت شهدا بسیار قابل توجه است به طوری که شهید شوشتری در وصیت خود مردم را توصیه به حضور در نماز جمعه می کند چون این نماز موجب اتحاد مسلمانان می شود.

امام جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه نگاه عمیق مقام معظم رهبری نسبت به فریضه نماز جمعه یک نگاه پر اهمیت است، تصریح کرد: نماز جمعه خود یک لیله قدری برای جامعه اسلامی است و باید قدر آن را بدانیم.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: امام جمعه تنها مختص روز جمعه نیست بلکه باید زبان دین و مردم باشد و مسائل مربوط به نظام، اسلام و مردم را مطرح کند و اینکه برخی ها فقط امام جمعه را برای روز جمعه می خواهند تصور درستی نیست.

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه مهمانی 10 کیلومتری روز غدیر در تهران یک اتفاق الهام بخش است و مشارکت 3 میلیون تهرانی بیش از حد انتظار بود و 128 هزار نفر در برپایی این مهمانی نقش داشتند، عنوان کرد: 110 هزار اسباب بازی و 2 میلیون پرس غذا در این مهمانی توزیع شد و تلاش های دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم ناکام بود.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتدالی بین برپایی مراسم عزاداری و جشن برقرار باشد و این مهمانی 10 کیلومتری تهرانی ها در روز عید غدیریک خط بطلانی بر توطئه های دشمنان برای نشان دادن ایران به عنوان یک غمکده بود، تشریح کرد: در روز عید غدیر برنامه های جشن بسیاری در سطح شهرستان خلیل آباد برگزار شد که باید از برگزار کنندگان آن تقدیر و تشکر کنیم.

 


امام جمعه موقت کاشمر:

دولت سیزدهم تلاش خود را برای حل مشکلات مردم انجام می دهد

حجت الاسلام علی احدی، امام جمعه موقت کاشمر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: حدود ۴۲ سال پیش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (ره) اولین نماز جمعه کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه ابعاد مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: امام جمعه می تواند باعث اتحاد شود و رفاقت و روحیه انقلابی و سیاسی را تقویت می کند و می تواند مردم را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی و مسائل روز حساس کند.

امام جمعه موقت کاشمر با تاکید بر اینکه باید به جایگاه نماز جمعه با نگاه ویژه ای نگاه کنیم، تصریح کرد: در آموزه های دینی خداوند متعال به ما می فرماید که گذشته ما پاک شده و از امروز دوباره متولد می شوید و گناهان محو می شود و بای  از آن روز مراقب باشیم و اگر کسی با اخلاص و تواضع در نماز جمعه حاضر شود می تواند یکی از آن روزهای پاک کنند گناهان باشد که باید از این نعمت بزرگ استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه اگر محلی برای انتقال سیاست های نظام به مردم باشد می تواند ارتباط خوبی بین مردم و نظام ایجاد کند ولی نباید سلایق شخصی در آن دخیل شود، اذعان کرد: تملق در فرهنگ نماز جمعه معنا ندارد و این نماز جمعه است که می تواند آگاهی بخش باشد.

حجت الاسلام احدی با بیان اینکه استکبار جهانی سعی می کند در منطقه اهداف شوم خود را دنبال کند و برخی از کشورهای غربی هم با این کشورها و رژیم ها همراه شدند، عنوان کرد: همزمانی سفر روسای جمهور آمریکا و روسیه به منطقه پام های زیادی دارد و این به معنای این است که دنیا از تک قطبی عبور کرده و نماز جمعه می تواند مردم را نسبت به سیاست های دشمنان آگاه کند.

وی با اشاره به اینکه درد دل مردم در خطبه های نماز جمعه بیان می شود و ممکن است برخی از بیان این درد دل ها ناراحت شوند ولی حرف مردم باید در خطبه ها بیان شود، تشریح کرد: دولت سیزدهم تلاش خود را برای حل مشکلات مردم انجام می دهد و امیدواریم این گرانی ها و مشکلات به زودی حل شود.

امام جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه غدیر پشتوانه محرم است و محرم تکمیل کننده غدیر است، تاکید کرد: مردم و حسینیه ها خود را برای برپایی مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام آماده می کنند.

وی همچنین بیان کرد: جهاد تبیین و آگاهی مردم نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و مذهبی و عزاداری با شور و شعور برای امام حسین علیه السلام باید در مراسم محرم نمایان باشد.

 

 

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه:

دشمن در عرصه فرهنگی و فضای مجازی به دنبال دین گریزی مردم است

حجت الاسلام محمد داوری، در آئین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: امروز دشمن در عرصه فرهنگی و فضای مجازی به دنبال دین گریزی مردم است و باید در این عرصه ها فعالیت های مستمر و تاثیر گذاری انجام تا دشمن به هدف خود نرسد.

وی یکی از این فعالیت ها را برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه عنوان کرد و گفت: نماز جمعه ترکیبی از معنویت و سیاست است و این آگاهی در نماز باعث نلغزیدن و به زانو در نیامدن یک ملت در برابر استکبار می شود.

داوری بیان کرد: آگاهی از مسایل ملت را در مقابل دشمن مقاوم می کند لذا نماز جمعه پایگاه معنویت و مقاومت است و خدمت در نماز جمعه خدمت به دین و آگاهی سراسری جامعه است.

خطیب جمعه موقت تربت حیدریه افزود: اجتماع هفتگی با این گستردگی در سطح کشور خاری بر چشم دشمنان اسلام و محل آگاهی دادن به مردم است.

وی به جشن های باشکوه غدیر امسال اشاره کرد و گفت: تجمع میلیونی و ده کیلومتری مردم در تهران و کرمان که با موکب های پذیرایی که توسط مردم و هیئت ها و مساجد برپا شد، عید غدیر امسال را با شکوه‌تر از همه سال های قبل برگزار کرد.

وی بیان کرد: برگزاری جشن های غدیر ثابت می کند ملت ایران اسلامی علاوه بر محرم و صفر غدیر هم دارد یعنی باید مشابه جشن بزرگ غدیر که در تهران برگزار شد در سالهای بعد عظمت غدیر در سراسر کشور نشان داده شود.

 

امام جمعه سرخس:

دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه با رهبر معظم انقلاب، گفت: این دیدار نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که اقتدار آن نیز مرهون وجود ولی فقیه و رهبری رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه سرخس به عکس منتشر شده از دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب که در آن پوتین با دو دست، دست مقام معظم رهبری را گرفته است اشاره و عنوان کرد: پوتین این را فهمید که هر کسی رهبری را رها کرد سقوط کرد و دست رهبری را دو دستی گرفت و مطمئناً هر کسی این دست را گرفت به عزت می‌رسد؛ این را پوتین می‌فهمد ولی متاسفانه یک عده‌ای که سر سفره انقلاب بودند این را نمی‌فهمند و ریزش‌ها و رویش‌های آخرالزمانی عجیب است.

وی با بیان اینکه توصیه‌های رهبری به روسای جمهور روسیه و ترکیه با اقتدار بیان شد، گفت: مقام معظم رهبری به اردوغان تذکر دادند که حمله به شمال سوریه به نفع تروریست‌ها است و اردوغان باید بداند با حمله نظامی نمی‌تواند مشکل را حل کند و راه‌حل آن اقدام غیرنظامی است.

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: آمریکا نیز باید از شرق فرات خارج شود، هیچ کسی نمی‌تواند مردم فلسطین را از حرکت علیه صهیونیست‌ها باز دارد.

امام جمعه سرخس افزود: مقام معظم رهبری به هر دو رییس جمهور روسیه و ترکیه تاکید کردند که سیاست‌ها و برنامه‌هایی که منجر به بسته شدن راه ایران و ارمنستان شود را قبول نداریم.

خطیب جمعه سرخس با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی گفت: خطبه‌های نماز جمعه که به جای دو رکعت است قول سدید است و باید کاملاً به خطبه‌ها گوش دهیم.

امام جمعه سرخس بیان کرد: هیچ قدمی در راه نماز جمعه برداشته نمی‌شود که آن بدن از آتش جهنم در امان است، اگر کسی بدون عذر سه هفته پشت سر هم در نماز جمعه شرکت نکند خداوند بر قلبش مُهر می‌زند و منافق است.

وی اظهار کرد: روز جمعه شیطان تمام لشکرش را می‌آورد و مانع شرکت در نماز جمعه می‌شود، نماز جمعه باعث اعتماد و امید جبهه حق و ناامیدی جبهه باطل می‌شود، نماز جمعه پایگاه معنویت، عبادت، سیاست و آگاهی ملت است و بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام بختیاری گفت: اکنون به لطف خداوند بیش از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور داریم.

امام جمعه سرخس با تبریک هفته بهزیستی بیان کرد: باید بیشتر به فکر مستمندان و زندانیان غیرعمد باشیم و تلاش کنیم کسانی که بر اثر حادثه زندانی شدند، آزاد شوند.

وی در پایان با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: باید بدانیم که بود و نبود شورای نگهبان، بود و نبود نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

امام جمعه موقت تربت‌جام:

خانواده، کوچک‏ترین و در عین حال، مهم‏ترین و بنیادی ترین نهاد اجتماعی است

حجت‌الاسلام قنبری امام جمعه موقت تربت‌جام با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه خانواده، کوچک‏ترین و در عین حال، مهم‏ترین و بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی است اظهار داشت: هیچ بنایی ارزشمند تر از بنای خانواده جود ندارد که أثیری مستقیم بر تمام شئونات اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد.

وی تصریح کرد: پرداختن به جنبه‌های مختلف مسئلة ازدواج که اولین گام در تشکیل خانواده است، شاید مسئله‏ای حیاتی است که آینده و سلامت جامعه در گرو تأمین آن است؛ زیرا این نهاد مقدس، درختی است که شکوفه‌های زندگی بر آن می‌روید و بارور می‌گردد.

امام جمعه موقت تربت‌جام اظهار داشت: شبکه های اجتماعی موجب شده پدر و مادر و فرزندان مدت زیادی از وقت شان را کنار هم اما دور از هم باشند. تداوم این روش به مرور تمایل اعضا خانواده برای گفت وگو را کاهش می‌دهد.

 

امام جمعه سبزوار:

نامناسب بودن وضعیت محورهای مواصلاتی سبزوار باعث افزایش تلفات جاده ای شده است

آیت الله غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه سبزوار با اشاره به حوادث پیش امده وافزایش حوادث جاده‌ای اظهارداشت: متاسفانه بر اثر وضعیت نامناسب جاده های محدوده عرب خراسان هرروز شاهد اتفاقات ناگوار در این مناطق هستیم.

وی  با اشاره به لزوم توجه بیشتر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به جاده های سبزوار، اظهار داشت:جاده های مواصلاتی این محور مسیر تردد چندیدن میلیون زائر رضوی است که نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

امام جمعه سبزوار گفت: وضعیت جاده های ارتباطی شهرستان سبزوار  که در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار دارد مطلوب نیست که لازم است مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به رفع این مشکلات توجه ویژه ای نماید.

وی با بیان اینکه متاسفانه خرابی جاده ها باعث شده است درصد حوادث جاده ای افزایش پیدا کند ادامه داد: در عمده جاده های ارتباطی سبزوار  رانندگان برای اجتناب  از خرابی جاده به ناچار به سمت چپ و راست  تغییر مسیر می دهند چنانچه برای روکش جاده موضوع کمبود قیر مطرح می شود چرا این کمبود برای سایر استان های کشور نیست.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه کمربندی جنوبی سبزوار نیز از وضعیت نامناسبی برخوردار است، گفت: چرا اقدامی برای روکش آسفالت و ترمیم دست اندازها و چاله های آن نمی شود.

مقیسه به اعتراض اهالی دولت‌اباد به وضهیت جاده اشاره کرد و افزود: مردم روستای دولت آباد  سبزوار  در حاشیه جاده سبزوار- بردسکن  بر اثر عدم تمهیدات ایمنی  و نصب  علائم هشدار دهنده  لازم،  مکرر دچار حوادث ناگوار می شوند  که باید به  درخواست مکرر و به حق مردم  این روستا نیر توجه شود .

 

در خطبه های نماز جمعه بردسکن مطرح شد؛

گلایه امام جمعه بردسکن از عدم حضور وزیر ورزش در این شهرستان

حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه  بردسکن در خطبه های نماز جمعه این هفته  بردسکن با ابراز گلایه ورزش دوستان از عدم حضور وزیر ورزش و جوانان در این شهرستان گفت: منکر برنامه های مختلف یک وزیر  نیستیم ولی برای عزیمت به شهرستان در صورت اینکه خودشان برنامه داشته اند، یکی از معاونت های این وزارتخانه را برای حضور در شهرستان اعزام می کردند .

امینی برگزاری یازدهمین همایش زورخانه های و پهلوانی کشور به میزبانی بردسکن که هرساله  در بزرگترین گود روباز این شهرستان برگزار می شود را یک مزیت و یک افتخار برای شهرستان ذکر کرد و گفت: از آنجا که وزیر ورزش توسط نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان دعوت بودند و قول حضور را داده بودند، نیامدن وی به شهرستان موجی از گلایه ورزشکاران و مردم این شهرستان را در پی داشت.

وی بردسکن را دورترین نقطه خراسان رضوی ذکر کرد و افزود: در همایش  زورخانه ای بیش از 6000 نفر از مردم علاقمند ساعت ها پای این برنامه معنوی نشستند و این نشان می دهد مردم بردسکن مشتاق و میهمان نواز و میزبان خوبی برای عزیران هستند.

امام جمعه بردسکن در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته بردسکن با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن در خصوص مساعدت در اجرای همایش پهلوانی کشور اقدامات اداره ورزش و جوانان و هیات باستانی شهرستان و تلاش های مدیران محلی را ستود.

خطیب جمعه بردسکن به اجرای اینگونه برنامه ها پرداخت و گفت: دستاورد این برنامه ها همدلی و صفا و صمیمیت است، لذا حضور 500 ورزشکار از 25 استان و 50 شهرستان کشور در بردسکن از لحاظ گردشگری ورزشی  مثمر ثمر است ولی می طلبد مدیران کشوری و تراز اول استان هم به جهت تشکر از مردم و مدیران شهرستان در اجرای این برنامه کمک و یاری رسان باشند و دستاورد سفرهای آنان کمک و توجه به مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه مربوطه باشند.

امام جمعه بردسکن با گرامیداشت 5 مرداد ماه  سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور با تشکر از حضور فعالانه مردم شهر و روستاها در پایگاه فرهنگی و سنگر نماز جمعه از همراهی فرماندار و مدیران شهرستان در خصوص حضور و برپایی میز خدمت به جهت پاسخ‌گویی به سوالات مردم تقدیر نمود.

امینی از برپایی 900 پایگاه نماز جمعه در کشور و 53 پایگاه در خراسان رضوی خبرداد و اظهار کرد: نماز جمعه محل بیان روشنگری و مطالبه گری است و لذا در شهرستان مشهود است که سفر مدیران کل استان خراسان رضوی مرتب در شهرستان  بنا به دعوت فرماندار حضور دارند که امید است برکات این سفر ها هم برای مردم اعلام شود.

 

امام جمعه رشتخوار:

احساس خطر صهیونیست‌ها از اجلاس سه جانیه ایران، روسیه و ترکیه/ سفر بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان تنها یک نمایش روانی بود

حجت الاسلام جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب ع رشتخوار با اشاره به نمایش اقتدار بزرگ نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اخیر گفت: عزیزان نیروی دریایی ما کاری کردند که در سطح جهانی  قابل تقدیر و جای تحسین داشت.

وی در ادامه مطلب افزود: در رزمایش اخیر نیروی دریای مقتدر ما ازیگان های شناوری سطحی  و ناوبر و پهبادهای نیروی دریایی ایران در این رزمایش رونمایی شد،  نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از انواع پهبادهای پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل ۴ و باور ۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز در آمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه رشتخوار در ادامه یادآور شد: امروز به برکت نظام نیروهای نظامی و دفاعی ما از دیگر ارگان ها بیشتر کار کردند، امروز اگر واقعا سردار سلیمانی را الگو قرار دهیم و الگوی همه ما باشند، میبینیم که این بزرگوارکاری کرده است که نه تنها در داخل بلکه در کل دنیا ما دارای آبرو و عزت شده ایم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان بیان داشت: این سفر تنها یک نمایش روانی که داری اهداف خاص بود دنبال شد، کسب رضایت از رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات میان دوره مجلس نمایندگان، بهبود در روابط واشنگتن و ریاض، و وادار کردن عربستان به افزایش تولید نفت، عمیق کردن روابط تلاویو و ریاض، سفر منطقه ای ضد جمهوری اسلامی ایران این سفر در واقع بیشتر نشان از شکست آنها داشت،  رژیم صهیونیستی با توجه به اجلاس سه جانبه که درایران در حال رخ دادن بودن احساس خطر کرده بود.

امام جمعه رشتخوار با اشاره به دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه با رهبر انقلاب و اقتدار جمهوری اسلامی در رابطه با مطرح کردن مسئله توسل به زور بر علیه ایران توسط آمریکا و اسرائیل، بیان داشت:  آمریکا و اسرائیل دچار توهم شدند، ابراز چین سخنانس تنها از روی درماندگی و در راستای ایجاد جنگ روانی است، باید در این رابطه به آنها موضوعات مختلفی را گوش ضد کنیم که آنها یک بار دیگر این وقایع را مرور کنند، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا،  د رمانده شدن اشغالگران امریکا در صحرای طبس، شمست قطعی آمریکا در جنگ تحمیلی، فرار آمریکا از افغانستان، ویران شدن پایگاه نظامی عین الاسد و ... تنها بخشی از موضوعاتی از که باید آن را به آنها یاداور شویم.
 

 

 

امام جمعه مشهد:

هیچ‌کدام از دستاوردهای برجام محقق نشده است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که به میزبانی رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فراسیدن روز مباهله در روز 24 ذی‌الحجه اظهارداشت: پس‌فردا روز مبارک مباهله فرا می‌رسد. اهمیت روز مباهله از نظر ولایتمداری و ولایت شناسی، شاید به‌اندازه غدیر باشد ولذا بسیاری از بزرگان، مباهله را غدیر ثانی نام‌گذاری کرده‌اند زیرا همان‌طور که در روز 18 ذی‌الحجه، نبی مکرم اسلام وجود نازنین امیرمؤمنان را به‌عنوان وصی و جانشین خود معرفی کردند، در واقعه مباهله هم وجود امیرالمؤمنین به‌عنوان نفس پیامبر اکرم (ص) مطرح شد.

وی افزود: ماجرای مباهله در پی این روی داد که نصارای نجران به‌عنوان برجسته‌ترین مسیحیان عربستان، پس از فتح یمن مسلمان نشدند و برخلاف قانون اسلام که اهل کتاب موظف به پرداخت جزیه بودند، از پرداخت آن هم استنکاف کردند و عده از بزرگان خود را به مدینه فرستادند تا پیامبر اکرم (ص) را مجاب کنند که به خاطر تقید آنان به یکتاپرستی، مسیحیان نجران را از پرداخت جزیه معاف کند اما نبی مکرم اسلام (ص) در این دیدار به آن‌ها گفت که شما در عمل کافرید و حضرت عیسی (ع) را پسر خدا می‌دانید که با پاسخ علمای نجران نسبت به این موضوع، اعتقادات مسیحیت به سرفصل بحث میان علمای نجران و نبی مکرم اسلام (ص) تبدیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آخرالامر، پیشنهاد مباهله مطرح شد که براساس آن، هر جریان طرف مقابل خود را نفرین کند و از درگاه الهی بخواهد که حقانیت خود را با نازل کردن عذاب بر طرف مقابل ثابت کند. در اینجا بود که آیه 61 سوره مبارکه آل‌عمران نازل شد و ذات اقدس پروردگار به پیامبر خود وحی کرد که به مسیحیان نجران بگوید که پسران آنان در برابر پسران امت اسلام، زنانشان در برابر نماینده زنان مسلمان و عالم‌ترین آنان در برابر نفس رسول خدا (ص) در محلی وعده کنند و مباهله را انجام دهند.

مباهله، بزرگ‌ترین دلیل بر رد پلورالیسم دینی

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه مباهله بزرگ‌ترین دلیل بر رد پلورالیسم دینی است، خاطرنشان کرد: در مقام «اَبنائَنا» و «اَبنائَکم»، پیامبر اکرم (ص) امر کرد که امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) به عرصه مباهله بیایند، در مقام «نِسائَنا» و «نِسائَکُم» وجود باکرامت زهرای مرضیه (س) بیاید و در مقام «اَنفُسَنا» و «اَنفُسَکُم»، رسول گرامی اسلام (ص) به همراه علی بن ابی طالب (ع) وارد میدان مباهله شوند. اینجا بود که عالم نجرانی وقتی تصویری از عظمت چهره‌های وجود مقدس پنج‌تن را دید، شخصیت باعظمت پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت او را درک کرد و تصریح کرد که نمایندگان مسلمانان در این مباهله کسانی هستند که اگر از خدا بخواهند، زمین اهل خود را فرو خواهد برد اما بازهم لجاجت کرد و ایمان نیاورد.

وی مباهله را راهبرد قرآن کریم در مواجه جامعه اسلامی با جریان کفار خواند و تصریح کرد: مباهله راهبردی است که قرآن کریم به ما می‌آموزد تا بر مبنای آن درک کنیم که مذاکره با کفار از اساس بی‌فایده است. کسانی که فکر می‌کنند با مذاکره با دشمن می‌توان مشکلات را حل کرد، باید بر مبنای حکم قرآن بدانند که مشکلات در اثر مذاکره با دشمن افزون می‌شود اما کم نخواهد شد.

برجام، مصداق نرمش ذلیلانه

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای که با برجام به دنبال مذاکره با دشمن بودند، به بیان مقام معظم رهبری در بی‌اعتمادی به استکبار جهانی و آمریکا بی‌اعتنایی کردند. رهبر معظم انقلاب از ابتدا پیش‌بینی کردند که انتهای این مذاکرات به واقعه‌ای مشابه با مباهله می‌انجامد و دشمن از موضع خود کوتاه نخواهد آمد. با این حال، پس از اینکه دولت وقت اصرار داشت تا این مذاکرات صورت بگیرد، تأکید کردند که برجام مصداق نرمش قهرمانانه باشد اما متأسفانه در عمل بازهم این اتفاق نیفتاد و مصداق نرمش ذلیلانه شد. قرار بود با برجام همه تحریم‌ها لغو شود، چرخ سانتریفیوژها و چرخ کارخانه‌ها باهم بچرخد، قرار بود چنان رونق اقتصادی در سایه برجام ایجاد شود که هیچ‌کس به یارانه احتیاج پیدا نکند، قرار بود مشکلات مسکن و ازدواج حل شود اما در عمل هفت سال از امضای برجام می‌گذرد و نه‌تنها هیچ‌کدام از این وعده‌ها حل نشده بلکه بر شدائد و سختی‌ها نیز افزوده شده است.

وی ابراز کرد: با این حال، بازهم عده‌ای امروزه چنین مطرح می‌کنند که باید با دشمن مذاکره کرد. شما فکر کردید که این‌ها به عهد و پیمان خود پایبند می‌مانند؟ قطعاً این‌طور نخواهد بود زیرا وقتی یک برنامه دشمن ختم به ثمره و نتیجه شود، آن‌ها دیگر عقب‌نشینی نمی‌کنند تا ما را نابود کنند و به خاک سیاه بنشانند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر دستاوردهای مؤثر هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای، اندیشه انقلابی را مؤثرترین عامل در دفاع از منافع ملی دانست و اظهار کرد: وقتی که بنده می‌گویم مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک سیاستمدار متدین، مؤمن، انقلابی و نماز شب خوان است که در هیچ یک از این جلسات، حاضر نشد از مواضع انقلابی نظام و منافع مردم کوتاه بیاید، برخی معترض شدند که چرا صفت نماز شب خوان بودن را به‌عنوان ویژگی شاخص مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مطرح شده درحالی‌که حقیقت همین است و به خاطر نمازشب‎خوان بودن تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ماست که سازش‌پذیر نیستند و تسلیم خواست دشمن نمی‌شوند.

وی افزود: نشستند برجامی در این حد فاسد را در یک جلسه کوتاه به سرعت به امضا رساندند؛ آن هم درحالی‌که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشتند که امضای برجام باید با مطالعات و بررسی‌های جامع باشد. ثمره این عجله هم این شد که ملت را به این مصیبت دچار کردند و در انتهای آن هم رئیس‌جمهور هرزه آمریکا این پیمان‌نامه را در کمال وقاحت لغو کرد. حالا قرار است ما با این جریان مذاکره کنیم؟

احیای برجام در گرو تسلیم کردن دستاوردهای کشور است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی تأکید دارند که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید برجام را احیا کند درحالی‌که احیای برجام در گرو عقب‌نشینی از همه مواضع و تسلیم کردن همه دستاوردهای کشور است و این درحالی است که حتی در مذاکرات جدید هم رئیس‌جمهور آمریکا با کمال وقاحت بازهم می‌گوید که اگر یک توافق جدید هم امضا شود، باز هیچ تضمینی وجود ندارد که آمریکایی‌ها به آن متعهد بمانند.

وی ابراز کرد: آن‌ها یا تعهدی نسبت به وظایف خود ندارند و یا اگر هم توافقی صورت می‌دهند، به‌صراحت می‌گویند که به آن پایبند نخواهند بود اما ما به خدا ایمان داریم؛ همان خدایی که از چهره‌های مقدس اهل‌بیت (ع) رعب و وحشتی را به دل علمای نجران انداخت که آن‌ها درک کردند صاحبان این قدرت الهی می‌توانند اهل زمین را از بین ببرند. خدای ما همان خداست و در برابر کفار و مشرکان، پشتیبان ما خواهد بود.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه این هفته تیم مذاکره کننده هسته ای امام جمعه موقت کاشمر برای حل مشکلات مردم امام جمعه رشتخوار امام جمعه سبزوار مقام معظم رهبری اولین نماز جمعه امام جمعه سرخس نشان از اقتدار جمهوری اسلامی نماز جمعه نماز جمعه خراسان رضوی پیامبر اکرم حجت الاسلام دولت سیزدهم جمعه بردسکن خطبه ها خطیب جمعه برنامه ها برگزار شد خلیل آباد روز جمعه آیت الله جاده ها جاده ای مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند

مهدی رحیمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در قالب دور دوم سفر استانی مهمان مردم شهر قم خواهد بود که دستگاه‌های مختلف، برنامه دیدارهای مردمی پیش بینی کرده اند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بر این اساس نمایندگان و معاونان وزیر راه و شهرسازی از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه تا روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در محل باغ موزه دفاع مقدس استان قم واقع در میدان مفید در قالب طرح ملی خدمت میدانی شهید حاج قاسم سلیمانی پاسخگوی سوالات و مشکلات مردم قم در حوزه ماموریت‌های دستگاه‌های تابع راه و شهرسازی خواهند بود.

وی افزود: در این ستاد، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و حسین مدنی مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی حضور خواهند داشت.

رحیمی راد اضافه کرد: برنامه فعالیت ستاد مردمی نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در روزهای چهارشنبه ۱۹ و پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ الی ۱۸ و در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۸ است.

کد خبر 6099710

دیگر خبرها

  • گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟
  • سازمان ثبت اسناد با صدور سند در نهضت ملی مسکن یاریگر دولت سیزدهم است
  • نگاه دولت سیزدهم به کردستان یک نگاه ویژه است
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است