Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع انگلیس روز جمعه اعلام کرد که یک فروند کشتی جنگی این کشور برای رهگیری دو زیردریایی روسیه در دریای شمال به حرکت درآمد.

به گزارش ایران اکونومیست، در این عملیات کشتی اچ‌ام‌اس پورتلند انگلیس دو زیردریایی سورودوینسک و اکولا روسیه را که در حال حرکت در امتداد سواحل نروژ در قطب شمال بودند رهگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی‌های روسیه در مسیر حرکت به سمت سنت پترزبورگ، برای شرکت در جشن روز نیروی دریایی روسیه در ۳۱ ژوئیه بودند. این درحالیست که گفته می‌شود در بخشی از این عملیات نیروهای ناتو نیز مشارکت کردند.

«تیم لیدر» فرمانده کشتی انگلیسی اچ‌ام‌اس پورتلند در این باره ادعا کرد: موفقیت ما در این عملیات، نقطه اوج چندین ماه آموزش و تمرینات تخصصی است. انسجام نیروی دریایی و هوایی انگلیس در کنار توانایی متحدان، ما را در انجام و حفظ این نوع عملیات ضد زیردریایی در اقیانوس اطلس توانمند می‌سازد.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که فرمانده نیروی هوایی انگلیس اخیرا در اظهار نظری تحریک‌آمیز پیرامون حوادث اوکراین ادعا کرد که جنگنده‌ها و خلبانان این کشور برای مقابله با حمله احتمالی روسیه در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

مایکل ویگستون در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای ادعا کرد، روسیه در روزهای اخیر به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر شده و این امر می‌تواند به گسترش دامنه جنگ منجر شود. وی گفت: ما باید برای احتمال (درگیری مستقیم با روسیه) آماده باشیم و  به نظر من مهم‌ترین مساله برای امنیت اروپا این است که از احتمال تهاجم روسیه خارج شود.

فرمانده نیروی هوایی انگلیس ادعا کرد: در ذهن من شکی نیست که روسیه مهم‌ترین تهدید برای امنیت انگلیس و اروپا است؛ کافیست به رفتار آن نه تنها در اوکراین که در گرجستان نگاه کنید؛ بنابراین ما باید آماده باشیم.

وی اضافه کرد: ما باید آماده باشیم که در کنار متحدان خود در ناتو بایستیم و از قلمرو ناتو، نه فقط انگلیس دفاع کنیم. شک ندارم که این یک تهدید آشکار است و ما برای مواجهه با آن، در حال تمرین هستیم. ویگستون ادامه داد: امیدواریم کار به آنجا نکشد اما روزی که روسیه علیه یک کشور ناتو اقدام تهاجمی انجام دهد، ما آماده خواهیم بود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، نروژ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس روسیه نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیروهای زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیس تلگراف نوشت احتمالا نیروهای انگلیسی جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیروهای انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیرهای بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه‌ برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است