Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@19:31:37 GMT

پاسخ به ۲۸۰ زوج در سامانه تصمیم

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۴۴۲۰

پاسخ به ۲۸۰ زوج در سامانه تصمیم

شرفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۲ زوج متقاضی طلاق در سامانه تصمیم ثبت‌نام کرده‌اند و به ۲۸۰ زوج در خراسان جنوبی پاسخ داده شده است.

او افزود: پرونده ۳۹۲ زوج نیز در مرحله مشاوره قرار دارد و ۱۹ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در سامانه تصمیم پارسال منجر به سازش زوجین شد.

شرفی اظهار کرد: سامانه تصمیم با هدف کنترل و کاهش طلاق از حدود ۲ سال پیش در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد تا به زوجین در آستانه طلاق مشاوره ارایه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: زوجین باید قبل از تشکیل پرونده در دادگستری، به سامانه تصمیم مراجعه کنند و پس از ثبت درخواست طلاق و دریافت خدمات مشاوره تحت سامانه تصمیم، در صورت نبود سازش برای بررسی درخواستشان به دادگستری ارجاع داده خواهند شد.

او افزود: هم اکنون ۲۲ مرکز مشاوره زیر مجموعه سامانه تصمیم در خراسان جنوبی فعال است که ۳۷ مشاور و مددکار در آن فعالیت می‌کنند.

شرفی گفت: پارسال هزار و ۸۵۴ نفر در استان به سامانه تصمیم مراجعه کردند که به هزار و ۶۵۶ زوج پاسخ داده شد و مابقی در جریان مشاوره قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: هزار و ۲۳۹ پرونده نیز با نظر نبود سازش به دادگستری خراسان جنوبی ارجاع شده است که برای پایدار بودن سازش‌ها باید مشاوره‌هایی انجام شود.

او با بیان اینکه امسال ۴۱ درصد درخواست‌های طلاق مربوط به طلاق توافقی بوده است گفت: پارسال بیشترین درخواست طلاق در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان درمیان بود.

شرفی عنوان کرد: امسال بیشترین سازش مربوط به شهرستان طبس و کمترین سازش مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بر توجه به آموزش‌های قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: برای اقدام موثر در زمینه کاهش طلاق باید به سمت اجباری شدن آموزش‌های قبل از ازدواج حرکت کنیم.

او درخصوص علت طلاق در استان گفت: امسال بیشترین علت طلاق از دیدگاه مردان مسائل عاطفی و از دیدگاه زنان موضوع بی‌توجهی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی طلاق توافقی مربوط به شهرستان خراسان جنوبی سامانه تصمیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی

بارش شدید تگرگ در دُرُح خراسان جنوبی خساراتی به مزارع و منازل مسکونی وارد کرد.

دریافت 713 KB

دیگر خبرها

  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز