Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز جمعه در جشن کرامت قلم به مناسبت هفته خبرنگار اظهار داشت: مدیریت خبری در یک منطقه جزو ویژگی های همه اصناف به ویژه خبرنگاران‌ استان همدان‌ است.

وی اظهار داشت: ویژگی پیام رسانان و مهمترین تکلیف و رکن یک پیامبر و پیام رسان این است که تبلیغ او مبین و روشن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بگفته علامه طباطبایی هیچ تاریکی در قرآن و ابهامی در پیام رسول اکرم (ص) نیست؛ هر چه پیام شفاف، عمیق و رسا باشد به مبین و روشن بودن نزدیکتر می شود.

وی با بیان اینکه عدالت در خبر رسانی باید رعایت شود، افزود: افراط و تفریط در انعکاس اخبار و بیان مطالب، انتشار سلیقه ای اخبار، برخورد سلیقه ای با خبر به بهانه همسو نبودن مدیر رسانه یا خبرنگار با گرایش سیاسی سخنران ، ظلم است.

وی تاکید کرد: باید خروجی همه مطالب و اخبار  منتشره در رسانه ها به نفع کشور و نظام باشد، اما برخی تنها دنبال انعکاس اخبار منفی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تاکید کرد: پس از انتخاب عنوان پایتخت تاریخ تمدن ایران زمین برای همدان، ۱۲ سال نهادینه کردن این موضوع و کمک گرفتن در این زمینه، طول کشید.

حاجی بابایی از همه مسوولان خواست نسبت به ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان کمک کنند و گفت: یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین برای ساخت این میزان مسکن مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: هم اینک به علت کمبود مسکن و بالا بودن اجاره ها ، هر ۲ خانواده اقدام به اجاره یک واحد کردند که باید با همکاری رسانه ها و ساخت مسکن مورد نیاز این مشکل را رفع کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: طبق آمار تاکنون از ۵۰ هزار نفر ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به ثبت نام شدند، مابقی به علت ناتوانی در تامین ۴۰ میلیون تومان رقم اولیه نتوانستند نامنویسی کنند که باید به این افراد تسهیلات پرداخت کرد.

دیگر نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وقایع تاریخی به ویژه محرم و عاشورا به واسطه تلاش اصحاب قلم ماندگار شده است در غیر اینصورت هم اینک اثری از این وقایع باقی نمی ماند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی افزود: کرامت قلم نیازمند حفظ امانتداری، نزاکت و حرمت قلم‌ است و در این راستا امام راحل در مواردی که قلم تاریخ نگاران به نفع انقلاب بوده و برخی وقایع را شفاف بیان نکرده بودند، تذکر دادند.

وی افزود: در زمینه نگارش خبر به علت اینکه به عنوان امانت باید به دست آیندگان برسد، باید بسیار دقت کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی مواقع زحمات و حقوق یک طیف و گروهی به علت لغزش یک قلم، ضایع می شود.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: تکلیف و وظیفه الهی و اساسی رسانه ها، در نظر گرفتن خدا، نترسیدن از فردی در انعکاس اخبار است که مقدمه این کارها استقلال اقتصادی است.

وی تاکید کرد: خبرنگار و رسانه نباید وابسته باشد، چرا که این وابستگی به طور حتم بر روی قلم و قضاوت او در جامعه تاثیر می گذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آینده شغلی و حقوق خبرنگاران برای نمایندگان مجلس یک دغدغه است، چرا کوهان موضوع به رسالت خبرنگار آسیب می زند.

حجت الاسلام فلاحی خواستار پیش بینی منابع پایدار برای تامین حقوق خبرنگاران شد و افزود: نمایندگان مجلس باید ساز وکارهای قانونی برای حفظ استقلال اصحاب رسانه با هدف دستیابی به شفاف سازی به موقع، بیان به موقع حقایق و کنار گذاشتن ملاحظات، پیش بینی کنند.

برچسب‌ها رسانه همدان حمیدرضا حاجی ‌بابایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه همدان حمیدرضا حاجی بابایی رسانه همدان حمیدرضا حاجی بابایی همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم همدان و فامنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است و اختتامیه این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شورای توسعه گردشگری استان کرمان راه‌اندازی شده است و دبیرخانه کرمان 1404 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مکمل جهش تولید را مشارکت مردم می‌دانند، گفت: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مجموعه‌های خصوصی همکاری خوبی را در پیش گرفته که یکی از این نهادها اتاق بازرگانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره ملی چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح کشور برگزار می‌شود، افزود: کرمان میزبان سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمان نیز در این زمینه به صورت کتبی اعلام آمادگی کردند و اتاق بازرگانی نیز در انتخاب استان کرمان موثر بوده است، ادامه داد: اختتامیه این جشنواره قرار است در نیمه دوم آبان‌ماه در کرمان برگزار شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه جلسات برنامه‌ریزی این جشنواره در تهران و کرمان برگزار خواهد شد، گفت: این امکان وجود دارد که از تمام مفاخر علمی، فرهنگی، هنری و غیره در زمان این جشنواره استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان امسال میزبان چند رویداد بزرگ فرهنگی هنری است، افزود: همایش بین‌المللی راه ابریشم نیز مهرماه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در شهرستان بم برگزار می‌شود، بیان کرد: سمینار باستان شناسان ایران اسفندماه در جیرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در هفته میراث فرهنگی اشیا و آثار تاریخی استان کرمان که در موزه ملی کشور نگهداری می‌شود برای بازدید عمومی مردم به کرمان منتقل می‌شوند، گفت: بالغ بر 4 هزار شی تاریخی از استان کرمان در موزه ملی نگهداری می‌شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه کرمان آنگونه که باید معرفی نشده و انعکاس مطلوبی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان در رسانه‌ها نبوده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز کرمان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد تا کرمان در حلقه گردشگری گردشگران قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری استان کرمان مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی است که لازمه آن معرفی خوب کرمان است، ادامه داد: کرمان 10 اثر تاریخی و طبیعی ثبت جهانی دارد که حتماً باید این آثار به جهانیان معرفی شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جشنواره چندرسانه‌ای وزارت میراث یک ظرفیت خوب برای معرفی کرمان است و اتاق بازرگانی از آن حمایت می‌کند، افزود: جدای از این جشنواره وزارت میراث فرهنگی حتماً باید به وظیفه قانونی خود برای معرفی استان کرمان که یک خاستگاه تمدنی دارد اقدام کند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد