Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله درخشانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ گذاری لباس فرم مدارس به تشخیص کارگروه نظارت بر تهیه و توزیع اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام شد و افزایش قیمت پارچه، دستمزد تولید کنندگان و کیفیت دوخت از عوامل افزایش قیمت لباس فرم در سال تحصیلی جدید است.

وی با بیان اینکه هزینه لباس فرم پسرانه و دخترانه در سال تحصیلی (۱۴۰۱- ۱۴۰۲) متفاوت است، افزود: لباس فرم پیش دبستانی پسرانه ۱۸۴ هزار تومان، دخترانه ۱۹۲ هزار تومان و در مقطع ابتدایی با سایزهای یک، ۲ و سه پسرانه ۲۰۹ هزار تومان، دخترانه ۲۱۴ هزار تومان و در همین مقطع در سایزهای ۴، ۵ و ۶ پسرانه ۲۲۶ هزار تومان و دخترانه ۲۳۲ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در مقطع متوسطه ۲۵۶ هزار تومان برای سایزهای ۳۶ و ۳۸  و ۲۷۲ هزار تومان برای سایز های ۴۰ و ۴۲  و ۲۸۶ هزار تومان برای سایزهای ۴۴ و ۴۶ نرخ گذاری شد.

وی توصیه کرد: فرم لباس مدارس بدون تغییر مدل و رنگ باشد تا خانواده هایی که توان خرید لباس جدید برای دانش آموزان ندارند از آن استفاده کنند.

درخشانی افزود: هدف اصلی اجرای طرح ساماندهی لباس فرم دانش آموزان ترویج فرهنگ ساده زیستی، فرهنگ ایرانی اسلامی با پوشش درست، نظم پذیری و جلوگیری از فرهنگ نظام طبقاتی است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود که امسال ۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی ثبت نام کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

تولید ۲۰ درصد لباس فرم در هنرستان‌ها 

 رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲۰ درصد لباس فرم مدارس سال تحصیلی (۱۴۰۱-۱۴۰۲) در حدود ۲۰ هنرستان استان تولید می‌شود که از لحاظ قیمت تولید به نسبت بازار پایین تر است که کمک زیادی به اقتصاد خانواده‌های دانش‌آموز می‌کند.

درخشانی بدون اشاره به قیمت و تعداد لباس های تولید شده در هنرستان ها افزود: علاوه بر هنرستان ها، ۲۰ تولیدی پوشاک نیز  در سطح استان مابقی نیاز لباس مدارس را تامین می کنند.  

وی افزود: تمامی تولید کنندگانی که برای لباس فرم همکاری می کنند موظف هستند به ازای هر ۱۰۰ عدد لباس فرم تولیدی، پنج عدد را برای دانش آموزان نیازمند تولید کنند.

 رییس اداره انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی عنوان کرد: اولیاء برای تهیه لباس فرم فرزندان خود از ۲۰ مرداد ماه تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری به تولیدی های پوشاکی که مدیران مدارس مشخص کرده اند، مراجعه کنند و تهیه پوشاک فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.  

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و  حدود ۸ درصد از دانش آموزان این استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که این رقم به دلیل محرومیت استان و استقبال کمتر خانواده ها ۳.۵ درصد پایین تر از میانگین کشوری آن است.

در خراسان شمالی، ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.

برچسب‌ها بجنورد لباس فرم خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد لباس فرم خراسان شمالی بجنورد لباس فرم خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان خراسان شمالی دانش آموزان هزار تومان دانش آموز لباس فرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر