Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قزوین گفت: باید کانون‌های تربیت دینی متشکل از معلمان امور تربیتی و طلاب در مدارس تشکیل شود تا این کانون‌ها بتوانند با هم‌افزایی بین معلمان و طلاب اعزامی به مدارس فعالیت‌های دینی و مذهبی مدارس را متحول کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد استانی همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌ علمیه که بعد از ظهر امروز در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید کانون‌های تربیت دینی متشکل از معلمان امور تربیتی و طلاب در مدارس تشکیل شود تا این کانون‌ها بتوانند با هم‌افزایی بین معلمان و طلاب اعزامی به مدارس فعالیت‌های دینی و مذهبی مدارس را متحول کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این کانون باید مدیر مدرسه و معلمانی که دانش دینی مناسبی دارند، در کنار طلابی که برای تبلیغ امور دینی به مدرسه می‌آیند قرار بگیرند تا با هم‌افزایی برنامه‌های اثرگذاری برای ترویج دانش‌های دینی اجرا شود. وجود این کانون موجب می‌شود که توانمندی‌ها و دغدغه‌های متولیان امور دینی مدارس با هم جمع شده و تأثیرگذاری برنامه‌های دینی هم مضاعف شود.

عابدینی ادامه داد: روحانیون حوزه علمیه باید برای ارتقای توانمندی‌های معلمان در انجام تکالیف دینی خود گام بردارند تا اگر در مدرسه‌ای امکان حضور روحانی یا طلبه فراهم نشد، همین معلمان بتوانند با برگزاری نمازهای جماعت فضای مذهبی مدارس را گرم کنند و تا حدودی هم بتوانند پاسخگوی پرسش‌ها و شبهات مذهبی دانش‌آموزان باشند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش تعامل‌های بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: حضور طلاب در مدارس می‌تواند آنها را بیش از پیش با فرهنگ عمومی جامعه آشنا کند و به این ترتیب طلاب می‌توانند به شبهاتی مختلفی که در فضای مدارس و در ذهن دانش‌آموزان ایجاد می‌شود، پاسخ بگویند و به این ترتیب فاصله بین مدرسه و حوزه علمیه از بین می‌رود.

لزوم جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام در مدارس

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در مدارس گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با تبلیغات مسموم خود به دانش‌آموزان بگویند که ایران کشوری عقب‌افتاده است که دستاوردی نداشته است. به همین خاطر معلمان و طلاب ما باید در مدارس نسبت به بیان دستاوردهای نظام و امیدآفرینی تلاش کنند.

امام‌جمعه قزوین: از ظرفیت‌های تربیت دینی و حسینی باید بیشتر بهره ببریمنماینده ولی‌فقیه در استان یزد: تربیت دینی مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شودنماینده ولی‌فقیه در کردستان: مادران برای تربیت دینی و اخلاقی فرزندان تلاش کنند

عابدینی الگوسازی درست برای دانش‌آموزان را یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری دانست و افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند که شخصیت‌های بی‌اخلاق را برای محصلان ما الگو کند؛ در حالی که ما در تاریخ اسلام الگوهای بزرگی مثل پیامبر و اهل بیت(ع) داریم که نمونه اعلی انسان کامل بودند و باید این بزرگان را به الگوی نسل امروز تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه استانداری قزوین مدارس دولتی حوزه علمیه ستاد نماز جمعه استانداری قزوین مدارس دولتی حوزه علمیه امام جمعه قزوین تربیت دینی دانش آموزان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم