Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:01:22 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۴۱۹۷

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به نحوه اجرای بسته سیاستی در رابطه با قراردادهای اجاره‌بها پرداخت و نوشت: بازار اجاره‌بهای مسکن افزایش بالای ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه می‌کند و در آن خبری از اجرای بسته سیاستی و اجرای نرخ‌های دستوری نیست.

 برخی از مستأجران به نرخ‌های پیشنهادی موجران وارد توافق اجباری شده‌اند، برخی دیگر به علت عدم توانایی در پرداخت، از ادامه تمدید قرارداد منصرف شده‌اند و برخی دیگر نیز از بنگاهی‌ که قراردادشان را تنظیم کرده می‌خواهند پادرمیانی کرده و صاحب‌خانه را راضی کند تا قرارداد اجاره ملکش را به نرخ معقول تمدید کند!

گزارش‌های میدانی صدای زنجان روزنامه مرداز بازار اجاره‌بهای مسکن حاکی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مشاوران املاک در زنجان بابیان اینکه در مقایسه با سال گذشته نرخ اجاره‌بها در زنجان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است، می‌گوید: وضعیت اجاره‌بها اسفناک است. درست است که دولت با بخشنامه‌ای نرخ‌ اجاره‌بها در شهرها را اعلام کرده است اما موجران این نرخ‌گذاری را قبول نداشته و با مستأجران کنار نمی‌آیند و می‌گویند دولت حق ندارد در امورات شخصی آن‌ها دخالت کند! ملک، شخصی است و در رابطه باقیمت آن این موجر است که تصمیم می‌گیرد نه دولت! اگر مسئولان دولتی راست می‌گویند فکری به حال مردم کنند و قیمت اقلام را تعدیل کنند!

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با رد نقش بنگاهی‌ها در عدم تمدید خودکار قراردادهای اجاره‌بها و نابسامانی‌های پس‌ازآن بابیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم برای اجرای دقیق بخشنامه دولت به‌تمامی مشاوران املاک انجام‌شده است، تأکید می‌کند: وقتی موجران می‌بینند مشاوران املاک بر اجرای بخشنامه دولت و اعمال نرخ طبق دستور، اصرار دارند خودشان دست‌به‌کار شده و ملکشان را به قیمت دلخواه در سایت دیوار و سایر کانال‌های ارتباطی در فضای مجازی قرار می‌دهند.

او معتقد است، با سقف اجاره‌ای که دولت تعیین کرده هیچ مالکی حاضر نیست ملکش را اجاره بدهد چراکه هزینه‌ها افزایش‌یافته است و بر کسی پوشیده نیست که املاکی هم در وضعیت به وجود آمده دخیل نیست. بنگاه‌ها در این افزایش قیمت به‌هیچ‌وجه دخیل نیستند و اغلب این افزایش‌ها در سایت‌ها ثبت و با قرارومدار بین مالک و مستأجر عملیاتی می‌شود و این موضوع برای ما هم به‌عنوان انسان تبدیل به دغدغه شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ درصد اجاره‌بها در زنجان افزایش‌یافته است و رکود در بازار خریدوفروش نیز حاکم است، می‌گوید: ازآنجایی‌که زنجان شهر مذهبی است و مردمان نجیبی دارد، برخی از مستأجران می‌گویند چون مالک راضی به اجرای بخشنامه دولت و نرخ‌های اعلامی نیست و از سویی توان پرداخت اجاره را ندارند، واحد را تخلیه می‌کنند. برخی دیگر نیز توافق اجباری می‌کنند چون نمی‌خواهند آواره شده و چادر بزنند!

لطفی سال ۱۴۰۱ را بدترین سال به لحاظ افزایش اجاره‌بها و قیمت سرسام‌آور اقلام مصرفی خانوارها دانسته و می‌گوید: در این شرایط فقط خداوند به داد مستأجران برسد!

روزنامه مردم نو یرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نوشت: با توجه به شرایط منطقه، برداشت بی‌رویه آب از عوامل خشک شدن چمن سلطانیه است و در کنار آن کاهش بارندگی و برداشت بیش از حد مجاز چاه‌های اطراف چمن سلطانیه باعث این شرایط شده است. پیشنهاد این است کمیته‌ای تشکیل شده و حق آبه سدها و چمن تعیین شود و همزمان یک مشاور ذی‌صلاح انتخاب شود که همه جنبه‌های مساله را بررسی کند و همچنین بحث پخش سیلاب مطرح می‌شود که جنبه‌های مختلفی دارد ولی به نظر می‌رسد انتقال با لوله بهتر باشد.

وی تصریح کرد: آب اصلی چمن سلطانیه از طریق آبراهه‌های بالادست چمن از جمله سد بوئین و سد کبود گنبد و چشمه شاهبلاغی تأمین می‌شود. در گذشته سطح آب زیرزمینی بالا بوده ولی به دلیل حفر چاه‌ها آب زیادی از دست داده‌ایم. با توجه به اینکه بافت چمن سلطانیه حالت اسفنجی دارد و قابلیت جذب آب را دارد می‌توان با قرق چمن و جلوگیری از ورود دام و استفاده از آب‌های مازاد روستای بوئین و انتقال آب‌های جاری و پخش سیلاب در سطح چمن تا حد زیادی چمن سلطانیه را احیا کرد.

پایگاه خبری آوای میهن نیوز از انتقال زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر خبر داد. مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تامین زمین برای احداث زندان در خارج از شهر به مساحت ۳۸ هکتار خبر داد و گفت: این زمین تامین و تخصیص یافته است منتهی برای عملیاتی شدن آن لازم است که سازمان زندان‌ها ضمن پرداخت پول زمین، سایت پلان را هم باید تهیه و ارائه کنند.

پایگاه خبری موج رسا در خبری پیرامون نوسان قیمت ها از قول رئیس سازمان صمت استان زنجان نوشت: امیدواریم ثبات قیمت را در فصل پاییز نسبت به فصل‌های دیگر شاهد باشیم.

ناصر فغفوری  با بیان اینکه بر اساس گزارشات اعلام شده استان زنجان جزو دو استان گران کشور بود، اظهار کرد: استان زنجان در حوزه مواد غذایی جزو استان‌های است که از میانگین کشور ارزان‌تر است.

وی بیان کرد: در حوزه خدمات و به خصوص مسکن از نظر استانی وضعیت خوبی داریم اما در شهر زنجان و به ویژه در برخی از مناطق خاص شاهد جهش قیمتی متفاوتی هستیم که میانگین گرانی استان را بالا می کشد.

برچسب‌ها نرخ اجاره بها رسانه زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ اجاره بها رسانه زنجان نرخ اجاره بها رسانه زنجان مشاوران املاک استان زنجان چمن سلطانیه اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

پیشخوان روزنامه بازارنیوز، مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز_ محمود جباری؛ پایگاه تحلیلی خبری بازارنیوز امروز، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) مروری کوتاه بر تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی داشته است.

 

 

برچسب ها: پیشخوان مطبوعات اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی ، پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز ، تیتر روزنامه های اقتصادی ، اخبار اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9w

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت