Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا از پایگاه خبری العهد لبنان، در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، «مصباح العلی» نماینده وزیر اطلاعات لبنان به نمایندگی از وی متن سخنرانی «زیاد مکاری» را قرائت کرد که در آن تاکید شده بود: رژیم صهیونیستی خود را در مقابل مواضع رهبر مقاومت (سید حسن نصرالله) مبنی بر این که باید فعالیت این رژیم در میدان نفتی - گازی کاریش متوقف شود، در سردرگمی می‌بیند و موازنه بازدارندگی (وحشت) که توسط مقاومت صورت گرفت، رژیم اسرائیل را به محاسبه دوباره واداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم که در سواحل لبنان در مرز سرزمین های اشغالی برگزار شد، «جوزف قصیفی» رئیس سندیکای سردبیران مطبوعات لبنان هم تاکید کرد که هیچ گونه سازشی بر سر حق لبنان از مرزهای زمینی و دریایی و ثروت نفتی این کشور وجود ندارد و با فداکاری از آن دست برنخواهیم داشت.
وی از جامعه رسانه‌ای لبنان خواست تا حقوق این کشور را از گردونه مناقشاتی داخلی دور کرده و به دنبال تحقق آن باشند.
مصالحه‌ای بر سر حق لبنان از منابع نفتی وجود ندارد
«عبدالهادی محفوظ» رئیس شورای ملی رسانه لبنان هم طی سخنانی در این مراسم گفت: اگر حق، پشتوانه اجبار را نداشته باشد، ضایع می شود و این مساله در خصوص حق ما بر ثروت دریایی است.

وی با اشاره به پرواز پهپادهای حزب الله بر روی میادین مشترک نفتی - گازی کاریش، پیام این اقدام را بسیار روشن دانسته و گفت: پهپادها کاری را که باید انجام می دادند، دادند… و شعار این است که ثروت ملی خط قرمز ماست.



محفوظ گفت این که چه کسی ثروت نفت و گاز را (در لبنان) مدیریت می‌کند باید روشن شود، در غیر این صورت تقسیم و سهمیه بندی خواهد شد.
در بیانیه پایانی این نشست تاکید شد که رفع فشار و محاصره و توانمند ساختن لبنان برای به دست آوردن حقوق خود در سرمایه گذاری ثروت نفت و گاز، تنها امید جدی و واقعی برای غلبه بر خطر است، همانگونه که در مواضع سیدحس نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی سیزدهم ژوئیه که ترجمه‌ای صادقانه برای تعهد مقاومت به حفاظت از حاکمیت، حقوق و ثروت لبنان است، دیده شد.

میادین گاز و نفتی کاریش که بیش از ۱۵ سال پیش در سواحل لبنان کشف شد، طبق بررسی‌های انجام شده توسط شرکت‌های بین المللی، حاوی مقادیر زیادی گاز طبیعی و نفت است و مشخص شد که برخی از این میادین بین لبنان و فلسطین مشترک است.

اعزام کشتی اکتشافی «انرجین پاور» در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری توسط رژیم صهیونیستی به منطقه مورد مناقشه در مرزهای لبنان و فلسطین، باعث بروز تنش جدید در روابط لبنان و رژیم صهیونیستی شد و مبارزه بر سر حقوق لبنان برای گاز و نفت در دریای مدیترانه را به اوج رساند.

برچسب‌ها اسرائیل لبنان سید حسن نصرالله درآمدهای نفتی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل لبنان سید حسن نصرالله اسرائیل لبنان سید حسن نصرالله درآمدهای نفتی رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع صهیونیست با اشاره به حملات سنگین حزب الله به شمال فلسطین اشغالی از اقدامات ارتش این رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه های صهیونیست اعلام کردند که همه جاده ها در الجلیل به دنبال این حملات بسته شده است.

منابع عبری اعلام کردند که علاوه بر کریات شمونا برق در شهرک های المطله و المناره نیز در شمال فلسطین اشغالی قطع شده است.

شورای الجلیل علیا اذعان کرد: پس از موج سنگین موشکی به شمال هم اکنون برق در المطله و المناره قطع شده است.

این درحالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی تصویری از هدف قرار دادن ساختمانی در کریات شمونا با موشک حزب الله منتشر کردند.

کد خبر 6097369

دیگر خبرها

  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی